Forfatter Emne: Konservering af benzin  (Læst 2945 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Hudson_W

• Gæst
Konservering af benzin
« Dato: December 11, 2007, 03:12:48 pm »
Er der nogen af jer der konserverer benzinen henover vinteren? Og i så fald, hvad bruger I?

Og er der nogen af jer der har erfaringer med ikke at gøre det? Kan benzinen godt holde i de 3-4 måneder kværnen står i hi?

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Konservering af benzin
« Svar #1 Dato: December 11, 2007, 03:32:02 pm »
benzinen kan sagtens holde sig, at den skulle blive "gammel" er ammestuesnak, man kan dog med fordel starte næste år med en sjat karburatorsprit for lige at fjerne evt kondensvand.

Hudson_W

• Gæst
« Svar #2 Dato: December 11, 2007, 03:51:53 pm »
benzinen kan sagtens holde sig, at den skulle blive "gammel" er ammestuesnak, man kan dog med fordel starte næste år med en sjat karburatorsprit for lige at fjerne evt kondensvand.

Kugl nok, så skal jeg bare hjem og fylde tanken helt op.

Jeg plejer iøvrigt at køre en gang karburatorsprit igennem inden vinteren også. Så er jeg sikker på at der ikke ligger noget og "hygger sig" fra starten af.

Sperik

• Sandt SVin
  • Leistung ist alles !
« Svar #3 Dato: December 11, 2007, 06:16:46 pm »

Hørt, bare fyld dunken helt op, hvis den ikke står tempereret.
Selvfølgelig går gassen en anelse af benzinen, men når SVinene kan køre på 92 oktan, så starter den osse fint på 3-4 måneder gammel saft !
Det er kun på toptunede racermotorer, at man altid har brug for frisk benzin.
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...