Forfatter Emne: Anmeldt for vold. :0(  (Læst 4977 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Rask

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 698
Re: Anmeldt for vold. :0(
« Svar #30 Dato: August 08, 2007, 07:53:25 pm »
Godt nok surt, men helt fint for de sprit idioter skal bare stoppes  :respekt:


X 2. Kanon gjort.  :thumbsup:
Honda CBX 1000 "Super sport" 1981.

Mine ex´er:
Yamaha FZ6 2006
Suzuki SV 650 S K1
Suzuki GS 500 2003

Copy_Cat

  • Fotopedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 644
  • "Sluk den, inden naboen bliver tosset"
Re: Anmeldt for vold. :0(
« Svar #31 Dato: August 08, 2007, 07:56:03 pm »
Sådan!  :D Det er godt at høre at det ikke endte i worst-case-scenario  :thumbsup:

 :orkester:
Theis

Ex. SV650S ejer.

KB

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 40
Re: Anmeldt for vold. :0(
« Svar #32 Dato: August 09, 2007, 10:28:27 am »
 :thumbsup:

Rart at man i særlige tilfælde kan have plads til fortolkninger og lidt vide rammer.
SV 1000S Fuldkåbe Baghugger Nrpladeholder Ixil carbon potter Spyball ClearAlternative baglygte m.int blink Forblink i pos.lys

Mikkel

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 192
    • Profil på motorcykelgalleri.dk
Re: Anmeldt for vold. :0(
« Svar #33 Dato: August 09, 2007, 07:11:05 pm »
At nikke en skalle falder under § 246 i straffeloven , Grov Vold. dont ask me how i know  :innocent:



Arh... Det er nu §245 - det andet er kun hvis han går hen og dør af det, og det ikke kan bevises at der var forsæt til drab.

Det du skal gøre er som du allerede har gjort - fortæl sandheden og husk naturligvis, at gøre opmærksom på, at du nikkede ham en skalle, da du følte, at han ville angribe dig og at hans angreb var af en sådan karakter at der var alvorlig fare for skader på dit helbred. Han så på dig på en måde, hvor du virkelig var sikker på, at han var desperat og ude på at skade dig.

Det er noget i den stil du vil komme længst med. Som flere af de andre har været inde på, har du overskredet grænsen for lovlig nødværge. Det der vil være afgørende for din sag, er om du finder en god forsvarer og taler med ham inden du skal afhøres, med mindre det allerede er sket. Husk at du ikke har pligt til at udtale dig til politiet, og at du i denne type sag har ret til en beskikket forsvarer - dog skal du selv betale for sagsomkostningerne såfremt du taber sagen.

Jeg synes du har handlet som man bør - med undtagelse af den lidt for overdrevne magtanvendelse.

Held og lykke med sagen !
Den lykkelige ejer af en ond GSXR750K7 - Tidligere ejer af en SV650SK4.

Mads

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1247
    • AMRacing.dk
Re: Anmeldt for vold. :0(
« Svar #34 Dato: August 09, 2007, 07:13:57 pm »
At nikke en skalle falder under § 246 i straffeloven , Grov Vold. dont ask me how i know  :innocent:



Arh... Det er nu §245 - det andet er kun hvis han går hen og dør af det, og det ikke kan bevises at der var forsæt til drab.

Det du skal gøre er som du allerede har gjort - fortæl sandheden og husk naturligvis, at gøre opmærksom på, at du nikkede ham en skalle, da du følte, at han ville angribe dig og at hans angreb var af en sådan karakter at der var alvorlig fare for skader på dit helbred. Han så på dig på en måde, hvor du virkelig var sikker på, at han var desperat og ude på at skade dig.

Det er noget i den stil du vil komme længst med. Som flere af de andre har været inde på, har du overskredet grænsen for lovlig nødværge. Det der vil være afgørende for din sag, er om du finder en god forsvarer og taler med ham inden du skal afhøres, med mindre det allerede er sket. Husk at du ikke har pligt til at udtale dig til politiet, og at du i denne type sag har ret til en beskikket forsvarer - dog skal du selv betale for sagsomkostningerne såfremt du taber sagen.

Jeg synes du har handlet som man bør - med undtagelse af den lidt for overdrevne magtanvendelse.

Held og lykke med sagen !

Host host - kig her:  :mrgreen:
KANON har snakket med  :police: i dag og de vil ikke sigte mig for noget ... ked af det gik som det gik , men gald for det er slut nu.......  :orkester:

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her

Mikkel

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 192
    • Profil på motorcykelgalleri.dk
Re: Anmeldt for vold. :0(
« Svar #35 Dato: August 09, 2007, 11:36:26 pm »
Hmm.... okay næste gang læser jeg så hele tråden igennem, inden jeg kommenterer noget... Kom lige hjem fra ferie og friskede op med lidt hurtig gennemlæsning.

Men fedt nok, at du går fri. Lyder da også som det mest fair.
Den lykkelige ejer af en ond GSXR750K7 - Tidligere ejer af en SV650SK4.

Banditten

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2784
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
Re: Anmeldt for vold. :0(
« Svar #36 Dato: August 10, 2007, 12:38:08 am »
Hej har bare brug for lidt luft........ :( det bliver den korte vertion......  Søndag morgen stoppet jeg en sprit-bilist, vi kom op at toppes , og det endte med jeg nikked ham en skalde og tog nøgleren fra ham...og fik ringet til  :police: som tog ham med.....       han har vist bræket næsen , og har nu anmeldt mig for vold............ Fuck hvor jeg ville ønske at jeg bare var gået vider... :tie:

Se positivt på det ... måske rede du et liv eller to .. incl. hans ... ;-)

Jeg giver en øl hvis du bliver dømt !
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

Trevize

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 441
  • bike: SV650SK6
Re: Anmeldt for vold. :0(
« Svar #37 Dato: August 10, 2007, 08:57:58 am »
Arh... Det er nu §245 - det andet er kun hvis han går hen og dør af det, og det ikke kan bevises at der var forsæt til drab.

Det du skal gøre er som du allerede har gjort - fortæl sandheden og husk naturligvis, at gøre opmærksom på, at du nikkede ham en skalle, da du følte, at han ville angribe dig og at hans angreb var af en sådan karakter at der var alvorlig fare for skader på dit helbred. Han så på dig på en måde, hvor du virkelig var sikker på, at han var desperat og ude på at skade dig.
Har vi en jurist imellem os?  :)
"Brannigan's Law is like Brannigan's love, hard and fast."