Forfatter Emne: R1 vs. Politiet - hvem vinder?  (Læst 4988 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: R1 vs. Politiet - hvem vinder?
« Svar #15 Dato: Januar 29, 2008, 11:14:49 am »
Problemet med den dansk klippe ordning er at der kun er 3 klip så ryger kortet og der skal mange penge op af lommen til et nyt kørekort, der syntes jeg godt man kunne lære lidt af feks. Tyskland hvor du kan miste kortet i en periode feks. 3 måneder og så får du det igen. Hvis det skete for mig så ville jeg da nok tænke lidt over mine bedrifter i de 3 måneder jeg savnede mit kørekort.
Hvor mange måneder om året tror du så du ville have kørekort ?  :mrgreen:
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

teamupsidedown

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 401
  • Vil du i vrimlen frem - Hold kablet stramt
    • SorteDaek.dk
Re: R1 vs. Politiet - hvem vinder?
« Svar #16 Dato: Januar 29, 2008, 11:19:20 am »
Problemet med den dansk klippe ordning er at der kun er 3 klip så ryger kortet og der skal mange penge op af lommen til et nyt kørekort, der syntes jeg godt man kunne lære lidt af feks. Tyskland hvor du kan miste kortet i en periode feks. 3 måneder og så får du det igen. Hvis det skete for mig så ville jeg da nok tænke lidt over mine bedrifter i de 3 måneder jeg savnede mit kørekort.
Hvor mange måneder om året tror du så du ville have kørekort ?  :mrgreen:
:hand:
Gixxxer til gaden
VTR til banen
SV650 Til Konen
Futtog på ryggen
SorteDaek.dk - gummi til madkassen

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: R1 vs. Politiet - hvem vinder?
« Svar #17 Dato: Januar 29, 2008, 02:00:02 pm »
Der kan man se lige præcis hvad man opnår ved at bruge "tab af pappet" som "bøde"

Hvis man er afhængig af sit kørekort så tror jeg de fleste i det mindste ville overveje at sige farvel og vride på håndtaget.

Ingen diskussion om at det er farligt, men måske skulle vi overveje at ændre på straffen.
Jeg tror heldigvis ikke, at det er hvad man generelt opnår ved den sanktion.
Tværtimod tror jeg det har en rigtig fin effekt på langt de fleste kørekortsindehavere. Jeg mener da også det var efter mange års gode erfaringer i udlandet, at man indførte klippekortsystemet.
Der vil selvfølgelig altid være en restgruppe for hvem systemet ingen regulerende effekt har. 
Til dem er der blot at sige at kørekortet er altså ikke nogen menneskeret, men et privilegium som man kan opnå, og miste igen.
Problemet med den dansk klippe ordning er at der kun er 3 klip så ryger kortet og der skal mange penge op af lommen til et nyt kørekort, der syntes jeg godt man kunne lære lidt af feks. Tyskland hvor du kan miste kortet i en periode feks. 3 måneder og så får du det igen. Hvis det skete for mig så ville jeg da nok tænke lidt over mine bedrifter i de 3 måneder jeg savnede mit kørekort.
Det er måske en meget god ide - det ville da være en blid landing mellem stor bøde uden at miste kortet og stor bøde + mistet kort.

Men at det skulle være for dyrt at miste kortet er for mig sådan set mindre væsentligt i forhold til selve straffen.
Der er meget lidt spillerum (=0) i udmålingen af bøder. Taksterne er klokkeklare, og de fleste er godt klar over hvornår man er i farezonen for at miste pappet.
Jeg kan i den forbindelse ikke se at det er urimeligt at man skal betale hvad det koster at få et nyt kørekort, når man har været så forsætlig uforsigtig at miste det man havde.

Men jeg læser dig således, at du mener det har en regulerende effekt, og det underbygger sådan set min pointe meget godt... :thumbsup:

(i øvrigt: tyskerne har så vidt jeg husker 10 point på kortet, men der er så også flere forseelser som kan fjerne et point.)
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Banditten

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2784
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Re: R1 vs. Politiet - hvem vinder?
« Svar #18 Dato: Februar 03, 2008, 05:40:47 pm »
I USA er det 5 klip i kortet og klippet udløber efter 2 år ( de er jo så også mere afhængige af at kunne kører ;-) )

Ellers syntes jeg betjenten er noget voldsomt uansvarlig ! Slev med udrykning tager han chancer der er lige i overkandten af det smarte ! Fyret !!
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: R1 vs. Politiet - hvem vinder?
« Svar #19 Dato: Februar 05, 2008, 04:56:40 pm »
Frisk overhaling der :innocent:
Betjenten er i mine øjne den farligste af de to - han kører jo som en 18 årig udødelig knægt, overhaler op ad bakke osv.

(potentiel køber min bare r.. :whatever:, det tror jeg da vist også jeg havde sagt når  :police:fætterhaps kom hjem til mig)

Ejeren af cyklen, er inde på MCG. Og har lavet 1 video af hvad jeg ved af, iført den samme (samme farver ihvert fald) jakke, hvor han også laver en wheelie...
Sååå det er vist lidt af en løgn betjenten er blevet stukket med der :P

Link? Og... Er det en rød R1'er?!?

Sorry det tog så langtid. Men her er linket til den anden video han har lavet. Ham som kørte/ejede R1'eren:

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=1647

Og hans profil hvor man kan se cyklerne:
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=173
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

Kim2300

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 8
Re: R1 vs. Politiet - hvem vinder?
« Svar #20 Dato: Februar 05, 2008, 05:17:46 pm »
Hehe frisk kørsel der af både B1 og B2

Hvad koster det egentlig i bøde og klip at køre på baghjul? altså såfremt hastigheden blev overholdt

Kim

kent

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1001
  • hold hovedet koldt og hjulne på vejen
Re: R1 vs. Politiet - hvem vinder?
« Svar #21 Dato: Februar 05, 2008, 07:52:14 pm »
han kan da ikke være rigtig klog :twisted: at sætte andres liv og lemmer på spil for at redde sit kort.
 :loser: fy for satan en kujon der ikke tager sin straf når han bliver opdaget, :thumbsdown: :thumbsdown: han render nok rundt og fortæller om dengang han kørte fra panserne. :club:
extraudstyr: TANKPAD m.m
nu med 3 x Skoda til regnvejr

teamupsidedown

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 401
  • Vil du i vrimlen frem - Hold kablet stramt
    • SorteDaek.dk
Re: R1 vs. Politiet - hvem vinder?
« Svar #22 Dato: Februar 06, 2008, 08:01:55 am »
han kan da ikke være rigtig klog :twisted: at sætte andres liv og lemmer på spil for at redde sit kort.
 :loser: fy for satan en kujon der ikke tager sin straf når han bliver opdaget, :thumbsdown: :thumbsdown: han render nok rundt og fortæller om dengang han kørte fra panserne. :club:

Jeg havde fandme heller ikke stoppet for at aflevere pappet pga. fart og en wheelie forbi  :police:, der er jo ingen tilskadekomne og vi må jo gå ud fra at den efterfølgende  :police: kører efter omstændighederne.

Havde jeg derimod været involveret i en ulykke eller forårsaget en ville jeg absolut stå ved mine gerninger.
Gixxxer til gaden
VTR til banen
SV650 Til Konen
Futtog på ryggen
SorteDaek.dk - gummi til madkassen

roadpilot

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 899
  • Kvinder og motorcykler er sjovest nøgne....
Re: R1 vs. Politiet - hvem vinder?
« Svar #23 Dato: Februar 06, 2008, 09:23:45 am »
Hvor smart er det at ligge den slags videoer ind her? Han ender da med at skulle forklare  :police: at han låner sine cykler ud hele tiden til folk som han ikke lige kan huske hvem var....

Men jo han ser da ud til at have styr på sin cykel, - personligt mener jeg dog han burde bruge en lukket bane til den slags stunts!
kilosvin med div udstyr...