Forfatter Emne: Hvilken Potter til en SV1000 ???  (Læst 3313 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

fan2m1

• Wannabe
Hvilken Potter til en SV1000 ???
« Dato: August 28, 2007, 09:23:27 pm »
For ikke at købe sig fattig i potter vil jeg høre jeres erfaring. !!!!

Min SV'er er monteret med IXIL Xtrem potter og den bulder efter min smag for meget, selv med DB killer.

Den lyd jeg efterlyser er en dyb!! bulderen ikke nødvendigvis høj (lidt som ducati'en)

Har ser på følgende Bolt-on potter:
1. Akrapovic oval carbon
2. Micro oval titanium (blåflammet)
3. Devil oval carbon magnum

Nogen der har et bud på hvilken af ovenstående potter der er det rigtige valg ??

På forhånd tak................. 8)
« Senest Redigeret: August 28, 2007, 09:35:24 pm af fan2m1 »

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: Hvilken Potter til en SV1000 ???
« Svar #1 Dato: August 29, 2007, 12:01:33 am »
Jeg kører selv med Akrapovic Titanium - og de er noget blødere i lyden end dine IXIL'er.

De to andre kender jeg ikke noget til - men jeg ville seriøst overveje MIVV potter hvis jeg var dig. De har den sprøde metalliske lyd jeg godt kunne tænke mig.  :)
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Sperik

• Sandt SVin
  • Leistung ist alles !
« Svar #2 Dato: August 29, 2007, 12:15:22 am »
Af bitter erfaring : Kort potte dæmper høje frekvenser, lang potte dæmper lave frekvenser (læs 2 cylindrede maskiner).
Potten behøver ikke være særlig omfangsrig i diameter for at dæmpe, men det hjælper alligevel noget på dæmpningen, at potten har en vis volumen omkring det perforerede rør i midten.
Længden er den vigtigste faktor på V2´ere.
Og derudover kommer et utal af dBkillere tilpasset de enkelte potter.
Men længden bestemmer larmen !
Og så skal skidtet jo pakkes om indimellem  :brok:
Det er dumt at hænge med hovedet, hvis man står i lort til halsen...

Grand Danois

• Sandt SVin
« Svar #3 Dato: August 29, 2007, 01:20:42 am »
Det bliver nok svært at få dyb, men IKKE højt bulder fra en kilo SV.

Kører selv med Leovince... de lyder meget dybt, OG HØJT...på den rigtig fede måde. :mrgreen:

GD
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

fan2m1

• Wannabe
« Svar #4 Dato: September 03, 2007, 10:19:08 am »
Tak for indlægget "Sperik" det var den ledetråd jeg manglede med hensyn til korte og lange potter..
Har bestilt Micron titanium (blåflammet) da denne ifølge importøren og div. indlæg på forummet har en dyb og ikke så høj lyd.
Egentlig kan jeg bedst li Akropovic oval i carbon, men min fornemmelse siger mig at man skal være lidt forsigtig med carbon potter og et KiloSVin... 8)
« Senest Redigeret: September 03, 2007, 10:21:03 am af fan2m1 »

Michael N

• Plastikrocker
  • GSXr1300K8 Hayabusa
« Svar #5 Dato: September 06, 2007, 02:03:26 pm »
Jeg kører selv med Micron Carbon potter uden DB killer, de har en dejlig dyb lyd og er til at holde ud, selv for hende der sidder på bagsædet
Hayabusa Sort / Orange

Kilosfau

• Gæst
« Svar #6 Dato: September 06, 2007, 02:26:46 pm »
Egentlig kan jeg bedst li Akropovic oval i carbon, men min fornemmelse siger mig at man skal være lidt forsigtig med carbon potter og et KiloSVin... 8)

Nu har jeg kørt snart 15.000 km med omtalte kombination - kilosvin + akrapovic carbon....

Potterne fremstår som nye og de trænger endnu ikke til at blive pakket om eller noget.....

Ammestue snak, det er hvad det er  :x

Hippie Hansen

• Sandt SVin
  • SV 650 S K6
« Svar #7 Dato: September 14, 2007, 11:37:21 pm »
Tak for indlægget "Sperik" det var den ledetråd jeg manglede med hensyn til korte og lange potter..
Har bestilt Micron titanium (blåflammet) da denne ifølge importøren og div. indlæg på forummet har en dyb og ikke så høj lyd.

Mit gamle KiloSVin var med Shark carbon potter, og havde aldrig problemer med dem... Til gengæld havde de den fedeste lækre lyd en V2 kan komponere. Mmm... Savner den lyd...
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

SV-spirit

• Plastikrocker
  • www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.as
« Svar #8 Dato: September 15, 2007, 12:20:31 pm »
Kører også med carbon G&G potter. Må give de to tre andre carbon ejere ret - carbon giver en dejlig blød dyb buldren - også uden db-killer. Har på fornemmelsen at det er carbonbeklædningen der giver sig i.f.t. alu/titan. Lyden regulerer du selv med højre hånd  8)
SV1000S 2007, GSXR-USD, GSXR bagdæmper, Pipercross luftfilter,G&G Carbon cans,gelsæde,nr.pl.holder,klar baglygte m.blinx,Spejle m. indb. blinx,Puig mørk d.b.,stålarm. br.sl.,Elox aludæksler bremsev.beh., Spec. sædeskal, PC USB lll, Carbon forskærm+hugger

langemand

• Sandt SVin
  • Fz1-N
« Svar #9 Dato: September 15, 2007, 04:46:12 pm »
Kører også med carbon G&G potter. Må give de to tre andre carbon ejere ret - carbon giver en dejlig blød dyb buldren - også uden db-killer. Har på fornemmelsen at det er carbonbeklædningen der giver sig i.f.t. alu/titan. Lyden regulerer du selv med højre hånd  8)

G&G potter ???????????????????
nu med yamaha fz1 2008

kim r

• Plastikrocker
« Svar #10 Dato: September 15, 2007, 05:03:05 pm »
Er du lidt nørdet skal du da ha Harry Potter :lmao: