Forfatter Emne: Mc Hjørnet  (Læst 4990 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Haugen

• Sandt SVin
  • Bike: andet
Mc Hjørnet
« Dato: Juni 14, 2005, 01:10:02 pm »
"Staklen" fra MC Hjørnet har valgt at reagere på sine egne udtalelser i TV:

MC-Hjørnet, v/Per Harms, Frederiksberg
PRESSEMEDDELELSE

Motorcykelforhandler Per Harms beklager sine udtalelser i DR-Kontant – men de er brudstykker af en længere sag og er på ingen måde synonym med MC-Hjørnets forretningsetik.

Per Harms meddeler, at den omtalte scooter blev indleveret til reparation den 8. december 2004. Der bliver pr. tlf. efter fejlsøgning af kundens scooter aftalt at udføre arbejder for i alt ca. 6.000 kr.. Kunden bekræfter igangsættelsen af disse arbejder og dette sker 1 uge efter indlevering.

Scooteren er klar til afhentning i uge 52 2004, men da regningen skal betales begynder kunden at gøre indsigelser overfor de udførte arbejder på trods af at han forud for bestilling og igangsætning af reparationen har fået et præcist kendskab til prisen for de udførte arbejder.

Herefter er der et ”ping-pong” forløb mellem kunden og MC-Hjørnet helt frem til maj måned – altså i 5 måneder efter indlevering af scooteren.

Efter utallige drøftelser og forslag til afdragsordninger med kunden mister jeg desværre besindelsen under det skjulte kamera – og hertil skal tilføjes, at jeg er blevet rigtigt godt hjulpet af en meget vanskelig kunde samt nogle professionelle TV-folk, som præcist vidste hvordan de kunne få mig til at miste besindelsen og komme med udtalelser, som jeg inderligt fortryder og beklager meget i dag.

Per Harms fastslår, at MC-Hjørnet selvfølgelig altid har overholdt gældende lovgivning og vil naturligvis fortsætte med dette. Jeg beklager dybt mine udtalelser, som udgør en minimal brøkdel af det samlede forløb, som har varet i over 5 måneder. Danmarks Radio har på en smart måde sat fokus på disse udtalelser, således at jeg fremstår som skurken. Danmarks Radio har på intet tidspunkt haft interesse i det reelle indhold i denne sag.

Jeg har lært meget af denne sag, og den vil aldrig gentage sig, afslutter Per Harms.

Frederiksberg 12.06.2005/PH

Tja, hvad kan man sige. Måske føler han sig lidt truet :twisted: .
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl

Olfert

• Sandt SVin
Mc Hjørnet
« Svar #1 Dato: Juni 14, 2005, 01:18:26 pm »
Tjaa, det viser jo bare at der altid er 2 sider af samme sag.......
Ikke for at forsvare ham, jeg mener stadig han er en nar.
Men kunder kan altså godt være lige smarte nok, har selv stået i en reservedelsbutik i 10 år :shock:  :?

Olfert
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Bongers

• Gæst
Mc Hjørnet
« Svar #2 Dato: Juni 14, 2005, 01:18:51 pm »
Den køber jeg - der er skidt synd for manden....

B2

• Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Mc Hjørnet
« Svar #3 Dato: Juni 14, 2005, 03:51:59 pm »
Citat fra: Haugen

PRESSEMEDDELELSE

Jeg har lært meget af denne sag, og den vil aldrig gentage sig, afslutter Per Harms.

Men samme gut har også udtalt " Der er jo en ny idiot der får kørekort Hele tiden ....... "  :wink:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Koster

• Plastikrocker
Re: Mc Hjørnet
« Svar #4 Dato: Juni 16, 2005, 09:23:46 am »
Citat fra: B2

PRESSEMEDDELELSE

Men samme gut har også udtalt " Der er jo en ny idiot der får kørekort Hele tiden ....... "  :wink:

Det er jo 100 % Rigtigt  :!:  :wink:
MEN sikkert er det at vi som seere ikke ud fra hvad vi ser kan være sikre på at få "sandheden" / det fulde billede. Vi ser kun hvad der er valgt at produceren , ikke hvad der er fraklippet og sikkert er det også at TV folkene bag div. indslag kan få sager til at fremstå mere skævt end de i virkeligheden er, hvis man kendte det fulde billede/historie.
Kender selv konkret et par sager hvor de involverede havde meget svært ved at genkende virkeligheden.

Vil lige tilføje - har ikke set udsendelsen om MC hjørnet, kender ikke manden - det er ikke min bror eller far  :D .
SV1000 K3 Sølv. Nu med Givi 770A og lakerede sidedæksler og TPS mod.

Haugen

• Sandt SVin
Mc Hjørnet
« Svar #5 Dato: Juni 16, 2005, 11:25:38 am »
Jeg er enig i at det er let at manipulere med TV-optagelser, men det ændrer ikke på at Per Harms reagerede meget agressivt. Han siger selv at han blev manipuleret til at blive arrig, men det skulle vist ikke være første gang og hvis det er en tendens han har bliver det nok heller ikke den sidste.

Det at bliver lavet et demonstrations-/protesttræf kan man vælge at se som en symbolsk handling hvor P.H. kommer til at være repræsentant for alle de forhandlere og værksteder der ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt. Så kan man diskutere om det er fair at man vælger en syndebuk, men man kan vel sige at han, ved ikke at være i stand til at styre sig, har valgt sig selv.

Som I måske kan læse ud det jeg har skrevet, er jeg lidt splittet :? , men jeg kommer nok ikke til at lægge mine penge dér.
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Mc Hjørnet
« Svar #6 Dato: Juni 16, 2005, 07:46:07 pm »
Jeg er enig i at det er let at manipulere med TV-optagelser, men det ændrer ikke på at Per Harms reagerede meget agressivt. Han siger selv at han blev manipuleret til at blive arrig, men det skulle vist ikke være første gang og hvis det er en tendens han har bliver det nok heller ikke den sidste.

Det at bliver lavet et demonstrations-/protesttræf kan man vælge at se som en symbolsk handling hvor P.H. kommer til at være repræsentant for alle de forhandlere og værksteder der ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt. Så kan man diskutere om det er fair at man vælger en syndebuk, men man kan vel sige at han, ved ikke at være i stand til at styre sig, har valgt sig selv.

Som I måske kan læse ud det jeg har skrevet, er jeg lidt splittet :? , men jeg kommer nok ikke til at lægge mine penge dér.

Manden er en uforskammet klovn! Basta.

Desværre får han nok lov til at regere som konge af Humbugia lidt endnu, da protesttræffet er aflyst til fordel for et hyggetræf på Axel torv.  Altså et fuldstændigt tandløst projekt!  
(Desværre har nogen af Per Harms anmeldte voldstrusler fået arrangørerne til at bakke ud af projektet)
Jeg havde egentlig tænkt mig at køre med, men hvis ikke turen går omkring MCHjørnet, så gider jeg næsten ikke.
Er der nogen herfra der tager med?
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Mc Hjørnet
« Svar #7 Dato: Juni 16, 2005, 11:57:14 pm »
Ja hvad fanden sker der med dem??? :evil:

Blæser det op til den store aktion, men pludseligt skal vi sku alle til at undskylde over for Per Klamps, fordi der er nogle i landet som har truet ham på samme måde som han truer kunderne i sin butik.

Jeg kan ikke se sammenhængen mellem en fredlig demonstration og så trusler om bank fra "nogle" :!:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Haugen

• Sandt SVin
Mc Hjørnet
« Svar #8 Dato: Juni 17, 2005, 08:15:18 am »
Citér
Manden er en uforskammet klovn! Basta.

Enig, manden er en klovn, specielt nu hvor han har truet med vold. Det viser jo bare at han ikke er i stand til at styre sig. Jeg håber at truslerne er blevet politianmeldt, det er strafbart at true med vold! Selvom det nok ikke trænger ind i hans tykke hovede.

Det jeg mente var, at hvis de ting han skrev i sin pressemedelelse var korrekte, ville det være at bruge ham som syndebuk. Det ville det bestemt ikke være nu!

Jeg havde egentlig også tænkt mig at tage med, men nu tror jeg nok jeg kan finde andre ting at bruge min tid på!

B2

• Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Mc Hjørnet
« Svar #9 Dato: Juni 17, 2005, 09:13:36 am »
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=5526

Det var vist "stakkels" Per der er blevet truet, så politiet trak tilladelsen tilbage  :?
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Haugen

• Sandt SVin
Mc Hjørnet
« Svar #10 Dato: Juni 17, 2005, 09:27:11 am »
Ups, det var sgu ikke for heldigt. Per Harms er åbenbart ikke den eneste der har svært ved at styre sig :roll: .

-Crazy Dane-

• Scooterfjæs
  • *
Mc Hjørnet
« Svar #11 Dato: Juni 21, 2005, 08:24:36 am »
Nu er det mig der har startet det demonstrations-træf imod Per Harms og hans familie.

For det første har det ikke noget at gøre med at jeg ikke turde at gennemfører det alligevel, jeg mente bare at jeg ville være mand nok til at kunne se hvornår legen var gået for vidt, og det er den sq når der kommer trusler med ind i billedet.
Jeg vil på nogen måde ikke have nogen ve og vel på min samvittighed. Hvad andre kan tåle at tage på deres samvittighed må være op til dem.

Hvis folk folk har en mening om Per Harms, så tag ud til ham selv og fortæl ham det, det gjorde jeg sq da i det mindste.

Der er ikke nogen der skal sige undskyld til nogen, og det har jeg heller ikke gjort. Jeg har derimod beklaget over for Per Harms familie at de blev trukket med ned i det, da det var Per som alle var sure over, pga hans totale latterlige opførelse på TV.
Hear the Goods roar from a Devil exhaust on a SV1000K3