Forfatter Emne: Justering af "2-finger" Pazzo-kobling  (Læst 1702 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Blinklys

• Gæst
Justering af "2-finger" Pazzo-kobling
« Dato: Marts 19, 2008, 06:27:29 pm »
Jeg har lige smidt et par Pazzo-klinger på dyret, og det ser jo super-bling-bling ud :afro: Bare træls jeg ikke ka' komme ud og prøve dem med det lortevejr vi har lige nu :brok:

Jeg har prøvet at lege lidt med justeringen af kobling, men jeg ser ikke rigtig ud til at kunne udnytte indstilling 1-3 - der er ikke nok rum til den trækker koblingen ordenligt. Jeg ka' fint starte den og sætte i 1. gear, men baghjulet ruller lige så stille derudaf (den står på bagløfteren.) 4 ser ud til at være det laveste jeg ka' sætte den på uden hjulet kører.

Nogen af jer andre med Pazzo'er der har nogle gode tricks? Jeg ku' godt tænke mig at justere lidt længere ind for jeg har nemlig ret korte fingre :innocent:

Rasmus S

• Roadracer
Re: Justering af "2-finger" Pazzo-kobling
« Svar #1 Dato: Marts 19, 2008, 07:23:58 pm »
Nu har jeg ikke de omtalte pazzo greb. Men hjulet skulle da også gerne smutte rundt, når den bliver sat i 1.  :innocent:

Ej seriøst nu... Det kan godt lade sig gøre, at den kobler ordenligt ud, selvom hjulet ruller en smule rundt...
Har ikke selv oplevet det, men mindes at have læst det i en tråd herinde. Ved ikke om det var i forbindelse med de "olie-tråde" der har været oppe...
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

Blinklys

• Gæst
« Svar #2 Dato: Marts 19, 2008, 08:07:42 pm »
Det er ihvertfald meget lidt den ruller rundt - den stopper nemt bare jeg sætter en enkelt finger let på dækket. Tvivler på jeg overhovedet vil kunne mærke det, når jeg sidder på cyklen. Den hopper også i gear uden probs. Så det ka' godt være du har ret, og jeg bare gør et stort nummer ud af ingenting :)

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
« Svar #3 Dato: Marts 20, 2008, 11:10:23 am »
Så strammer du kablet en smule mere op - det skulle gerne hjælpe.

Hjulet vil altid blive trukket med af oliefilmen mellem koblingspladerne - så det kan man ikke undgå.

Prøv at køre med den når vejret bliver til det, så er det sgu nemmere at pejle sig ind på om det virker.  :)
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Blinklys

• Gæst
« Svar #4 Dato: Marts 20, 2008, 04:24:13 pm »
Jeg må prøve mig frem ud på vejen :) Godt vejr nu, tak!