Jeg vil lige indskyde, at der er flere teorier om hvordan en cykel skal køres ind..
Èn teori går på at køre motoren var i ca. 15 min, og derefter bare køre som du lyster - gerne max gas en gang imellem. Læste på en engelsk side på et tidspunk om en mand der havde gjort sådan med rigtig mange cykler efterhånden. Alle sammen ydede faktisk mere end en cykel der var kørt ind "på den rigtige måde" - og ingen af dem var vel og mærke gået i stykker. Som han skrev på siden, så er bliver motordelene så præcist lavet idag, at det ikke er nødvendigt at køre den til mere. I gamle dage var det noget andet, men idag - nej kør motoren varm og giv den så gas.
Min kammerats fætter har kørt Yamaha R6 på bane i over et år nu på prof plan (Allan hvis der er nogen andre der kender ham). Som han siger, så har han skiftet olie filter på og fyldt benzin på den, det er ALT hvad han har gjort ved den. Og den bliver altså kørt meget meget hårdt, dvs max gas efter koldstart osv. Udover det har han væltet på den et utal af gange, uden at motoren har brokket sig.
Jeg selv har lige købt en ny ZX10-R, og den får da omdrejninger