Forfatter Emne: Knald i potten, tager den skade?  (Læst 957 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

LunD^

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 118
Knald i potten, tager den skade?
« Dato: April 21, 2008, 08:52:10 am »
Hejsa.

Jeg var ude og rulle lidt forleden med en kammerat, og vi kørte og legede lidt med at skyde ud af udstødningen.

Det vil sige man kører den lidt op i omdrejninger mens man kører, tager tændingen på dødmansknappen et sekund og slår den til igen. Dette resulterer i et knald ud af potten, der lyder skide godt. :)

Men kommer så selvfølgelig til at tænke lidt efterfølgende, om motoren tager skade af denne behandling. Tænker måske om den ikke får smørring i det sekund man har cuttet tændingen, eller om potten kan sprænge fra hinanden lige pludseligt.
Suzuki SV650s ´99 powered by Mivv. Check møgSVinet ud på http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=8009

Big G

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2419
  • se mig, spasser.....
Re: Knald i potten, tager den skade?
« Svar #1 Dato: April 21, 2008, 10:54:30 am »
Ang smøring tror jeg ikke du skal være bekymret, eller for motoren i det hele taget. Potten tror jeg heller ikke tager skade af det, men du laver jo en "eksplosion" af uforbrændte benzindampe i dit udstødningssystem. Personligt leger jeg ikke på den måde, men jeg tror nu ikke der sker noget, det er jo ikke lavet af glas  :undecided:
KiloSVin K7 nøgent, VZ800 Marauder 1999 Chrommonster....

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: Knald i potten, tager den skade?
« Svar #2 Dato: April 21, 2008, 01:43:14 pm »
det uld der er i potten tager nok skade - eller holder ik så længe - potten skulle meget gerne kunne holdes på efter en længere tur...
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

LunD^

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 118
Re: Knald i potten, tager den skade?
« Svar #3 Dato: April 21, 2008, 02:35:12 pm »
Flere bud? ;)
Suzuki SV650s ´99 powered by Mivv. Check møgSVinet ud på http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=8009