Jeg kører 1000´er (K6, 125 hk i motor) og har også prøvet 650´er (old school).
Der er ingen tvivl om at 1000´eren er meget kraftigere på alle punkter, det er 1000´erens fede moment ved lave rpm som gør den så stærk.
650´eren er dog ikke så tung at køre svingkørsel med, men du skal selvfølgelig prøve en tur på 1000´eren og så er jeg ikke i tvivl om at du kan
mærke forskellen, den er markant. 650´eren
er en meget fin mc men det er ikke en 1000´er!
Mht. tophastighed målt på rullefelt...glem det, der bliver ikke taget hensyn til luftmodstand som er en sæsentlig faktor ved tophastighed.
Og så lige det med hk målt på FORSKELLIGE testbænke, så kan det ikke sammenlignes. Min kilo sv´er er blevet målt på to forskellige testbænke UDEN nogle ændring og her var forskellen 7 hk!!!
Mht. tophastighed i 1. gear så køre min 110 km/h lige inden begrænseren slår til.