Forfatter Emne: Hjemme fra ferie  (Læst 2768 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

kent

• Sandt SVin
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
Re: Hjemme fra ferie
« Svar #15 Dato: August 26, 2008, 09:03:24 pm »
flotte billeder :thumbsup:, lyder som en god alternativ ferie.
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

roadpilot

• Sandt SVin
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
« Svar #16 Dato: August 28, 2008, 07:41:05 pm »
Jeg var selv en tur i Frankrig for at se Le Mans. Vi valgte også at tage DB noget af vejen -tysk motorvej er meget sjovt de første par 100 km, men så er man også nær Hamburg, hvor man passende kan køre ombord på toget! Vi betalte 1100 per cykel, for en enkelt billet til Lorach.

Selvfølgelig kan man køre sydpå på en Grisling, også med to på!! - man skal bare sætte hastigheden derefter! Hvis man følges med andre og større touring cykler, som måske gerne ligger rundt de 160-180 på autobahn, så bliver den lille lidt anstrengt i længden. På vores tur var det mere mig end Svinet som blev lidt træt i det!!  :shock: hmmm... nu forstå jeg bedre dem med kåbe, meeeen det er jo sjovere at være nøgen..... 8)

kilosvin med div udstyr...

Syess

• Plastikrocker
« Svar #17 Dato: August 28, 2008, 11:16:36 pm »
meeeen det er jo sjovere at være nøgen..... 8)

[/quote]

Det er nemlig rigtigt ;)

Wings

• Søndagskører
  • **
« Svar #18 Dato: August 29, 2008, 07:59:03 am »
Det ser ud til at have været en kanon tur. Vi snakkede om at gøre det, men det blev kun derved. Hvad er det for noget oppakningsgrej du har brugt ?? Hvordan med bagagenbære eller ligende?? Jeg kunne godt bruge lidt info om du så jeg kunne blive klar til næste år.

Wings :)

LB

• Gæst
« Svar #19 Dato: August 29, 2008, 11:48:22 am »
Det ser ud til at have været en kanon tur. Vi snakkede om at gøre det, men det blev kun derved. Hvad er det for noget oppakningsgrej du har brugt ?? Hvordan med bagagenbære eller ligende?? Jeg kunne godt bruge lidt info om du så jeg kunne blive klar til næste år.

Wings :)

Vi har ikke brugt det helt store grej. Vi har købt sportstourer-tasker i Enghave, men jeg ved der er flere herinde fra der har købt nogen tilsvarende i T. Hansen og Tyskland. Sørg for at spænde dem 3-5 cm op over udstødningen, vores smeltede lidt indeni, da de kom for tæt på udstødningen. Vores tasker er omkring 20L stykket, så det kræver at man kan begrænse sig - men I har jo også MC-tøj på det meste af tiden. Så har vi købt en tanktaske, den er vel omkring 10L, vil jeg gætte på. På bagagebæret, som vi købt fra renntec havde vi telt og liggeunderlag. Bagagebæret er dimensioneret til 2½ kg, men vi har i hvert fald haft mindst 5-8 kg på. Derudover har vi haft Wonder-web under taskerne, så de ikke ridsede...

jeg skal så også sige at vi er gået helt amok i Friluftsland, så vi har købt virkelig lette ting, derfor har vi nok max haft 20-25 kg med på cyklen, hvilket har været supergodt.... Det kan i hvert fald anbefales at købe et lækkert telt, som er let at håndtere, det går det lidt mere overskueligt. Vi brugte vel 5-10 minutter på at sætte telt op og tage det ned - vildt fedt.