Forfatter Emne: Har fået en masse af gejl! Nu skal det bare sættes på...  (Læst 3609 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Blinklys

• Gæst
Har fået en masse af gejl! Nu skal det bare sættes på...
« Dato: September 16, 2007, 08:55:35 pm »
Så er det tid til at SVinet skal gejles lidt :D :D :D skal have smidt følgende på:

1.) Alu-kædeskærm. Virker som piece-of-cake at få på - tror ikke det bliver et problem :)

2.) Alu-fodhvilere. Virker også ret nemt :)

3.) Lucas FE. Instruktioner på tysk!!! :shock: - virker noget omfattende. Men der er en god forklaring i Haynes på, hvordan man skiller bagenden ad. Hamicad har også nogle gode illustrationer (går udfra det er nogenlunde samme procedure som Lucas FE.) Hullerne i pladen passer sikkert ikke til Lucas'en, så måske jeg bare skulle lade de gamle skruer være, så de skjuler de grimme huller - og så hente nogle nummerpladeskruer ved forhandleren. Og så er der vist et eller andet med sikringsboksen, right? Kan man spænde den fast et sted med ledning-strips eller lignende?

4.) Diode-blinklys. Noget at bemærke her? Jeg har købt en Kellermann-relæ - lød noget nemmere og mere elegant end at fifle med modstande...

5.) Renthal Ultra-Low styr. Jeg valgte denne model, da den efter sigende skulle passe på SV'eren, uden at man skal bøvle for alt meget med at få slanger og kabler til at nå. Det er bredere og lavere end standard-styret, men ikke nær så bredt som typiske "streetfighter"-styr. Styret er "pre-drilled" til SV'eren, så der er allerede huller til instrument-konsollerne :) Jeg synes det virker som den mest omfattende af opgraderingerne, men i følge Haynes ser det ud til at være en rimelig overkommelig opgave. Jeg har også anskaffet en passende momentnøgle, så jeg kan få spændt boltene korrekt. Er der noget man ellers skal være opmærksom på, når man skifter styr på SVinet? Måske jeg skal have fat i noget fedt til gashåndtaget og noget lim til det venstre greb...?

6.) Spejle til styrenderne. Nemt nok. Men jeg får jo så et par huller, der hvor de originale spejle er skruet fast, hvor der kan komme vand og andet snask ned  :whatever: Hvordan har i andre, der kører med spejle på styrenderne fikset dette - bare puttet nogle passende skruer i hullerne?

Jeg har ikke den store erfaring i at skrue selv :oops: (computernørd :mrgreen:) Jeg vil vildt gerne selv udføre arbejdet - for det første fordi jeg gerne vil have oparbejdet noget erfaring, for det andet fordi det koster en bondegård at få de professionelle til at gøre det :dead: Jeg synes det virker til at gå til. Think I can do it? Eller er der mange gotchas for en newbie...?

langemand

• Sandt SVin
  • Fz1-N
Re: Har fået en masse af gejl! Nu skal det bare sættes på...
« Svar #1 Dato: September 16, 2007, 09:52:17 pm »
Så er det tid til at SVinet skal gejles lidt :D :D :D skal have smidt følgende på:

1.) Alu-kædeskærm. Virker som piece-of-cake at få på - tror ikke det bliver et problem :)

2.) Alu-fodhvilere. Virker også ret nemt :)

3.) Lucas FE. Instruktioner på tysk!!! :shock: - virker noget omfattende. Men der er en god forklaring i Haynes på, hvordan man skiller bagenden ad. Hamicad har også nogle gode illustrationer (går udfra det er nogenlunde samme procedure som Lucas FE.) Hullerne i pladen passer sikkert ikke til Lucas'en, så måske jeg bare skulle lade de gamle skruer være, så de skjuler de grimme huller - og så hente nogle nummerpladeskruer ved forhandleren. Og så er der vist et eller andet med sikringsboksen, right? Kan man spænde den fast et sted med ledning-strips eller lignende?

4.) Diode-blinklys. Noget at bemærke her? Jeg har købt en Kellermann-relæ - lød noget nemmere og mere elegant end at fifle med modstande...

5.) Renthal Ultra-Low styr. Jeg valgte denne model, da den efter sigende skulle passe på SV'eren, uden at man skal bøvle for alt meget med at få slanger og kabler til at nå. Det er bredere og lavere end standard-styret, men ikke nær så bredt som typiske "streetfighter"-styr. Styret er "pre-drilled" til SV'eren, så der er allerede huller til instrument-konsollerne :) Jeg synes det virker som den mest omfattende af opgraderingerne, men i følge Haynes ser det ud til at være en rimelig overkommelig opgave. Jeg har også anskaffet en passende momentnøgle, så jeg kan få spændt boltene korrekt. Er der noget man ellers skal være opmærksom på, når man skifter styr på SVinet? Måske jeg skal have fat i noget fedt til gashåndtaget og noget lim til det venstre greb...?

6.) Spejle til styrenderne. Nemt nok. Men jeg får jo så et par huller, der hvor de originale spejle er skruet fast, hvor der kan komme vand og andet snask ned  :whatever: Hvordan har i andre, der kører med spejle på styrenderne fikset dette - bare puttet nogle passende skruer i hullerne?

Jeg har ikke den store erfaring i at skrue selv :oops: (computernørd :mrgreen:) Jeg vil vildt gerne selv udføre arbejdet - for det første fordi jeg gerne vil have oparbejdet noget erfaring, for det andet fordi det koster en bondegård at få de professionelle til at gøre det :dead: Jeg synes det virker til at gå til. Think I can do it? Eller er der mange gotchas for en newbie...?

den med nrpladen var ret så nemt... da røven og foderbrædtet var lige til at tage af.... start med skjolde .sæde... og så er det lige til.... plasticclips er lige til at tage ud.. ind med midter proppen og de bliver løse... ( modsat vej inden de skal monteres så i og så ind så de er plane med resten igen...)

ang.. blinkrelæ... så passede farverne ikke med den tagning der er her på nettet..... men placeringen er som den vidste... og ret så nemt....
klart at sige for en bilmekaniker,, griner..... men spørg løs og hjælpen er nær
nu med yamaha fz1 2008

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
« Svar #2 Dato: September 16, 2007, 11:31:00 pm »
Hvor i landet kommer du fra?

Hvis det er i nærheden af Roskilde, kan jeg stille tørvejr (værksted) og dumme kommentarer til rådighed.  :)

Jeg har selv lige haft skilt min egen ad for at sy mit ledningsnet sammen med en alarm, og det gik fint med at få bagende af osv. Skruer / bolte er logisk placeret og nemt tilgængelige, så hvis bare man tænker sig om skal det nok gå.
Mht styret, er det bare ligeud af landevejen. Du skal bruge noget symaskineolie til gasrullen og trykluft til venstre side. Glem at lime gummi fast på metal, men sørg i stedet for at det er 100% rent før du monterer det - så skal det nok blive sittende.  :)
« Senest Redigeret: September 16, 2007, 11:34:51 pm af Sajmon »
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Blinklys

• Gæst
« Svar #3 Dato: September 17, 2007, 08:21:47 am »
Hvor i landet kommer du fra?

Hvis det er i nærheden af Roskilde, kan jeg stille tørvejr (værksted) og dumme kommentarer til rådighed.  :)

Mange tak for tilbudet :) men bor i Randers, så det er lige lidt langt væk :|

Lasse1982

• Sandt SVin
« Svar #4 Dato: September 17, 2007, 08:31:53 am »
Glæder mig til at se hvordan det kommer til at se ud. :thumbsup:
Lasse
Yamaha SZR660 (Solgt 2007)
Suzuki SV650S K6 (Solgt 2008)
Yamaha SZR660 (Solgt 2012)

langemand

• Sandt SVin
  • Fz1-N
« Svar #5 Dato: September 17, 2007, 10:00:15 pm »
har er lidt om hvordan bagdel er skruet sammen....

kan ikke huske hvor jeg fik det fra
http://www.suzukisv1000.com/faq/r_plastics_removal.htm
nu med yamaha fz1 2008

blz

• Nøgen
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #6 Dato: September 18, 2007, 09:08:38 am »
nyt syn på hvad en naked er

::: blz aka. Jacob ::: Lynge :::
::: tidligere SV1000 ::: mcg :::

Lasse1982

• Sandt SVin
« Svar #7 Dato: September 18, 2007, 09:49:34 am »

En tur til tyskland på den. Så får man sku nok lidt ondt i røven.....

Lasse
Yamaha SZR660 (Solgt 2007)
Suzuki SV650S K6 (Solgt 2008)
Yamaha SZR660 (Solgt 2012)

Blinklys

• Gæst
« Svar #8 Dato: September 18, 2007, 10:18:04 am »
Citér

:lmao:

joker

• Søndagskører
  • **
« Svar #9 Dato: September 21, 2007, 10:10:49 pm »

Fedt billede...