Forfatter Emne: Pilot Power vs Pilot Power 2CT ?  (Læst 3164 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

SA

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 369
Pilot Power vs Pilot Power 2CT ?
« Dato: April 14, 2008, 02:28:14 pm »
Nogen der har erfaring med holdbarhed på Power 2CT i forhold til den orig.Power? Jeg kører 1000s og har haft Pilot Sport (x2), Metzler M1, Bridgestone BT014, og kører ca 6000 km på et bagdæk. Har flere gange været fristet til at prøve et lidt hårdere dæk. Evt Pilot Road2, Bridgestone BT21..... Cyklen bruges kun til sjov på sognevejene og èn eller to trackdays om året. Sidste og dette år desuden en tur til Brno, Tjekkiet. Jeg er sikker på, at det i 95% af tilfældene ville være mere end tilstrækkeligt med et sport-touring dæk, men der er bare lige det med de dersens dage på Knutten, og et par varme søndage med adrenalin i blodet og skæve veje under hjulene!!! Derfor søgte jeg på forskellige sites, og læste flere private anmeldelser af Power 2CT, hvor de havde kørt op til 8000-10000 km. Mit spørgsmål er så, om et 2CT er et normalt Power på midten, men blødere på siderne, eller om det er et normalt Power på siderne og hårdere på midten?? På Michelins hjemmeside bliver man ikke meget klogere. Har lige fået et sæt Power 2CT sendt fra England. Pris incl fragt. 1.952,-  :thumbsup:

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Re: Pilot Power vs Pilot Power 2CT ?
« Svar #1 Dato: April 14, 2008, 03:09:42 pm »
Det er normalt power på midten og blødere i kanten.
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

SA

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 369
Re: Pilot Power vs Pilot Power 2CT ?
« Svar #2 Dato: April 14, 2008, 03:16:08 pm »
Så er det vist en lettere overdrivelse, at man kan køre op til 10.000 km på sådan en fætter  :club:  Hvor har du fået den oplysning, for som sagt står der ikke nærmere forklaring på Michelins egen hjemmeside

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Re: Pilot Power vs Pilot Power 2CT ?
« Svar #3 Dato: April 14, 2008, 03:54:04 pm »
CItat fra http://two-wheels.michelin.com/2w/front/affich.jsp?codeRubrique=2092004103725&codePage=2092004103725_07092004135921&lang=EN :

Still not convinced that Pilot Power is for you? Well, now there’s a dual-compound version, a direct descendant of our MotoGP technology. With a softer rubber mix on the shoulders, the new Pilot Power 2CT will satisfy even the most demanding sport riders. Want to carve corners at extreme lean angles? Do you feel like you’ve found the limit with your current tires? Does your new literbike have more power than your tires can use? If so, then it’s time to switch to the new Pilot Power 2CT.
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

SA

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 369
Re: Pilot Power vs Pilot Power 2CT ?
« Svar #4 Dato: April 14, 2008, 05:49:27 pm »
Takker!  Jeg troede ellers, at jeg havde fundet en god mellemting, med lidt hårdere midte. Gad vide om jeg efterlader mig et fint spor af små gummi-nullermænd herfra og til Brno, Tjekkiet til sommer? Nogle der har erfaring med ca antal km? 

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: Pilot Power vs Pilot Power 2CT ?
« Svar #5 Dato: April 14, 2008, 07:50:35 pm »
Takker!  Jeg troede ellers, at jeg havde fundet en god mellemting, med lidt hårdere midte. Gad vide om jeg efterlader mig et fint spor af små gummi-nullermænd herfra og til Brno, Tjekkiet til sommer? Nogle der har erfaring med ca antal km? 

Det har du også... i forhold til siderne ;-)

Så vidt jeg har forstået hænger det således sammen:
Pilot Race: Same same over det hele. Race - kun lige akkurat nok mønster til gade-godkendelse.
Pilot Power:  Same same over det hele.  Sport.
Pilot Road: Same same over det hele. Touring.

Pilot Power 2ct: Power i midten og Race i siden
Pilot Road 2ct: Road i midten og Power i siden.

Sårn ca  :)
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

LSJ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 366
Re: Pilot Power vs Pilot Power 2CT ?
« Svar #6 Dato: April 14, 2008, 08:44:45 pm »
Ved ikke om det her link kan hjælpe... det var med til at overbevise mig om mit næste dækvalg
http://www.motorcyclenews.com/MCN/community/Forums/Categories/Topic/?topic-id=318178
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Hvis røvhuller havde vinger, var min arbejdsplads en lufthavn

SA

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 369
Re: Pilot Power vs Pilot Power 2CT ?
« Svar #7 Dato: April 15, 2008, 01:25:25 am »
OK, tak for svar og link. Nu har jeg så et par Power 2CT, der skal gnubbes af, men på mine næste dæk står der Pilot Road 2!!