Forfatter Emne: sv1000 vs 650..  (Læst 5200 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Damage

  • Gæst
Re: sv1000 vs 650..
« Svar #15 Dato: Januar 13, 2008, 01:05:51 pm »
Jeg kører 1000´er (K6, 125 hk i motor) og har også prøvet 650´er (old school).

Der er ingen tvivl om at 1000´eren er meget kraftigere på alle punkter, det er 1000´erens fede moment ved lave rpm som gør den så stærk.
650´eren er dog ikke så tung at køre svingkørsel med, men du skal selvfølgelig prøve en tur på 1000´eren og så er jeg ikke i tvivl om at du kan
mærke forskellen, den er markant. 650´eren er en meget fin mc men det er ikke en 1000´er!

Mht. tophastighed målt på rullefelt...glem det, der bliver ikke taget hensyn til luftmodstand som er en sæsentlig faktor ved tophastighed.  :blink:

Og så lige det med hk målt på FORSKELLIGE testbænke, så kan det ikke sammenlignes. Min kilo sv´er er blevet målt på to forskellige testbænke UDEN nogle ændring og her var forskellen 7 hk!!!  :shock:

Mht. tophastighed i 1. gear så køre min 110 km/h lige inden begrænseren slår til.  :twisted:

Sperik

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 609
  • Leistung ist alles !
Re: sv1000 vs 650..
« Svar #16 Dato: Januar 13, 2008, 03:28:17 pm »
angående motor veje - så ligger en 1000'ner merestabilt på vejen

du skal også tage højde for at en naked og sport har forskellig gearing - derfor ligger en sport på omkring 270 i maks og en naked på omkring de 240 - alligevel alt over 200km på en nakede er man ved at blive blæst af :)

mit kilo svin har set skyer flere gange uden det har været meningen ;)

Kører de ikke begge 17/40 på kædedelen ?
Har ikke kunnet finde en forskel dér - mon ikke bare fartvinden begrænser N´en naturligt ?
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

New-Rider

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 61
Re: sv1000 vs 650..
« Svar #17 Dato: Januar 13, 2008, 08:57:29 pm »
mange tak for alle de gode svar og info om jeres erfaring og facs om jeres sv1000'er :) det med hvor lang den kører ud i 1 gear er lidt fordi jeg sys på en sv650'er slutter 1.gear bare for hurtigt, også 2gear for den sags skyld  :) men jeg er 99% sikker på jeg starter sommeren på en ny sv1000s, så kommer valget om hvilke potter der skal på.. har tænkt meget på 2 oplagte DEVIL mag ( oval ) men det kræver lidt kreativt løsning mht, blinklys. Men skal lige ha SVinet først :)

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: sv1000 vs 650..
« Svar #18 Dato: Januar 13, 2008, 10:40:30 pm »
AkrapuhVitZ for you my friend.   :mrgreen:
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: sv1000 vs 650..
« Svar #19 Dato: Januar 13, 2008, 11:00:50 pm »
Hvis du vil ha en rigtig BadAss maskine der kan ryge på rullen, så tag en TL1000S  :whipped:
Eller måske en FireBlade fra 98-99 hvis du alligevel kan leve med en række-4'er.

Din topfart på 240 på et rullefelt tror jeg iøvrigt heller ikke rigtig du skal regne med. Sæt en anden gearing på og den render 340  :hand:
Med hensyn til acceleration, så glem 0-100. Kig hellere på 60-140 i højt gear. Kig i TouringNyt - der har de tal for det.


PS. Tillykke med det store kørekort  :?
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Henning_F

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 278
Re: sv1000 vs 650..
« Svar #20 Dato: Januar 14, 2008, 08:20:46 pm »
mange tak for alle de gode svar og info om jeres erfaring og facs om jeres sv1000'er :) det med hvor lang den kører ud i 1 gear er lidt fordi jeg sys på en sv650'er slutter 1.gear bare for hurtigt, også 2gear for den sags skyld  :) men jeg er 99% sikker på jeg starter sommeren på en ny sv1000s, så kommer valget om hvilke potter der skal på.. har tænkt meget på 2 oplagte DEVIL mag ( oval ) men det kræver lidt kreativt løsning mht, blinklys. Men skal lige ha SVinet først :)

Hvis du har pengene så køb KiloSVinet.  :innocent:

Mht. potter så er jeg svært glad for mine Yoshimura slipons.  :afro:
SV650N ABS K8

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: sv1000 vs 650..
« Svar #21 Dato: Januar 14, 2008, 11:37:26 pm »
http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=210.0


I denne gamle tråd er der også en del link til test og halløj med 650 og 1000.
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Rasmus S

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 499
Re: sv1000 vs 650..
« Svar #22 Dato: Januar 15, 2008, 04:51:45 pm »
Et udemærket spring at hoppe på en 1000'er (ca. 120HK), når man kun har 34Hk med det "lille kort" :)
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

New-Rider

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 61
Re: sv1000 vs 650..
« Svar #23 Dato: Januar 15, 2008, 05:15:20 pm »
tjaaa, for være ærlig har jeg ikke kørt meget med begrænser i min sv650 hehe..  :police:  :rolleyes:

Lord Fungus

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 185
  • If you run, you only die tired
Re: sv1000 vs 650..
« Svar #24 Dato: Januar 28, 2008, 09:58:31 pm »
Hvis du vil ha devil potter kig her:
http://youtube.com/watch?v=-y9YCrYb79g

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: sv1000 vs 650..
« Svar #25 Dato: Januar 29, 2008, 08:30:26 am »
angående motor veje - så ligger en 1000'ner merestabilt på vejen

du skal også tage højde for at en naked og sport har forskellig gearing - derfor ligger en sport på omkring 270 i maks og en naked på omkring de 240 - alligevel alt over 200km på en nakede er man ved at blive blæst af :)

mit kilo svin har set skyer flere gange uden det har været meningen ;)

Kører de ikke begge 17/40 på kædedelen ?
Har ikke kunnet finde en forskel dér - mon ikke bare fartvinden begrænser N´en naturligt ?
SV 1000 S 03- (108/17/40)
SV 1000 N 03- (110/17/40)
ved ik hvad det første tal står for - men fik det fortalt af en mekaniker fra Allans MC at der var forskel på N og S med kæde eller tandhjul eller længden...
men wtf manden var også i tvivl hvor kat'en sad...
::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Jensen Danmark

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 179
Re: sv1000 vs 650..
« Svar #26 Dato: Januar 29, 2008, 09:10:13 am »
angående motor veje - så ligger en 1000'ner merestabilt på vejen

du skal også tage højde for at en naked og sport har forskellig gearing - derfor ligger en sport på omkring 270 i maks og en naked på omkring de 240 - alligevel alt over 200km på en nakede er man ved at blive blæst af :)

mit kilo svin har set skyer flere gange uden det har været meningen ;)

Kører de ikke begge 17/40 på kædedelen ?
Har ikke kunnet finde en forskel dér - mon ikke bare fartvinden begrænser N´en naturligt ?
SV 1000 S 03- (108/17/40)
SV 1000 N 03- (110/17/40)
ved ik hvad det første tal står for - men fik det fortalt af en mekaniker fra Allans MC at der var forskel på N og S med kæde eller tandhjul eller længden...
men wtf manden var også i tvivl hvor kat'en sad...
Det første tal er antal led i kæden.
“You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life.”

GSX-R 750 K7 baneged

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: sv1000 vs 650..
« Svar #27 Dato: Januar 29, 2008, 09:56:20 am »
Det er så vidt jeg har hørt, kun kædelængden (MÅSKE så også bagsvingeren?) som er forskellig - ikke gearingen.

Jeg har da absolut ingen problemer med at ramme de 260 på speedo - dog i liggende stilling. Reelt er det omkring 248-252km/t ifølge GPS'en...
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: sv1000 vs 650..
« Svar #28 Dato: Januar 29, 2008, 02:03:33 pm »
Det er så vidt jeg har hørt, kun kædelængden (MÅSKE så også bagsvingeren?) som er forskellig - ikke gearingen.

Jeg har da absolut ingen problemer med at ramme de 260 på speedo - dog i liggende stilling. Reelt er det omkring 248-252km/t ifølge GPS'en...
Trippet!
og du er sgudda ellers ikke nogen sylfide...
jeg har aldrig fået min over 246 på tælleren (vel 225-230)
testet på tyske autobahn forstås.... :innocent:
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson