Hej alle sammen
Handsker:
Jeg er ved at tage MC kørekort og skal bruge et par handsker som jeg kan bruge mens og efter jeg tager MC kørekort.
Jeg har kigget lidt på disse:
http://www.mcbixen.dk/product.asp?product=2796&sub=5&page=1Er der nogen som har nogen erfaring med disse? Det er dem jeg helst vil have tror jeg men kan ikke finde nogle foretninger på sjælland hvor jeg kan prøve dem.
ellers var jeg inde på MC hjørnet idag og fik fortalt at et par Furygan ville være det absolut bedste da han havde kørt race i 20 år og faldet af med 200Km/t med disse handsker uden nogen skade så disse var bare de bedste... Jeg sad derefter og samlignede dem lidt mine 2 valg og har lidt svært ved at bedømme. Det ser ud til man får nogenlunde samme handske i begge 2 ren kvalitetsmæssigt men derudover en masse ekstra ting i Akira'en.
Hjelm:
Derudover ville jeg godt have mig en hjelm jeg kunne bruge mens jeg tager kortet. Har kigget både på Schuberth s1 og c2.. hvilken af disse ville være bedst?
Udover igen var jeg inde på MC hjørnet og de anbefalet denne hjelm Suomy Spec 1 stadig fordi han brugte den gennem 20 år i race og den skulle være det absolut bedste da det var carbon(eller sådan noget).
Ellers har jeg kigget på Arai men de er ekstrem dyre desværre. Men er det værd at købe alligevel?
Tøj:
Så skal jeg have mig en jakke/bukser samt en rygbeskytter. Dette er dog ikke så officielt endnu da jeg overvejer at vente med dette til jeg får min SV 650'er
Ellers noget jeg behøver mens jeg tager kørerkort?
(De har en hjelm jeg kan låne på køreskolen men vil bare så gerne have min egen)
Jeg håber i kan hjælpe mig lidt med handsker og hjelm da jeg syntes det er et meget uoverskueligt marked med alle de produkter og mærker samt forskellige tråde med forskellige synsvinkler.
Mange hilsner
Jesper