Forfatter Emne: Erfaringer med Yoshimura udstødning og PC III?  (Læst 2699 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

henrikschodt

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 22
Erfaringer med Yoshimura udstødning og PC III?
« Dato: November 16, 2007, 11:00:30 am »
Så er SVinet stillet i vinterhi og et af mine projekter i vinteren bliver at få anskaffet og monteret en ny udstødning, så jeg rigtig kan få den fede V2 lyd frem  :twisted:  - i den forbindelse tænkte jeg om der er nogle herinde der har nogle generelle erfaringer med Yoshimura udstødninger og i særdeleshed deres full exhaust system, hvor rørene går hele vejen op til cylindrerne   :mrgreen:. Jeg har også tænkt på at få mig en Power Commander hertil for at få en stabil motorgang hele vejen op igennem gearene. Er det i den forbindelse også nødvendigt at få den justeret på et rullefelt, eller vil det være spild af penge?
« Senest Redigeret: November 16, 2007, 11:47:06 am af henrikschodt »
Triumph Daytona 2007. Triple power - det bedste fra to verdener :)

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
Re: Erfaringer med Yoshimura udstødning og PC III?
« Svar #1 Dato: November 16, 2007, 01:06:23 pm »
Jeg monterede selv fuld Akrapovic udstødning + PC3 + luftfilter på min SV650.

Jeg lagde selv et map fra power commanders hjemmeside på PC3'eren, for jeg tænkte det må være fint som en start, men læste mange steder at man bør få den justeret på rullefelt.

Det gjorde jeg så og kunne også godt mærke forskel bagefter.

Så min erfaring er at rullefelts justering er det bedste.
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

henrikschodt

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 22
Re: Erfaringer med Yoshimura udstødning og PC III?
« Svar #2 Dato: November 16, 2007, 02:23:15 pm »
Super, tak for info, så må jeg tage et smut ned til mr. dyno og få SVinet tunet om til et vildSVin når sæsonen går igang igen ;-)
Triumph Daytona 2007. Triple power - det bedste fra to verdener :)

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Erfaringer med Yoshimura udstødning og PC III?
« Svar #3 Dato: November 16, 2007, 03:04:34 pm »
Super, tak for info, så må jeg tage et smut ned til mr. dyno og få SVinet tunet om til et vildSVin når sæsonen går igang igen ;-)
Bestil hellere værkstedstid allerede nu!
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

langemand

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1074
  • Fz1-N
Re: Erfaringer med Yoshimura udstødning og PC III?
« Svar #4 Dato: November 16, 2007, 06:17:40 pm »
der skulle iflg, kj mortorcykler komme noget januar 2008 som er bedre en power comander

nogle der kender noget til det.... skal vist lige få skrevet lidt ned næste gang jeg er der...

vi kom ind på det da jeg spurte om er fantes noget kunne bruges som 0 -100 tider

nu med yamaha fz1 2008

langemand

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1074
  • Fz1-N
Re: Erfaringer med Yoshimura udstødning og PC III?
« Svar #5 Dato: December 21, 2007, 04:11:43 pm »
han skulle vist have tid her i den kolde tid....

fik jo et godt resultat
nu med yamaha fz1 2008

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Erfaringer med Yoshimura udstødning og PC III?
« Svar #6 Dato: December 24, 2007, 12:31:03 am »
Jeg prøvede også først selv at mappe min PC ved at køre op og ned af gaden med udgangspunkt i et map fra deres side. Det holdt ikke en meter og min benzinøkonomi fik et ordentligt dyk nedad.

Jeg bestilte derfor tid hos Mr. Dyno (som selv kører SV). Der var 3 måneders ventetid - så bestil du bare allerede nu! Da jeg fik den tilbage var hverken motorgang eller benzinøkonomi til at kende. Jeg har i gennemsnit fået min. 20 km mere på en tank. Han kommenterede også at benzinblandingen havde været MEGET fed.

Jeg har dog hørt at der ikke er noget nævneværdigt at hente med en PC på de nyere SV650'ere. Men jeg kan ikke bekræfte dette. Læs evt. her og stil spørgsmål http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=8101.0

Hvis du får monteret udstødningssystem (og luftfilter - jeg anbefaler Pipercross) bør du dog få justeret benzinblandingen under alle omstændigheder på et værksted. Det kan gøres uden PC...
« Senest Redigeret: December 24, 2007, 12:38:04 am af skurkenfradallas »
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Erfaringer med Yoshimura udstødning og PC III?
« Svar #7 Dato: December 24, 2007, 12:36:37 am »
Lige en bemærkning...

Det kan være lidt forvirrende at finde ud af hvordan man kommer i kontakt med Mr. Dyno eller bestiller tid.

Tiden skal ironisk nok bestilles ved Dot Engineerings hovedkontor i Nordjylland på tlf. 97492100 - de vil kunne oplyse adressen på hans værsted som ligger i Førslev midt på Lars Tyndskids et godt stykke udenfor Haslev på Midtsjælland.

Han er desuden rigtig god til at besvare emails - du kan også få oplyst hans email adresse ved at ringe.

Du kan læse mere her: http://www.dot-e.dk/news/presse/NewsSQL.2006-10-25.3744
« Senest Redigeret: December 24, 2007, 12:40:29 am af skurkenfradallas »
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

langemand

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1074
  • Fz1-N
Re: Erfaringer med Yoshimura udstødning og PC III?
« Svar #8 Dato: December 31, 2007, 11:40:40 am »
lige et kort lydklip

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=1716

må lige lave et bedre når den er hentet fra mr. dyno
nu med yamaha fz1 2008

henrikschodt

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 22
Re: Erfaringer med Yoshimura udstødning og PC III?
« Svar #9 Dato: December 31, 2007, 03:19:50 pm »
damn, sweeeet sound... kan ikke vente til at få potten på.. jeg har læst lidt om at få justeret på ECU'en med en TEKA boks, tror jeg snupper sådan en omgang i stedet, kan se det ender på knap 10000 for at få fikset SV'eren med indrulning og PC + potte, syntes det er mange penge på en cykel til under 100k. Så det blir nok en slip-on samt teka justering til 1000,- -  så sparer jeg 4000,- ca - så er skiferien også finansieret ;-)
Triumph Daytona 2007. Triple power - det bedste fra to verdener :)