Forfatter Emne: Forbandede bilister  (Læst 7219 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Banditten

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2784
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Sv: Re: Forbandede bilister
« Svar #30 Dato: Juli 04, 2006, 01:44:11 pm »
Billister er som Snowboardere  .... De er kun i vejen

Copy That !!
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

billie_joe

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 156
    • http://www.sjukkerne-mc.dk
Re: Forbandede bilister
« Svar #31 Dato: Juli 05, 2006, 05:58:04 pm »
Nu har jeg så siddet og læst hele denne tråd igennem og kan sandelig godt forstå folks reaktioner og det er fanme trist det der er sket for dem begge, der er ingen der fortjener nogle af deres skæbner.. men men men med alt dette sagt så husk også lige......................

Hvad er det nu mange af os som køre mc syntes er rigtigt fedt???
Små snoede landevej, hvor vi kan give den gaaaaaaaaaaaz helst også med lidt grønt i siderne

Næste gang vi/i ligger og racer der ude på landevejene så tænk lige over... ingen ved hvad der gemmer sig bag det næste sving eller bakketop... er det måske den lille familie der er ude og gå tur med barnevognen eller mor og far der er ude og lære den lille og cykle.

Det kan så nemt og hurtigt gå galt - husk det inden vi fordømmer andre!

Med dette sagt sender jeg en masse kærlige tanker til hende og hendes familie og nærmeste. 

btw ibenpigen... du er aldrig på msn mer ?

Paw

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1283
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
Re: Forbandede bilister
« Svar #32 Dato: Januar 06, 2008, 01:11:25 pm »
Hmm. Her er et velment forsøg;

Politireformen, og den medfølgende reform af retssystemet har desværre gjort sit til at sinke en allerede langsom proces.

I Kriminalforsorgen arbejder man med et begreb der kaldes "Ventere", det er personer som er dømt og afventer mulighed for at fuldbyrde deres straf (fængsel).
Grunden til at jeg nævner dette, er at selv når den evt. gerningsmand har fået sin dom, ja så vil der gå en rum tid inden han vil blive indkaldt til afsoning.

Nå, tilbage til reformen. Når man gennemfører en reform inden for det statslige apparat, så handler det næsten altid om økonomi. Det tror jeg godt du kender lidt til fra dit eget fag.
Når ord som effektivisering og kvalitetsløft optræder i forbindelse med større omlægninger, så siger min erfaring mig at vi i virkeligheden taler om besparelser.

Det at gennemfører besparelser, vil altid ramme kapaciteten.

Retskredsene oplever for tiden et større efterslæb, de kan simpelthen ikke følge med. Det går ud over borgerne, både dem som er forurettet i en sag, men i høj grad også dem som oplever at være tiltalt i en sag.

Hvis man oplever at ressourcerne ikke slår til, så må man prioritere. Desværre (for din bekendte) bliver trafikforseelser ikke prioriteret specielt højt, i forholdt til eks. Vold, sædelighed og berigelse.

Håber det kaster en smule lys over sagen, ellers spørger du bare igen.
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.