Forfatter Emne: Nyt SVin på vejene!  (Læst 1359 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

johnjohn

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 29
Nyt SVin på vejene!
« Dato: Marts 07, 2008, 05:12:01 pm »
Herlig fredag at få den leveret på. Godt nok var der ikke sol, men så længe det ikke regner er det jo perfekt. Indtil videre er der kørt 112 km og har fyldt den helt op. Et stks splinter neue SV 650 S AK8, iført mindre blink og nummerpladeholder. Næste uge får jeg monteret kåbe og hugger på.
Men undervejs på min(e) tur(e) kom der nogle spørgsmål op, som jeg håber I kan svare på:

1) Ved hvor mange omdrejninger plejer I at holde jeres motorcykel I? Altså nu skal jeg jo køre min til, så må ikke køre den over 5500 omdrejninger de først 800 km, men når nu det er overstået, hvad sigter I så efter, før I skifter gear? Og ved almindelig 'cruiseing'?
2) Hvor langt kan motorcyklen ca. kører efter benzinlampen begynder at blinke - og derefter at lyse konstant?

Billeder kommer lige så snart den lille skat har fået kåbe på!

Ole Jensen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 359
  • Hvorfor skulle man køre på andet end et SVin?
Re: Nyt SVin på vejene!
« Svar #1 Dato: Marts 07, 2008, 05:56:59 pm »
Tillyk med SVinet

Få taget nogle før og efter billeder så vi kan se hvodan cyklen tager sig ud med og uden kåbe.

Pkt. 1) Du lader bare være med at kigge på omdrejningstælleren og triller så der ud af. Så passer det sikkert med at du hænger i 1. gear til 3500-4000 o/min.

Pkt. 2) Der er en tråd her inde hvor du kan finde forbruget den kan ikke være svær at finde.

/Ole J.
Rød SV1000S K4 årg. 05, Akrapovic, K&N, Rabbid styrebox, Spyball alarm, Xenon, sort kåbeglas, fuldkåbe, hugger, egosæde og Rizoma blink, nummerpladeholder og styrender.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19031

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: Nyt SVin på vejene!
« Svar #2 Dato: Marts 07, 2008, 07:27:58 pm »
Nu er min kørt til, så jeg sigter ikke efter noget bestemt, når jeg skifter gear. Det er alt efter mit humør, og racer lyst :P

Men når du kører din til, så har jeg ladt mig fortælle at man skal undgå motorvejskørsel, da den vil komme til at holde de samme omdrejninger konstant. Omdrejningerne skal helst skifte så ofte som muligt, så delene bliver smurt så meget som muligt. inden for de 5.000 omd. de første 800 km og indenfor de 7.000 omd. de sidste km op til 1600 km. Om det passer ved jeg ikke?

Men jeg syntes motoren går bedst ved 5.000-7.000 omd. Og der kan jeg godt lide at cruise i, altså på hovedvejene i byen. I centrum kommer den ikke så langt op...
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

mcbundy

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 69
Re: Nyt SVin på vejene!
« Svar #3 Dato: Marts 07, 2008, 07:39:57 pm »
ang. benzin lampe så check dit instruktions hæfte som du fik med da du købte cyklen....der er beskrevet meget udførligt både tilkøring af motor samt benzin lampen.

ps, tillykke med maskinen

Henning_F

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 278
Re: Nyt SVin på vejene!
« Svar #4 Dato: Marts 07, 2008, 07:43:07 pm »
1) Det kommer an på ens temperament. Jeg har tilbragt for meget tid i dieselbiler, så ved almindelig "rolig" kørsel flentrer jeg rundt ved 3-4000 omdrejninger

Når jeg så får lyst til at bringe mit kørekort seriøst i fare, så er det hele omdrejningsskalaen der kommer i brug.  :mrgreen:

2) Don't know, don't care, fylder bare op når den begynder at lyse.
SV650N ABS K8

johnjohn

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 29
Re: Nyt SVin på vejene!
« Svar #5 Dato: Marts 09, 2008, 08:35:42 pm »
Dvs. ca. 3. gear inde i byen? Ved omkring 50-60 km i timen?

MUUNK

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 174
Re: Nyt SVin på vejene!
« Svar #6 Dato: Marts 09, 2008, 11:06:53 pm »
Jeg vil lige indskyde, at der er flere teorier om hvordan en cykel skal køres ind..

Èn teori går på at køre motoren var i ca. 15 min, og derefter bare køre som du lyster - gerne max gas en gang imellem. Læste på en engelsk side på et tidspunk om en mand der havde gjort sådan med rigtig mange cykler efterhånden. Alle sammen ydede faktisk mere end en cykel der var kørt ind "på den rigtige måde" - og ingen af dem var vel og mærke gået i stykker. Som han skrev på siden, så er bliver motordelene så præcist lavet idag, at det ikke er nødvendigt at køre den til mere. I gamle dage var det noget andet, men idag - nej kør motoren varm og giv den så gas.
Min kammerats fætter har kørt Yamaha R6 på bane i over et år nu på prof plan (Allan hvis der er nogen andre der kender ham). Som han siger, så har han skiftet olie filter på og fyldt benzin på den, det er ALT hvad han har gjort ved den. Og den bliver altså kørt meget meget hårdt, dvs max gas efter koldstart osv. Udover det har han væltet på den et utal af gange, uden at motoren har brokket sig.

Jeg selv har lige købt en ny ZX10-R, og den får da omdrejninger  8)
Kawasaki ZX10-R 07´ sort ;-)