Forfatter Emne: iorden igen  (Læst 3072 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

norton

  • Gæst
iorden igen
« Dato: Oktober 16, 2007, 04:53:21 pm »
Efter mit lille stunt i fredags hvor jeg kom til at skrue uhæmmet på min tomgangs skrue kan jeg fortælle at det kom til at koste mig en lille tusse da jeg havede kommet til at skrue den ud af kaburatoren så der var en del der skulle skilles ad for at komme ind til den.Min erfaring til jer andre hvis i begynder at justere på den så husk det skal være med gefyling og meget lidt af gangen.Så blev jeg så klog selvom det var nogle dyre lærepenge.Mvh norton :) :)

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: iorden igen
« Svar #1 Dato: Oktober 16, 2007, 05:42:00 pm »
Efter mit lille stunt i fredags hvor jeg kom til at skrue uhæmmet på min tomgangs skrue kan jeg fortælle at det kom til at koste mig en lille tusse da jeg havede kommet til at skrue den ud af kaburatoren så der var en del der skulle skilles ad for at komme ind til den.Min erfaring til jer andre hvis i begynder at justere på den så husk det skal være med gefyling og meget lidt af gangen.Så blev jeg så klog selvom det var nogle dyre lærepenge.Mvh norton :) :)

hvis du selv havde skilt MC'en ad og fundet fejlen, havde du lært endnu mere :-)

norton

  • Gæst
Re: iorden igen
« Svar #2 Dato: Oktober 16, 2007, 06:59:56 pm »
Ja det har du fulstændig ret i det vil jeg også overveje næste gang der bliver noget.

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Re: iorden igen
« Svar #3 Dato: Oktober 16, 2007, 07:02:17 pm »
Så finder du også ud af, der ikke er karburator på så'en indsprøjtningsmotor :-)
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

norton

  • Gæst
Re: iorden igen
« Svar #4 Dato: Oktober 16, 2007, 08:59:03 pm »
Ja ole jeg ved godt det er en indsprøjtnings motor,men jeg brugte ordet kaburator da jeg ikke ved hvad man kalder det tomgangen er forbundet til på en indsprøjtningsmotor, for i gamle dage var det jo kaburatoren.Men nu vi er ved det er der så nogen der er i stand til kortfattet at beskrive hvordan tomgangen virker på sådan en indsprøjtnings motor. :D :D

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: iorden igen
« Svar #5 Dato: Oktober 16, 2007, 09:32:23 pm »
Ja ole jeg ved godt det er en indsprøjtnings motor,men jeg brugte ordet kaburator da jeg ikke ved hvad man kalder det tomgangen er forbundet til på en indsprøjtningsmotor, for i gamle dage var det jo kaburatoren.Men nu vi er ved det er der så nogen der er i stand til kortfattet at beskrive hvordan tomgangen virker på sådan en indsprøjtnings motor. :D :D

Det hedder spjældhuse, eller på engelsk: throttle bodies

på min sprøjt motor, er tomgangen egentlig bare forbundet til den anordning, som gaskablet trækker i, dvs - når du skruer, så er der en skrue der trykker på gaskabels anoordningen, og dermed åbner spjældene en lille smule (som hvis man trak lidt i gaskablet) - jo mere du åbner spjældene, jo højere omdrejninger får den ...

det samme gælder for choker kablet på min sprøjt motor - den åbner også bare spjældene lidt mere..

Ku formode det er magen til på SV'erne..

norton

  • Gæst
Re: iorden igen
« Svar #6 Dato: Oktober 16, 2007, 10:05:19 pm »
Ok lyder rimlig simpelt, troede at det var mere avanceret

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: iorden igen
« Svar #7 Dato: Oktober 16, 2007, 10:06:11 pm »
Ok lyder rimlig simpelt, troede at det var mere avanceret

teknikken klarer resten..

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: iorden igen
« Svar #8 Dato: Oktober 17, 2007, 01:02:20 pm »
det samme gælder for choker kablet på min sprøjt motor - den åbner også bare spjældene lidt mere..
Sådan lige af ren nysgerrighed, er det så egentlig ikke en tomgangsløfter frem for en choker? Min definition af en choker er at motoren får en federe blanding.

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: iorden igen
« Svar #9 Dato: Oktober 17, 2007, 02:37:59 pm »
det samme gælder for choker kablet på min sprøjt motor - den åbner også bare spjældene lidt mere..
Sådan lige af ren nysgerrighed, er det så egentlig ikke en tomgangsløfter frem for en choker? Min definition af en choker er at motoren får en federe blanding.

Hygge

Det klarer computeren og sensorerne på sprøjt cykler... vidst nok..

(på karburator modellen af min, der er det rigtigt at der løfter man ikke bare tomgangen, men der er speciel ventil der lukker af for noget i karburatoren, som giver en federe blanding - når man hiver i choker kablet)

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: iorden igen
« Svar #10 Dato: Oktober 17, 2007, 04:23:09 pm »
det samme gælder for choker kablet på min sprøjt motor - den åbner også bare spjældene lidt mere..
Sådan lige af ren nysgerrighed, er det så egentlig ikke en tomgangsløfter frem for en choker? Min definition af en choker er at motoren får en federe blanding.

Hygge

Det klarer computeren og sensorerne på sprøjt cykler... vidst nok..

(på karburator modellen af min, der er det rigtigt at der løfter man ikke bare tomgangen, men der er speciel ventil der lukker af for noget i karburatoren, som giver en federe blanding - når man hiver i choker kablet)
Tak for svaret  :)

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her