Forfatter Emne: Nye dæk - husk det nu..  (Læst 2302 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: Nye dæk - husk det nu..
« Svar #15 Dato: Oktober 17, 2007, 11:40:00 pm »
Det er i virkeligheden nok en kælling der kører  :loser: :loser: :lmao:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Banditten

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2784
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Re: Nye dæk - husk det nu..
« Svar #16 Dato: Oktober 18, 2007, 02:47:42 am »
Er fuldstændig enig i at det er for dårlig rådgivning fra forhandlerens side - de burde have rådet til forsigtighed med de nye dæk. Men når man kommer ind og køber en kilo-gixxer, så har man selvfølgelig rutinen, der gør at man er klar over den slags... eller? ... :whatever: Jeg synes da bestemt det er synd for ham :( Lad os håbe han gjorde det mandige og byttede den sårede kilo-gixxer til noget der lå mere indenfor hans evner :)

Ligegyldigt om det er en pocketbike eller et kilosvin .... nye dæk er noget man skal være forsigtig med !! ... vasker altid mine dæk af i "noget jeg ikke kan stave til" og så omkring 250 km rolig kørsel før den får gazzzz .... :blink:
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

HC

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 131
  • .............
Re: Nye dæk - husk det nu..
« Svar #17 Dato: Oktober 18, 2007, 10:18:38 am »
Ja, det har ikke noget med slalom-kørsel at gøre.. Snakker af bitter erfaring..!  :brok:  :oops: Min gjorde akkurat det samme. Det er simpelthen fordi dækket skrider ud når der bliver givet gas.. ligesom at køre på is...!!
Brændt barn, lugter ilde...

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Nye dæk - husk det nu..
« Svar #18 Dato: Oktober 18, 2007, 10:56:12 am »
Cyklens hældning er skyld i at den skrider ud ved spin, og når cyklen hælder så er det i mine øjne starten på sving/slalom.

Når jeg kører i øjeblikket er det ikke unormalt at cyklen trækker spin en gang i mellem, men det er kun ved lodret cykel og der spinner den fint og laver lidt småspræl med røven, men aldrig ud til siden på den måde som den gør i klippet.
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing