Forfatter Emne: Færgetur etc  (Læst 1441 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

pingo

• Sandt SVin
Færgetur etc
« Dato: Juni 22, 2008, 04:10:33 pm »
Hej drenge..

Hvordan fungerer det egentligt med mc'er på færgeture? Jeg havde engang min gs500 med helsingør-helsingborg færgen, og der satte jeg den bare på center-støttebenet. Men hvad med SVinet, der jo ikke har et sådan? Og hvad gør man i det hele taget ved kraftig bølgegang og længere overfarter? Kan man blive spændt fast til noget, eller hvordan?
sv1000s 2003, hyperpro, tankpad

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: Færgetur etc
« Svar #1 Dato: Juni 22, 2008, 04:19:20 pm »
De fleste færger har sådan en række kroge rundt omkring hvor de kan stroppe MC'er ned til...
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

GTI

• Sandt SVin
  • Go big or go HOME!
« Svar #2 Dato: Juni 22, 2008, 04:29:22 pm »
Det løses ganske enkelt:

-Sett MCen på sidestøtte.
- En stropp over salen
- En stropp fra bakre forhvilere og bakover
- Strips/tau til å holde forbremsen inne.
- Styrelås på..

Dette holder i alle fall til en fergetur(Hurtigferge) mellom Kristiansand og Hirtshals selv når det blåser friskt...

Nå med GSX-R 750 K7 ('07)

Tidligere MCer:
1098 S ('08)
YZF-R1 RN12 ('06)
VFR800A7 VTEC ('07)
SV650SK3 ('03)

"Only a motorcyclist understands why a dog sticks his head out of a car window

Rask

• Sandt SVin
« Svar #3 Dato: Juni 22, 2008, 08:41:20 pm »
Det ligner altså mere en rumfærge med alt det sølvpapir den er pakket inde i  :lmao:
Honda CBX 1000 "Super sport" 1981.

Mine ex´er:
Yamaha FZ6 2006
Suzuki SV 650 S K1
Suzuki GS 500 2003

langemand

• Sandt SVin
  • Fz1-N
« Svar #4 Dato: Juni 22, 2008, 10:51:28 pm »
alle de gange jag har været med hh ferris har mc stået på sidestøtteben  og så lige første gear.... det har alle de andre også....     der er nogle anordninger som man kan køre forhjul op i og spænde fast...  men det er mest ved høj søgang  og der kører jeg ikke mc.....   
nu med yamaha fz1 2008

Flemming L

• Sandt SVin
« Svar #5 Dato: Juni 23, 2008, 11:18:45 am »
Odden - århus er der også fine stropper som smides over bagsædet og ned i dørken. Ingen problemer der.

Bøjden - fynshav har fine stropper, men de glemte lige lidt i dørken så fastmontering var ikke mulig. Vi var ca. 10 stk. som stod på vogndækket under overfarten og holdt godt fast i vores MC'er.....der var rimelig meget vind.
 :whatever:
SV650S AK47 til gaden
Yamaha R6, 2008 til banen

Bolvig

• Søndagskører
  • **
« Svar #6 Dato: Juni 23, 2008, 11:22:45 am »
Jeg har sejlet med Molslinien nogle gange.
Her er der en særlig plads for MC'ere (hvor der er lavt til loftet... pas på hovedet...  :brok:)

Her hjælper man sig selv med at få cyklen stroppet fast... På støttefod med den, i første gear og så et spanset fra gulvet og op under sædet og ned på den anden side.
Aktivér rat-låsen.
Det har i hvert fald virket fint for mig... og færgefolkene bliver flinke hvis man hjælper sig selv...

Go' sejltur!

Flemming L

• Sandt SVin
« Svar #7 Dato: Juni 23, 2008, 11:24:51 am »
Her er der en særlig plads for MC'ere (hvor der er lavt til loftet... pas på hovedet...  :brok:)
Her hjælper man sig selv med at få cyklen stroppet fast... På støttefod med den, i første gear og så et spanset fra gulvet og op under sædet og ned på den anden side.
Aktivér rat-låsen.
Det har i hvert fald virket fint for mig... og færgefolkene bliver flinke hvis man hjælper sig selv...

Go' sejltur!

Jeg har et hak i min hjelm til minde om det lave loft
 :oops:
SV650S AK47 til gaden
Yamaha R6, 2008 til banen

Bolvig

• Søndagskører
  • **
« Svar #8 Dato: Juni 23, 2008, 05:11:00 pm »
Her er der en særlig plads for MC'ere (hvor der er lavt til loftet... pas på hovedet...  :brok:)
Aktivér rat-låsen.

Go' sejltur!

Jeg har et hak i min hjelm til minde om det lave loft
 :oops:
X2 :-)