Forfatter Emne: Ny "smart" tendens....?  (Læst 5913 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

blabla

• Plastikrocker
  • Hvis det ikke går, går det nok alligevel...
Re: Ny "smart" tendens....?
« Svar #30 Dato: Juli 07, 2008, 11:22:57 am »
Jeg forstår ikke hvorfor man kører fuldt læder dress, men så med hue og ingen hjelm?? Ham har jeg set et par gange på linjen...

Kan godt forstå man fristes til at kører med korte ærmer og shorts til korte hyggeture, så længe man har hjelm på... Det er da lækkert at mærke vinden i hovedet, man føler sig fri, men hvis uheldet skulle være ude kan man nok bedre klare en gang asfalt eksem, fremfor en seriøs hjernrystelse... ( Kører kun uden hjelm frem og tilbage til teltet på skagen)  :mrgreen: Ædru selvfølgelig :D

Folks egen sag at kører uden hjelm, men gider ikke noget piverier hvis det skulle gå galt og synes ærlig talt ikke det ser smart ud...
At køre mc er det sjoveste man kan gøre med tøjet på... Wrooomm...

sv1000sk4

• Plastikrocker
  • stay loud - stay proud
« Svar #31 Dato: Juli 07, 2008, 01:25:47 pm »
hmm.
mon ikke det ville være fair, hvis man selv betalte sin hospitalsregning i tilfælde af uheld, hvor man ikke havde anvendt lovpligtig sikkerhedsudstyr?
Folk, der er fjogede nok til at køre uden hjelm, er som oftest fjogede nok til at køre uforsvarligt. Og med den kombination, så bliver der nok bare mere plads på vejene til fornuftige trafikkanter. Jeg føler med SV-førerens familie:
http://www.112alarm.dk/2008/motorcykelhavnen/motorcykelhavnen.htm
Men flere havde set dem køre flere gange frem og tilbage i frisk stil inden uheldet.

Husk for pokker nu bare den hjelm.
SV1000SK4 sølvgrå, hugger, seat cowl,  fuldkåbe, stålarmerede bremseslanger, db kåbeglas, PCIII usb, Yoshimura TRS titanium bolt on.
NY KÆRLIGHED: Ducati 999

sircajun

• Sandt SVin
  • >>> Z-Bull <<<
« Svar #32 Dato: Juli 07, 2008, 05:03:36 pm »
Reagerede fordi manden kørte uden hjelm, at han så ikke kørte med andet sikkerhedsudstyr viser kun at han er et fjols ( i mine øjne)
Havde han haft hjelm havde situationen ikke opstået.
Kan godt være folk er trætte af der bliver prædiket, men der er jo en grund til det, i sidste ende er det jo fordi man helst ikke ser andre komme tilskade når det nu så nemt kunne undgåes.
Muunk: med dine 45km/t. i scooterhastighed (som så somregel ligger på ca. 60 når jeg møder dem) så kan asfalten sgu også gøre ondt og hvis du ikke ser du bliver ramt bagfra så slår du dig sgu og jeg tror ikke nogen ønsker dette for dig, hverken venner familie eller dig selv.

Men jo i sidste ende er det alles eget valg, men visse ting medfører kommentarer. Hvis du køber en Lada må du også ligge ører til meget...

SørenG
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

Mikkel Dige

• Søndagskører
  • **
    • http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=34676
« Svar #33 Dato: Juli 07, 2008, 06:03:43 pm »
Kørsel uden hjelm er sku en rigtig dårlig ide , efter en af mine kammerater styrtede fik jeg et indblik i hjelmens funktion.
uden hjem ville han være død på stedet og han kørte "kun" 80 km/t da en fuld smart røv kørte ud foran ham.
Det skete på vej til købmanden efter smøger , så på med hjelmen også selvom det bare er en lille tur i byen.

SV1000K7n Pc3 usb custom map (åben)K&N filter, Ixil short udst.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=21293

mcbundy

• Søndagskører
  • **
« Svar #34 Dato: Juli 07, 2008, 10:38:43 pm »
jeg syntes vi skal starte en forening med formålet at vi alle skal være ekstra søde og venlige over for folk som kører mc uden hjælp.
vi har dem jo ikke blandt os så længe

Grand Danois

• Sandt SVin
« Svar #35 Dato: Juli 08, 2008, 12:36:31 am »
jeg syntes vi skal starte en forening med formålet at vi alle skal være ekstra søde og venlige over for folk som kører mc uden hjælp.
vi har dem jo ikke blandt os så længe

hmmm, mange af os kan nu godt køre uden hjælp altså  :mrgreen:
« Senest Redigeret: Juli 08, 2008, 01:02:10 am af Grand Danois »
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Lord Fungus

• Plastikrocker
  • If you run, you only die tired
« Svar #36 Dato: Juli 08, 2008, 12:18:31 pm »
Var på Polterabend i går (ikke mig der skal giftes) og udenfor reatauranten kommer en gut midt i 30´erne kørende og kører op på fortovet og parkerer.
Jeg taler i mobil med en kammy og signalere med en håndbevægelse til ham at manglende hjelm og hul i hovedet. Han bliver tålmodigt dtående til jeg er færdig med samtalen og spørger mig hvad jeg har gang i? Siger til ham at han er en idiot at køre uden hjelm! Han spørger om det er noget jeg synes jeg skal blande mig i og dertil svarer jeg næhhh faktisk ikke, og siger så til ham. " Hvis du falder på din cykel så er JEG med til at betale for ambulancen og hospitalsopholdet." Han kigger lidt på mig, kan se på ham at den havde han ikke lige tænkt på. Og så siger jeg til ham.: "Og hvis du ligger ude på gaden med åbent blødende kraniebrud så er det nok ikke den fedeste oplevelse for dem der kommer over for at hjælpe dig!."
"Du er nok en fornuftig ung mand" siger han overlegent ironisk tonefald.
"JA!. kører selv kværn og kunne aldrig finde på at kører uden fuldt læder, hjelm og handsker"
Nu vidste han ikke hvad han skulle sige og gik sin vej.
Nå men vi står stadig uden for reatauranten da han kommer tilbage 5 min senere virker lettere ophidset og i humør til en gang håndgemæng. Jeg værdiger ham ikke et blik og han står længe og skuler på os og venter kun på en invitation til nævekamp da en af selskabets gæster træder ud af døren så forsvinder han. Det var svineavleren, en lettere korporlig ung mand he he.....sådan en kælling.
Og ja dette foregik i hjertet af KBH, mage til bløning!

SørenG

Må ærlig talt indrømme at jeg ikke altid gider høre på folk der skal prædike om hvad der er farligt, og hvad der ikke er... Helt ærligt, så er jeg ret overbevist om at de folk der kører uden hjelm osv. udemærket godt er klar over faren ved det.
Jeg kører da nogle gange i shorts og t-shirts her om sommeren. Men så kører jeg da også meget meget pænt, dvs. samme hastighed som en scooter 45´. Og så kan jeg altså ikke se noget galt i det... Og når jeg så står af cyklen i shorts, så gider jeg da altså ikke høre på folk der skal spille kloge. Jeg kunne jo aldrig drømme om at køre 200 km/t i shorts, eller lave hurtige acc. (Ikke at jeg nogensinde har gjort det he he).
Nå men det jeg vil frem til er, at det er sgu egentlig folks eget valg. Og at man som dig står og spille klog på den måde du nu gjorde, jamen det gør jo ikke situationen bedre. Her er det jo mig der skal betale en ambulance til dig, når ham gutten har tæsket dig, fordi han føler sig provokeret.  :blink:
Måske du følte at du gjorde noget godt i den situation, men det eneste du gjorde, var faktisk at puste til ilden og sætte dit eget helbred over styr. Hvor JEG så skulle betale for at du komme på hospitalet, politi der optager rapport osv osv. hvis situationen kom over styr......

Syntes ikke der noget galt i at gøre fyren opmærksom på han har "glemt" et eller andet.
Det er et lovkrav at man kører med hjelm...det er ikke noget lovkrav at man kører med hansker eller dragt.
Det kunne jo være at SørenG nu var betjent og havde fyraften og gik på cafe, så ville det stadig være hans pligt som betjent at stoppe lovovertrædelsen og hvis ham uden hjerne nu skal spille smart og ville dele flade ud kunne det jo godt gå hen at blive sjovt at slå på en tjenestemand :police:
Ville du ikke selv bede nogle om at spænde sikkerhedsselen hvis de glemte det? (velvidende at personer uden sele der er involveret i en ulykke har hele 25% chance for at overleve ulykken hvis deres bil ikke har airbag( chancerne falder hvis bilen har airbag, da denne brækker nakken på folk))
Ville Du ikke blinke med lygterne hvis du ser nogle der har glemt at tænde dem?
Ryster Du ikke selv synligt på hovedet hvis Du ser nogle lave en fuldstændig hjerneløs overhaling i bil(måske en da blinker med lygter og bruger horn)?