Forfatter Emne: Kører du med xenon pærer?? Måske man burde det... læs!!  (Læst 11319 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

teamupsidedown

• Roadracer
  • Vil du i vrimlen frem - Hold kablet stramt
    • SorteDaek.dk
Re: Kører du med xenon pærer?? Måske man burde det... læs!!
« Svar #30 Dato: Oktober 04, 2007, 01:22:36 pm »
Jeg har monteret xenon på min SV. Som min kæreste siger, så skiller jeg mig meget ud men jeg blænder absolut ikke, og dem har jeg ikke nedjusteret, så jeg kan ikke se hvad den store ballade er. Jeg kan også se væsenligt mere af vejen i mørke end med standard pærer.
Monter xenon og bliv set, så er man også fri for alt det gas med at køre med langt lys, hvor man har opbrugt sine muligheder for at gøre mere opmærksom på sig selv hvis det pludseligt skulle blive nødvendigt.

Hvis man ikke bryder sig om at køre når det er mørkt, og kun kan se en udvej ved at montere kraftigere lygter som så desværre blænder modkørende, så skulle man måske bare lade være med at begive sig ud på motorcykel hvis man ender med at skulle køre i mørke.

Det jeg bliver harm over er at vi der kommer i mod, mister focus når bilen med Xenon passerer da man bliver nød til at kigge lidt væk for ikke at blive blændet, ellers har man nogle "sorte" huller bag den modkørende bil/mc hvis man alligevel blev blændet.
Hvis der så færdes nogen i det "hul" så ender det med en ulykke.
Det værste er nu at møde en bil/mc med eftermonteret Xenon i et venstresving, for du må gætte på vejens forløb efter mødet med Xenonén og håbe man ikke rammer noget i vejkanten i det sekund man ikke kan se vejen.  :dead:

Jeg kan huske for mange år siden da jeg tog kørekort, at min kørelære fortalte mig at man ikke skal kigge ind i de modkørendes lygter, de er ikke intrssante så længe de befinder sig i den modsatte vejbane. Lad være med det, og du bliver ikke blændet, selvom de kører med langt lys. Ja det er røvirriterende, men blændet blir man sgu ikke.

Så syntes jeg du skulle prøve at blænde op til en lastbil med ekstramonteret lygter alle vegne, så han blænder op - hvis du heller ikke syntes det blænder så tror jeg du kan svejse unden brug af svejseskærm :twisted:
Gixxxer til gaden
VTR til banen
SV650 Til Konen
Futtog på ryggen
SorteDaek.dk - gummi til madkassen

Olfert

• Sandt SVin
« Svar #31 Dato: Oktober 04, 2007, 02:09:03 pm »
Så syntes jeg du skulle prøve at blænde op til en lastbil med ekstramonteret lygter alle vegne, så han blænder op - hvis du heller ikke syntes det blænder så tror jeg du kan svejse unden brug af svejseskærm :twisted:
:lmao: :lmao: :lmao:
Jeg har sku mødt et par lastbiler eller 2 i Sverige om natten, fuck, så er det pludselig dag :shock: :shock:
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

Paw

• Sandt SVin
  • Rrrrrggghhhh! Donuts...
« Svar #32 Dato: Oktober 04, 2007, 05:49:38 pm »
Olfert>Fordelen ved Xenon er at den giver det samme lys heeeele vejen ud - til forskel fra en halogenpærer som allerede efter få meter bliver svagere..

Paw>Hvad har du købt?

Ford Focus tdci mit den ganzen molevitten... Økonomi-slæde :lol:
Har tidligere rullet på Gsx600F - SV650S - Aprilia Tuono - Kawa Z750 - Gsx-r600 - og nu... Kawa ER6.

Kenneth P

• Roadracer
« Svar #33 Dato: Oktober 04, 2007, 07:37:50 pm »

Men det er lige meget hvordan du drejer det så blænder eftermonterede Xenon, og derfor ubehagelige at møde.  :rolleyes:

Det kan du så påstå herfra og til Mekka. Mine er eftermonteret og blænder ikke, er jeg så den eneste i den videste verden der har monteret det rigtigt? :rolleyes: :rolleyes:
SV1000sk6 blå - fuld kåbe - hugger - diode baglygte - Laser Duo-tech High mount Titanium - Blåt MRA racing kåbeglas - 8000K Xenon - +2 tænder bag -1 tand for - PazzoRacing kobling/bremse greb
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12827

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #34 Dato: Oktober 05, 2007, 12:51:30 pm »
Sjovt nok er det kun dem der har eller vil have Xenon på deres bil/mc der mener de ikke blænder.  :rolleyes: :hand:

Nå nok om den sag fra min side...  :wink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Kenneth P

• Roadracer
« Svar #35 Dato: Oktober 05, 2007, 07:35:14 pm »
Sjovt nok er det kun dem der har eller vil have Xenon på deres bil/mc der mener de ikke blænder.  :rolleyes: :hand:

Nå nok om den sag fra min side...  :wink:

Nu var det jo så min kærestets udtalelse og ikke min, så den er rimelig objektiv :rolleyes: :innocent:
SV1000sk6 blå - fuld kåbe - hugger - diode baglygte - Laser Duo-tech High mount Titanium - Blåt MRA racing kåbeglas - 8000K Xenon - +2 tænder bag -1 tand for - PazzoRacing kobling/bremse greb

Ole Jensen

• Roadracer
  • Hvorfor skulle man køre på andet end et SVin?
« Svar #36 Dato: Oktober 05, 2007, 09:19:02 pm »
Jubi så er det jo lækkert at man får monteret Bi-Xenon på i næste uge.  :afro:
Rød SV1000S K4 årg. 05, Akrapovic, K&N, Rabbid styrebox, Spyball alarm, Xenon, sort kåbeglas, fuldkåbe, hugger, egosæde og Rizoma blink, nummerpladeholder og styrender.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19031

Ole Jensen

• Roadracer
  • Hvorfor skulle man køre på andet end et SVin?
« Svar #37 Dato: Oktober 11, 2007, 09:25:50 pm »
Så har jeg fået moteret mine nye forlygter og de er ikke af silicone men gas. Hold da op det er noget der dur. Jeg har fået et 6000K sæt med det hvide lys og selvfølgelig har jeg også fået skiftet positionslyset så det har samme farve. Én ting er at alle kigger efter cyklen, når du trilller igennem KBH med det nye lys og bulder potter, når solen er gået ned. Men når man kører hvor det virkeligt er mørk er det jo næsten ikke forstå hvordan man kunne leve uden. Et godt råd til alle spender de 2000 kr sættet koster og få det på med det samme.

- og så lige til ham der siger at han kan montere Xenon på 15 minutter. Øhh det tog altså lige godt 2 timer, men hva faen det er jo ikke alle der kan lide når ledninger osv. hænger og dingler over det hele :lol:

/Ole J
Rød SV1000S K4 årg. 05, Akrapovic, K&N, Rabbid styrebox, Spyball alarm, Xenon, sort kåbeglas, fuldkåbe, hugger, egosæde og Rizoma blink, nummerpladeholder og styrender.
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19031

Jesper Jensen

• Sandt SVin
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
« Svar #38 Dato: Oktober 12, 2007, 06:31:53 am »
og så lige til ham der siger at han kan montere Xenon på 15 minutter. Øhh det tog altså lige godt 2 timer, men hva faen det er jo ikke alle der kan lide når ledninger osv. hænger og dingler over det hele :lol:

Ham som siger at det tager 15 min har garanteret heller ikke monteret H4 som kræver ekstra strøm osv :)

H1, H3, H7 er bare plug/pray
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Kenneth P

• Roadracer
« Svar #39 Dato: Oktober 16, 2007, 09:46:55 pm »
og så lige til ham der siger at han kan montere Xenon på 15 minutter. Øhh det tog altså lige godt 2 timer, men hva faen det er jo ikke alle der kan lide når ledninger osv. hænger og dingler over det hele :lol:

Ham som siger at det tager 15 min har garanteret heller ikke monteret H4 som kræver ekstra strøm osv :)

H1, H3, H7 er bare plug/pray

Ja mit tog nærmere 2 dage at montere, det skulle jo også gerne se hyyl ui bagefter :mrgreen: