Desværre er systemet sådan, at når sådanne ting sker som du er udefor, kan det blive "dit problem". Jeg arbejder selv med folkeregister i Rokilde Kommune, og sidder tilfældigvis med lige sådanne sager. Selvfølgelig kan kommunen gøre noget, det har de faktisk pligt til, i følge folkeregisterloven. De er bare ikke så gode til at arbejde sammen, de forskellige afdelinger. Du skal blot henvende dig til Folkeregistret i Næstved, det er nok du gør det pr. telefon, og fortælle hvilke problemer du har fået. Aftal med dem at du sender en kopi af din kontrakt på lejligheden og vedlæg evt. et brev hvor du beskriver problemet og at det kun er dig og Tobias der bor der. Behold en kopi af det hele selv, så du kan bevise at du har reageret, har desværre erfaring med at ting forsvinder i det offentlige system og så er det rart at ha´ kopi af det du har sendt, samt at du selv beholder den orginale lejekontrakt. Forhør dig om du evt. kan sende det få fax og bed om en bekræftigelse på at de har modtaget det.
Der kan godt gå noget tid, før det hele er i orden, da Kommunen skal forsøge at kontakte vedkommende der har tilmeldt sig din adresse før de må melde ham fra, men så er det en god idé at du informere dem og, at du har fundet ham på nettet, med de og de oplysninger, så er der ingen undskyldning for ikke at få det undersøgt, eller at det skal ta´ længere tid end højst nødvendigt.
Ring evt. til mig på min mobil, du har mit nummer. Jeg kan fanges hele døgnet indtil den 29. hvor jeg starter arbejde igen.