Det med paddehatten (eller proppen, om man vil) er ganske rigtig til lidt større huller. Det sagde min lokale vulkaniserings anstalt, da jeg for nyligt var nede med blikdåsens sutter... (2xflad på 10dage )
Jeg var i tidernes morgen arbejdsdreng på et værksted, og var dermed den der skulle lappe dæk. Selv den gang i de herrens år 86-88 (var det vel) var dæk jo sådan noget slangeløst noget.... Der havde vi sådan et boremaskine med et sylespidst bor der borede hullerne op til "paddehattehulstørrelse"
og så fik de den omtalte paddehat limet fast efter den var trukket igennem dækket med dims der ligner sådan en man tråder en nål med - altså bare en del større
(ikke at jeg er expert i at sy
). Kun hvis den var helt gal skar man ventilen af der var beregnet til at køre slangeløst med og så fik de en slange....
Selvom det er et par måneder siden
vil jeg tro konceptet er det samme idag....
FIAT: Ja som tyskerne siger "Fehlern In Allen Teilen"
Anders
Tidligere ejer af en FIAT 12-7 og heldigvis på daværende tidspunkt ansat på et autoværksted