Forfatter Emne: hjælp med sv'er  (Læst 2156 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

El Bola

  • Gæst
hjælp med sv'er
« Dato: November 03, 2007, 10:10:13 pm »
hej til alle jer der har en SV'er

jeg har lige været ude og købe en brugt sv 1000 s og der nogle ting der undrer mig. mit første spørgsmål går ud på om det er rigtigt at når man sætter den i 1 gear at den så laver et ryk ik noget helt vildt men dog stadigvæk så man kan mærke det en del. så er der selvfølgelig også hornet som virker i tide og utide. om benzinmåleren har læst at den skal blinke når der er 4 liter tilbage men den lyser konstant når den er ved at være tom.

jeg vil også gerne spørge om det er rigtigt at den er lidt svær at sætte i gear den som om den knaser lidt for meget. jeg ved ik om det er noget jeg skal vænne mig til eller om det er noget der skal justeres.

sidst men ikke mindst så bliver stellet også hurtig varmt jeg ved ik om det skyldes udstødningerne som er på som er miuv potter eller fordi den har powercommander.

er der nogle af jer som har lyst til at svare på mine spørgsmål, må i meget gerne skrive tilbage  :afro: :afro

steen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 412
    • http://www.mctorsdagsklubben.dk
Re: hjælp med sv'er
« Svar #1 Dato: November 03, 2007, 10:54:14 pm »
hej til alle jer der har en SV'er

jeg har lige været ude og købe en brugt sv 1000 s og der nogle ting der undrer mig. mit første spørgsmål går ud på om det er rigtigt at når man sætter den i 1 gear at den så laver et ryk ik noget helt vildt men dog stadigvæk så man kan mærke det en del. så er der selvfølgelig også hornet som virker i tide og utide. om benzinmåleren har læst at den skal blinke når der er 4 liter tilbage men den lyser konstant når den er ved at være tom.

jeg vil også gerne spørge om det er rigtigt at den er lidt svær at sætte i gear den som om den knaser lidt for meget. jeg ved ik om det er noget jeg skal vænne mig til eller om det er noget der skal justeres.

sidst men ikke mindst så bliver stellet også hurtig varmt jeg ved ik om det skyldes udstødningerne som er på som er miuv potter eller fordi den har powercommander.

er der nogle af jer som har lyst til at svare på mine spørgsmål, må i meget gerne skrive tilbage  :afro: :afro

Jeg vil mene at de ting som knas ved gearskift og at den giver et ryk når du sætter den i første er helt normalt. Det med benzin lampen der først blinker og senere lyser konstant har været debateret herinde flere gange og det er der heller ikke noger i vejen med. Nogle modeller gør det som før beskrevet og andre lyser bare konstant når den mangler benz...

Det eneste som jeg ville kigge på er dit tudehorn for selvfølgelig skal den ikke tænde i ny og næ. Prøv at skille kontakten ad og sprøjt med noget kontaktrens.

Så nævner du at stellet bliver varmt... Det er ikke noget som jeg hart bemærket ved min egen så hvis du synes den er branvarm er der nok noget galt ellers ville jeg ikke kigge nærmere på det. Der er jo en blæser på køleren som gerne skulle virke  :wink:
tidligere SV1000 men nu Triumph street triple

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12359

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: hjælp med sv'er
« Svar #2 Dato: November 03, 2007, 11:50:34 pm »
hvor bor du henne?? måske en som også havde en SV'er i nærheden kunne kigge på den
   

Gertsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 517
Re: hjælp med sv'er
« Svar #3 Dato: November 04, 2007, 12:06:39 am »
hvor bor du henne?? måske en som også havde en SV'er i nærheden kunne kigge på den

Ud fra hans mail vil jeg gætte på Glostrup....
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Re: hjælp med sv'er
« Svar #4 Dato: November 04, 2007, 01:40:42 am »
Altså mit stel bliver da også varmt... ikke noget alarmerende, men man holder da ikke frivilligt hånden på siden efter endt kørsel.  :loser:
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

norton

  • Gæst
Re: hjælp med sv'er
« Svar #5 Dato: November 04, 2007, 07:50:04 pm »
Ganske rigtigt som steen beskriver så springer den lidt frem når man sætter den i første gear og det er helt normalt.Med hensyn til varmen er det også normalt,men bliver dog mere varm omkring stellet ved bykørsel og i det hele taget ved langsomkørsel dette vil du også bemærke ved et kig på din temperatur måler som stiger i takt med med denne form for kørsel så udmiddelbart er der ikke noget i vejen,men hold øje med temperaturen den må helst ikke kom op på mere end 103 til 104 grader når du køre rigtigt langsomt,hvorved køleblæseren automatisk skal starte. Held og lykke med den.Mvh Norton :) :)

Michael N

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 162
  • GSXr1300K8 Hayabusa
Re: hjælp med sv'er
« Svar #6 Dato: November 04, 2007, 09:52:35 pm »
Hvis du er i tvivl er du velkommen til at komme og sammeligne med min, sv1000 K7, (bor ved Skibby) men det du skriver lyder meget normalt, bortset fra hornet, min blæser starter ved 104 grader, når den starter føles det som om stellet er varmt men det er bare varmen fra køleren du kan mærke.
Hayabusa Sort / Orange

El Bola

  • Gæst
Re: hjælp med sv'er
« Svar #7 Dato: November 07, 2007, 01:25:07 pm »
Tak fordi i alle svarede tilbage

det er virkelig godt at kunne spørge om hjælp fra folk der også har samme mc på den måde kan man være lidt mere sikker i sit køb. det skal i have tak for. jeg lod også mærke til at der var nogle af jer der spurgte hvor jeg var fra. jeg er fra brøndby. jeg havde en rød sv 650 sk7 før men jeg var lidt utilfreds med den fordi jeg ikke syntes at den var optimal nok. den nye jeg har er fra 2004 men er indregistreret i 05 og indtilvidere syntes jeg at der er nogle småproblemer med den. men der har garantien

hvis i har lyst til at skrive yderligere med råd og tips er i velkomne til at gøre det

« Senest Redigeret: Maj 18, 2008, 04:57:56 pm af El Bola »

blz

  • Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2981
Re: hjælp med sv'er
« Svar #8 Dato: November 07, 2007, 02:02:31 pm »
Tak fordi i alle svarede tilbage

det er virkelig godt at kunne spørge om hjælp fra folk der også har samme mc på den måde kan man være lidt mere sikker i sit køb. det skal i have tak for. jeg lod også mærke til at der var nogle af jer der spurgte hvor jeg var fra. jeg er fra vestegnen og kommer fra glostrup. jeg havde en rød sv 650 sk7 før men jeg var lidt utilfreds med den fordi jeg ikke syntes at den var optimal nok. den nye jeg har er fra 2004 men er indregistreret i 05 og indtilvidere syntes jeg at der er nogle småproblemer med den. men der har garantien

hvis i har lyst til at skrive yderligere med råd og tips er i velkomne til at gøre det
udforsk forum'et
der står en masse under "Teknik og vedligehold" og "Modifikationer" om selve biken
og meget andet i de andre "grupper"

::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Ole Jensen

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 359
  • Hvorfor skulle man køre på andet end et SVin?
Re: hjælp med sv'er
« Svar #9 Dato: November 07, 2007, 11:51:30 pm »
Tak fordi i alle svarede tilbage

det er virkelig godt at kunne spørge om hjælp fra folk der også har samme mc på den måde kan man være lidt mere sikker i sit køb. det skal i have tak for. jeg lod også mærke til at der var nogle af jer der spurgte hvor jeg var fra. jeg er fra vestegnen og kommer fra glostrup. jeg havde en rød sv 650 sk7 før men jeg var lidt utilfreds med den fordi jeg ikke syntes at den var optimal nok. den nye jeg har er fra 2004 men er indregistreret i 05 og indtilvidere syntes jeg at der er nogle småproblemer med den. men der har garantien

hvis i har lyst til at skrive yderligere med råd og tips er i velkomne til at gøre det



Den er go med dig du skriver at din 6½ ikke var optimal  :cry: :cry: :cry:
- bare indrøm det. Når jeg starter buldermaskinen ved siden af den PAFF symaskine og du så samtidig ikke kunne følge med så er det klar men lige skal have lidt flere kubik mellem benene.  :mrgreen:

- Vi skal lige nå en tur mere inden sneen kommer. Jeg tænkte vi evt. lige kunne cykle ud og se på det go-kart arrangement som er mod nissan drengene.

/Ole J.

Rød SV1000S K4 årg. 05, Akrapovic, K&N, Rabbid styrebox, Spyball alarm, Xenon, sort kåbeglas, fuldkåbe, hugger, egosæde og Rizoma blink, nummerpladeholder og styrender.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19031