Forfatter Emne: Farver  (Læst 3684 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

SeDahl

• Søndagskører
  • **
Farver
« Dato: April 21, 2005, 12:52:50 pm »
Hej
I følge dette http:// http://forum.svrider.dk/viewtopic.php?t=235 skulle der være forskel på de blå farver for 2003 til 2004. Jeg går ud fra at farvekoderne er det samme for N som S modellerne ?

Problemet er at jeg overvejer at købe en plov fra en 03 model til min 04. Er der også forskel i virkeligheden, eller er det slet ikke noget man kan se ?
Enghave er som sædvanelig ikke til at komme i kontakt med, så jeg håber at der er nogen her der kan hjælpe.

SD

hod

• Søndagskører
  • **
Farvekoder
« Svar #1 Dato: April 21, 2005, 12:56:56 pm »
Hej SE,

Prøv det her link

http://www.bike-paint.co.uk/suzuki%202004.htm

Hans Ove
HOD, Søllerød, tidligere SV 1000 og SV 650. Bæge ænder
Ducati Monster 900 i.e. Dark ´01
Ducati Monster 620 ´03

hod

• Søndagskører
  • **
Undskyld .....
« Svar #2 Dato: April 21, 2005, 12:57:33 pm »
SD
HOD, Søllerød, tidligere SV 1000 og SV 650. Bæge ænder
Ducati Monster 900 i.e. Dark ´01
Ducati Monster 620 ´03

Smølfen

• Administrator
  • Sandt SVin
Re: Farver
« Svar #3 Dato: April 21, 2005, 01:12:24 pm »
Citat fra: SeDahl
Jeg går ud fra at farvekoderne er det samme for N som S modellerne ?

I dette tilfælde i hvert fald.

Citat fra: SeDahl
Problemet er at jeg overvejer at købe en plov fra en 03 model til min 04. Er der også forskel i virkeligheden, eller er det slet ikke noget man kan se ?

Jeg synes forskellen er meget tydelig, 04'eren er meget mørkere (og i øvrigt rigtig flot :))
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

SeDahl

• Søndagskører
  • **
Farver
« Svar #4 Dato: April 21, 2005, 02:13:07 pm »
Citér
04'eren er meget mørkere (og i øvrigt rigtig flot )

Ja nemlig, JA ;)

Nå men, tak for hjælpen, der røg min billige genvej til en plov :(

Lars L

• Sandt SVin
Farver
« Svar #5 Dato: April 21, 2005, 05:27:56 pm »
Det skal lige siges, at de farvekoder som står beskrevet, at vores kære maskiner er malet efter, er ikke noget som en autolakér kan bruge til noget. Har selv prøvet..

Ringede sågar til den forhandler, hvor jeg havde handlet, for at høre hvad de gjorde. Svaret var at de sendte en skærm el. lign. med i den farve det skulle males i, og så var der ikke andet at gøre end at sammenligne.

Jeg fik malet plov og hugger efter denne metode, og er faktisk godt tilfreds med resultatet. :wink:
ZX636R med masser af udstyr: 1 stk. tankpad...

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Farver
« Svar #6 Dato: April 21, 2005, 06:48:48 pm »
Citat fra: Lars L
Det skal lige siges, at de farvekoder som står beskrevet, at vores kære maskiner er malet efter, er ikke noget som en autolakér kan bruge til noget. Har selv prøvet..

Ringede sågar til den forhandler, hvor jeg havde handlet, for at høre hvad de gjorde. Svaret var at de sendte en skærm el. lign. med i den farve det skulle males i, og så var der ikke andet at gøre end at sammenligne.

Jeg fik malet plov og hugger efter denne metode, og er faktisk godt tilfreds med resultatet. :wink:

Ja, det er jo en sandhed med modifikationer - du kan bestille maling hos DuPont i forskellige kvaliteter i den rigtige farvekode.  Men om man kan få sin lokale sprøjtepilot  til at bruge den er selvfølgelig en anden sag... :wink:
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Palle

• Søndagskører
  • **
  • Bike: Sv650S
Farver
« Svar #7 Dato: April 22, 2005, 09:16:52 am »
http://www.color-rite.com

Så er det ihvertfald nemt selv at bestille malingen. Men om deres farvekoder kan forståes således at en malermester kan blande en tilsvarende op... det ved jeg ikke..
Palle, Aalborg - Silver SV650S-03 Mods:  JMV kåbe, undertail og hugger. Sædeskal, Fuld Akrapovic titanium, Tre-mod, Hyperpro forgaffelfjedre, hvide blink mm.

Koster

• Plastikrocker
Farver
« Svar #8 Dato: Maj 17, 2005, 11:53:56 pm »
Det er rigtigt at de officielle farvekoder fra Suzuki ikke kan bruges af maleren eller andre . Jeg fik fra Enghave opgivet tlf nr. til den maler i Valby de plejer at bruge ,men gutten jeg talte med oplyste at de ikke havde nogen færdige blandinger eller koder men at de ud fra hvad de fik leveret lavede farverne fra gang til gang. :?:

Jeg havde ikke tålmodighed til at købe hos colo-rit så jeg blev enig med malere om at han skulle gøre forsøget. Det er lykkes over al forventning at ramme den sølvgrå  :D  :D  synes jeg.

Jeg har fået en slat med til pletmaling og på den har han været så venlig at skrive koderne som jeg gætter på I også kan bruge altså hvis I vil ramme den sølvgrå K3 farve .

Koden er :" Z2s   serie 280 permahyd basislack 74555 Suzuki(han sagde det var en original suzuki farve) Silky Silver Met ." Torbens Autocenter
SV1000 K3 Sølv. Nu med Givi 770A og lakerede sidedæksler og TPS mod.

ThomasM

• Plastikrocker
Farver
« Svar #9 Dato: Maj 18, 2005, 10:02:18 am »
uhm.. det med at de ikke kan bruge farvekoderne er vist lidt afh. af lakeren.. jeg havde kontakt til en i forbindelse med køb af poly26 og da jeg nævnte YC2 farvekoden vidste han hvad det var og kom sågar ud med et farveskema hvor YC2 var på for at sammenligne.. så det er vist mere et spørgsmål om de har de rigtige farveprøver/farveskemaer.. men at sende en anden del med til sammenligning virker vel oxo..
SV650S K4 Blå/YC2
Mods: suzuki hugger, lucas fender elim, spyball.
Klip: 1.