Forfatter Emne: Revne i fælg...  (Læst 6184 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: Revne i fælg...
« Svar #15 Dato: August 15, 2007, 08:18:04 am »

 :mrgreen: :mrgreen: SV er da en fed maskine...... og til prisen er det da et rigtigt godt køb....

Mvh
GD
Vi er fuldstændigt enige...  :thumbsup: Men kvalitet??? Nej vel  :wink:

Tja... En SV'er vil jeg da påstå ligger i den pæne ende af skalaen hvis man snakker pris kontra kvalitet.
Jeg har jo købt min både brugt og lidt modificeret, så der kan sagtens være nogle børnesygdomme som har vist sig i løbet af de første 9500km den tidligere ejer har kørt på den før mig.
Tælleren står nu på 30550, og jeg har absolut kun positive ord til overs for maskinen...
« Senest Redigeret: August 15, 2007, 08:21:55 am af Sajmon »
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Revne i fælg...
« Svar #16 Dato: August 15, 2007, 09:23:54 am »

Tælleren står nu på 30550, og jeg har absolut kun positive ord til overs for maskinen...
SSSSSsssss min ged har rundet 43.000 km uden andre problemer end en tank lavet af knækbrød, så jeg klager heller ikke, og til prisen er det en fin ged men jeg vil ikke skrive under på at det er et kvalitetsprodukt vi kører rundt på.  :rolleyes: der er sgu lang vej til samlekvaliteten på de andre mærker ( altså honda, yamaha mm.)  :wink:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Trevize

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 441
  • bike: SV650SK6
Re: Revne i fælg...
« Svar #17 Dato: August 15, 2007, 09:52:20 am »
der er sgu lang vej til samlekvaliteten på de andre mærker ( altså honda, yamaha mm.)  :wink:
Jeps. Prisen er desværre også en anden  :?
"Brannigan's Law is like Brannigan's love, hard and fast."

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: Revne i fælg...
« Svar #18 Dato: August 15, 2007, 12:05:32 pm »

Tælleren står nu på 30550, og jeg har absolut kun positive ord til overs for maskinen...
SSSSSsssss min ged har rundet 43.000 km uden andre problemer end en tank lavet af knækbrød, så jeg klager heller ikke, og til prisen er det en fin ged men jeg vil ikke skrive under på at det er et kvalitetsprodukt vi kører rundt på.  :rolleyes: der er sgu lang vej til samlekvaliteten på de andre mærker ( altså honda, yamaha mm.)  :wink:

Du har nu ret i det med samlekvaliteten, det er de underligste ting man selv har måtte spænde fast fra ny. Men bortset fra det så spiller de sku max.

Mvh
GD
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Henrik Kallehauge

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 105
  • AKA Zonar .. Brug venligst eget billed og navn
Re: Revne i fælg...
« Svar #19 Dato: August 18, 2007, 11:23:20 pm »
jepper din mekker har ret, det stammer fra sammensmeltningen af de to forme, fælgene er lavet af.. det er altså nu noget jeg ville holde rigtig rigtig øje med for når det først er begyndt at dele sig, kan det godt blive ved... for en fælge er jo et stresset komponent .. du ved hump i vejen og rotation  :whatever: ...... og der er ikke rigtig noget at gøre ved sådan en fælge, end at skifte den hvis den bliver ved med af flække,,, det er bare at håbe det ikke sker når du køre
 
Life is not like a box of choclat, is't like a jar of jalapenos, what you do today might hurt your ass tomorrow

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: Revne i fælg...
« Svar #20 Dato: August 18, 2007, 11:25:13 pm »
jepper din mekker har ret, det stammer fra sammensmeltningen af de to forme, fælgene er lavet af.. det er altså nu noget jeg ville holde rigtig rigtig øje med for når det først er begyndt at dele sig, kan det godt blive ved... for en fælge er jo et stresset komponent .. du ved hump i vejen og rotation  :whatever: ...... og der er ikke rigtig noget at gøre ved sådan en fælge, end at skifte den hvis den bliver ved med af flække,,, det er bare at håbe det ikke sker når du køre
 
Jeg holder et vågent øje - tak :) Men han mente slet ikke det var en revne - men bare en støbefejl (han trak dog ordet 'fejl' i sig igen ret hurtigt :D). Men jeg regner med lige at mærke op med en sprittusch, så jeg kan se om det udvikler sig.

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Henrik Kallehauge

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 105
  • AKA Zonar .. Brug venligst eget billed og navn
Re: Revne i fælg...
« Svar #21 Dato: August 18, 2007, 11:28:01 pm »
nåååå ja måske skulle du få en anden mekker til at kigge på den hvis det er muligt, bare for at få en andens syn på sagen...

Life is not like a box of choclat, is't like a jar of jalapenos, what you do today might hurt your ass tomorrow

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Revne i fælg...
« Svar #22 Dato: August 20, 2007, 02:49:23 pm »
jeg havde nogen fine italienske magnesiumfælge på min gamle cb750'er, hvor forfælgen flækkede efter en tur i en udgravning til fjernvarme der løb på tværs af vejen.

Fælgen blev kasseret af værkstedet, men revnen var også på ca. 1/3 af omkredsen.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson