Forfatter Emne: Spørgsmål ang. fartmåling  (Læst 7225 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

kent

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1001
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
Re: Spørgsmål ang. fartmåling
« Svar #15 Dato: Juli 17, 2008, 11:47:44 am »
Hvis du kører 115 på speedo, kører du formegentligt også under 110km/t i virkeligheden.
det gør man som regel, dog er der den undtagelse hvor "brianfælgene" har en større rullediameter end org hjulne.
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

Brian Lund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 435
Re: Spørgsmål ang. fartmåling
« Svar #16 Dato: Juli 17, 2008, 12:57:07 pm »
Hvis du kører 115 på speedo, kører du formegentligt også under 110km/t i virkeligheden.
det gør man som regel, dog er der den undtagelse hvor "brianfælgene" har en større rullediameter end org hjulne.

Mine øjne sprang hurtigt over ordet A-stolpe da jeg jo befinder mig på et MC forum, så jeg gik ud fra det var på en motor cikel :)
SV1000S K6 - blå.

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Spørgsmål ang. fartmåling
« Svar #17 Dato: Juli 17, 2008, 01:16:22 pm »
Hvis du kører 115 på speedo, kører du formegentligt også under 110km/t i virkeligheden.

Ja.. ved jeg godt... ER heller ikke bekymret for en bøde.. Det var bare tankerne om hvordan man bliver målt jeg tænker på...  :D :D

pingo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 503
Re: Spørgsmål ang. fartmåling
« Svar #18 Dato: Juli 17, 2008, 04:25:30 pm »

Lang forklaring på noget som jeg pludselig fundere over.. Hvordan de måler… ?????? nogen som ved sådan noget..???


De har to-tre målemetoder, men jeg kan kun huske to af dem. Den ene er med laser, der virker ved at man udsender en lyspuls med en bestemt frekvens. Pga. dopplereffekten vil frekvensen på lyset være ændret, når den kommer tilbage fra det objekt den har ramt, og frekvensændringen vil være ændret mere eller mindre, afhængigt af hastigheden på på objektet.

Den anden måde hedder police-pilot, og går ud på at politibetjenten trykker på en knap når du kører over et punkt, og derefter trykker han selv på en knap, når han kører over punktet. Når du så kører over et andet punkt længere ude ad vejen, trykker han igen, og så trykker han igen når han selv kommer forbi. På den måde får han tid og afstand, og dermed hastighed.

Anyway, jeg har hørt at de trækker 3kmt fra? Jeg kørte ca 140 på et tidspunkt, men på min bøde stod der 137, så det passer vel meget godt?
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Spørgsmål ang. fartmåling
« Svar #19 Dato: Juli 17, 2008, 05:29:32 pm »
Read all about it hos... TAXA-FINN!

http://www.taxafinn.dk/hastighedskontrol.html
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

svtøz

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 74
    • http://www.blåbjerg-mc.dk/
Re: Spørgsmål ang. fartmåling
« Svar #20 Dato: Juli 21, 2008, 10:52:38 am »
"Ethvert menneske er idiot fem minutter hver dag. Klogskab består i ikke at overskride denne grænse”

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Spørgsmål ang. fartmåling
« Svar #21 Dato: Juli 21, 2008, 12:20:46 pm »
Husk at der stadig er frie hastighedsgrænser mellem holbæk og færgelejet på sjællands odde.. som et af de få steder der er tilbage i landet... (ligeledes er de dobbelt optrukne linier på vejen kun vejledene)