Forfatter Emne: Glas i klar baglygte er blevet mat  (Læst 3008 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Gertsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 517
Glas i klar baglygte er blevet mat
« Dato: September 05, 2007, 07:38:12 pm »
Hej med jer

Jeg har på min SV650S K4 monteret en clearalternative  baglygte (sådan en med integreret blink)

Og da jeg den anden dag lige ville pudse lidt, så jeg der var nogle fedtklatter fra gæden derpå. Så jeg gjorde som jeg plejede -> fjernede det med en eller anden form for sprit, petroleum etc. Med det resultat at "glasset" nu er blevet mat.

Nogen der har et forslag til at rette det igen?

/Mads
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

jesper

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 123
Re: Glas i klar baglygte er blevet mat
« Svar #1 Dato: September 05, 2007, 08:22:03 pm »
Hej med jer

Jeg har på min SV650S K4 monteret en clearalternative  baglygte (sådan en med integreret blink)

Og da jeg den anden dag lige ville pudse lidt, så jeg der var nogle fedtklatter fra gæden derpå. Så jeg gjorde som jeg plejede -> fjernede det med en eller anden form for sprit, petroleum etc. Med det resultat at "glasset" nu er blevet mat.

Nogen der har et forslag til at rette det igen?

/Mads
Ja det lyder ikke så godt. Jeg tror den bliver svær at rede igen da den glatte overflade er ødelagt, man kan købe noget til at polere plast med kan ikke lige huske hvad det heder, før brugte jeg brasso til plast på biler det virket ok,men prøv på et lille stykke der ikke er så synligt først.
SV 1000s K3 sølv Xenon 6000K

Gertsen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 517
Re: Glas i klar baglygte er blevet mat
« Svar #2 Dato: September 06, 2007, 04:40:58 pm »
Fik hjælp på Galleriet, og resultatet kan ses her.

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=3133

Dog er den ikke færdig poleret, men det kommer først til vinter.
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

Lasse1982

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 561
Re: Glas i klar baglygte er blevet mat
« Svar #3 Dato: September 07, 2007, 11:13:27 am »
Var sku godt at du kunne rede den
Lasse
Yamaha SZR660 (Solgt 2007)
Suzuki SV650S K6 (Solgt 2008)
Yamaha SZR660 (Solgt 2012)

Michael N

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 162
  • GSXr1300K8 Hayabusa
Re: Glas i klar baglygte er blevet mat
« Svar #4 Dato: September 07, 2007, 12:01:05 pm »
Brug aldrig sprit på plexiglas, det er det som ødelægger overfladen.

Hayabusa Sort / Orange

Haugen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 550
  • Bike: andet
Re: Glas i klar baglygte er blevet mat
« Svar #5 Dato: September 07, 2007, 07:32:24 pm »
Xerapol, mener jeg det hedder, kan polere mat plexiglas så det bliver klart igen. Firmaet bag siger endda at det kan bruges til ridsede visirer. Det var måske et forsøg værd...
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Glas i klar baglygte er blevet mat
« Svar #6 Dato: September 07, 2007, 07:35:22 pm »
Xerapol, mener jeg det hedder, kan polere mat plexiglas så det bliver klart igen. Firmaet bag siger endda at det kan bruges til ridsede visirer. Det var måske et forsøg værd...

Yep, det har jeg prøvet på mit kåbeglas, det virker forrygende. Jeg har faktisk også prøvet det på mit visir - det virker, men til dybe ridser kan det nok ikke anbefales da det giver en let bølgende effekt når man kigger igennem det sted hvor ridsen var.

I desperation har jeg også prøvet det på min tank, et lille sted hvor lakken var blevet mat (en tanktaske havde på underlig vis kommet i klemme mellem bro og tank og fik gnubbet ret hårdt på tanken). Det tog det også fint.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).