Forfatter Emne: Spørgsmål vedr. styrt + rep.  (Læst 5259 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: Spørgsmål vedr. styrt + rep.
« Svar #15 Dato: September 03, 2007, 11:33:13 pm »
Når du nu er så usikker,hvilket aldrig er rart at være, så tril da lige forbi et suzuki værksted - tror nu godt de vil tage et kig på den for dig uden at flå dig for $$$$$ (du kunne jo f.eks ringe og spørge dem i forvejen)
 
Mvh
GD
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Spørgsmål vedr. styrt + rep.
« Svar #16 Dato: September 03, 2007, 11:35:27 pm »
forgaffelbenene kan være vredet i gaffelbroerne(dem som holder forgaflerne, der er 2: øverste og nederste) dvs når styret peger lige frem vil dit forhjul være drejet lidt til den ene side
   

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: Spørgsmål vedr. styrt + rep.
« Svar #17 Dato: September 04, 2007, 12:01:13 am »
Hej Magnus.

pisse ærgeligt med din kværn, det skider  !!

Nu kan jeg ikke lige se hvor i landet du bor, men hvis du bor i nærheden af Fredensborg - så kig op forbi, så kan jeg sikkert hurtigt give dig et råd med på vejen om hved der skal ske.   Free of charge.

mht skiver og bremser, så er det normalt ret nemt at se om der er noget i klemme.
og har umiddelbart også svært ved at tro, at der skulle være sket noget med motoren, men....  man undres ind i mellem over der dukker op..  :wink:

Hej Alex..

Åh, jeg bor desværre helt på fyn - nærmere Nyborg - men det var ellers rigtig pænt af dig!! Mange tak for tilbuddet !!
Altså når jeg kigger med en lygte ind i forhjulet, kan jeg se at de klodser som støder på sidder indvendigt, og støder på begge skiver indefra.. Jeg tror det er bremseskiverne, men jeg er slet ikke så meget inde i det at jeg kan se det.. Det er sådan nogle firkantede nogle, og jeg tror det er dem som støder på.. Jeg er bare så bange for at det er noget alvorligt, så jeg vil helst ikke køre med det før jeg er sikker på det er i orden.. Tænk hvis skiven er skæv eller noget andet.. Eller forgaflen (den fik sig jo, som sagt, også et ordenligt stød - der er kommet ridser nede i enden) ..
Motoren synes jeg bare lyder underlig, men nu har jeg slet ikke hørt så mange motorer i mit liv, at jeg kan sige om det bare er mig, eller om der er noget galt.. Derfor kunne det være rigtig lækkert at få en SV-kender, eller bare en med forstand på det, til at kigge og lytte .
Derfor er det også rigtig ærgeligt at jeg bor så langt væk fra dig, for bedre tilbud kan man næsten ikke få :) Rigtig pænt af dig ellers !!

Mvh Magnus

Hmm.. Jeg har varevogn onsdag... Hvis du betaler bro og diesel, skal jeg sgu nok hente maskineriet og fragte den + dig til fredensborg så du kan få en sludder med Alex. Så kan jeg smide dig af i Roskilde bagefter hvor du kan nå hjem på en time med *gisp* toget.. (Sidder jeg lige og anbefaler offentlig transport???)...  :mrgreen:

Jeg kan flexe onsdag, hvis det er nødvendigt - så jeg er i Nyborg klokken ca 13....
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

m4gnus

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 79
Re: Spørgsmål vedr. styrt + rep.
« Svar #18 Dato: September 04, 2007, 12:10:47 am »
Hej Magnus.

pisse ærgeligt med din kværn, det skider  !!

Nu kan jeg ikke lige se hvor i landet du bor, men hvis du bor i nærheden af Fredensborg - så kig op forbi, så kan jeg sikkert hurtigt give dig et råd med på vejen om hved der skal ske.   Free of charge.

mht skiver og bremser, så er det normalt ret nemt at se om der er noget i klemme.
og har umiddelbart også svært ved at tro, at der skulle være sket noget med motoren, men....  man undres ind i mellem over der dukker op..  :wink:

Hej Alex..

Åh, jeg bor desværre helt på fyn - nærmere Nyborg - men det var ellers rigtig pænt af dig!! Mange tak for tilbuddet !!
Altså når jeg kigger med en lygte ind i forhjulet, kan jeg se at de klodser som støder på sidder indvendigt, og støder på begge skiver indefra.. Jeg tror det er bremseskiverne, men jeg er slet ikke så meget inde i det at jeg kan se det.. Det er sådan nogle firkantede nogle, og jeg tror det er dem som støder på.. Jeg er bare så bange for at det er noget alvorligt, så jeg vil helst ikke køre med det før jeg er sikker på det er i orden.. Tænk hvis skiven er skæv eller noget andet.. Eller forgaflen (den fik sig jo, som sagt, også et ordenligt stød - der er kommet ridser nede i enden) ..
Motoren synes jeg bare lyder underlig, men nu har jeg slet ikke hørt så mange motorer i mit liv, at jeg kan sige om det bare er mig, eller om der er noget galt.. Derfor kunne det være rigtig lækkert at få en SV-kender, eller bare en med forstand på det, til at kigge og lytte .
Derfor er det også rigtig ærgeligt at jeg bor så langt væk fra dig, for bedre tilbud kan man næsten ikke få :) Rigtig pænt af dig ellers !!

Mvh Magnus

Hmm.. Jeg har varevogn onsdag... Hvis du betaler bro og diesel, skal jeg sgu nok hente maskineriet og fragte den + dig til fredensborg så du kan få en sludder med Alex. Så kan jeg smide dig af i Roskilde bagefter hvor du kan nå hjem på en time med *gisp* toget.. (Sidder jeg lige og anbefaler offentlig transport???)...  :mrgreen:

Jeg kan flexe onsdag, hvis det er nødvendigt - så jeg er i Nyborg klokken ca 13....

Det var da fantastisk med alle de skønne tilbud om hjælp! Hvis det passer med Alex, takker jeg skam pænt ja tak :)
Fantastisk, intet mindre  :)

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: Spørgsmål vedr. styrt + rep.
« Svar #19 Dato: September 04, 2007, 12:13:07 am »
Jeg har smidt dig en PM med mit tlf nummer.

Snak med Alex og få det hele på plads - så tager vi den derfra.  :)

Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
Re: Spørgsmål vedr. styrt + rep.
« Svar #20 Dato: September 04, 2007, 08:41:52 am »
Med hensyn til den skrabelyd du hører når du drejer forhjulet - så ved jeg ikke hvor meget det er.
Begge mine cykler skraber rimelig meget på skiverne når man drejer forhjulet.

Kan du dreje der med hånden uden alt for meget modstand ? Og er der "kun" lyden du bekymrer dig om ? for måske er der slet ikke noget galt med det.

Men som andre foreslår er det nok en god ide at få de mest kritiske ting checket efter - såsom bremser, køler og forgaffel er i orden.
Det kosmetiske kan man selv rode med og det kan også vente hvis der ikke er penge til det hele :)
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.