Forfatter Emne: Puha - Det er godt at have hjelm på og visiret lukket!  (Læst 2139 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Puha - Det er godt at have hjelm på og visiret lukket!
« Dato: Juli 27, 2007, 06:38:04 pm »
Vil bare lige dele et lille billede og en tanke med jer...

Jeg kom kørende mod byen af Lyngbyvejen og kørte måååske lidt for stærkt. Lå nede bagved kåben ca 30 meter bagved en gammel rusten Opel Vectra og havde rejst mig lidt imens jeg ventede på at han trak ind så jeg kunne overhale. Uden at jeg kunne nå at reagere ser jeg noget rust-brunligt og firkantet suse imod mit hovede. Det ligner et stykke karosseriplade på 1x50x50mm... og KNALD får jeg den lige i face!!!! Nåede kun lige at lukke øjnene... Da jeg åbner dem igen kan jeg se at visiret stadig er helt og venter derfor med at checke det til jeg kommer hjem på Nørrebro.

Det viser sig at objektet ramte lige til højre for luftindtaget nede forrest på hjelmen. Der hvor det ramte er hjemen beklædt med noget relativt hårdt plast og der er nu en ca 1mm dyb "revne" og der mangler ligeledes noget af plastic'en.

Er godt nok glad for at jeg havde visiret lukket og at hvad end det var ikke ramte mig på halsen  :shock:

Så LUK VISIRET derude!!!!  :police:
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Hippie Hansen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1250
  • SV 650 S K6
Re: Puha - Det er godt at have hjelm på og visiret lukket!
« Svar #1 Dato: Juli 27, 2007, 06:59:50 pm »
Damn... Lyder da ikke som en alt for lækker oplevelse, men godt hjelmen tog slaget.
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

Jacob

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 325
Re: Puha - Det er godt at have hjelm på og visiret lukket!
« Svar #2 Dato: Juli 27, 2007, 07:39:44 pm »
Pppuha!! det var sq noget af en grimmert! Godt du havde lukket visiret....  :shock:
SV650SAK7  -  Candy Sonoma Red  -  Mivv-titanium  -  F.Fabbri DB  -  Fuelfriend  -  SpyBall
Nu med hjemmelavede ridser...

Hannibal

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 16
Re: Puha - Det er godt at have hjelm på og visiret lukket!
« Svar #3 Dato: Juli 30, 2007, 07:38:31 am »
Dejligt at vide visiret kunne holde til det. Hjertet må også ha været hårdt belastet  :wink:
Jeg fatter sgu ikke dem som mener de er rigeligt beskyttet bag et par solbriller.

skurkenfradallas

  • aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4347
  • Nu også med blåt øje...
Re: Puha - Det er godt at have hjelm på og visiret lukket!
« Svar #4 Dato: Juli 30, 2007, 08:25:00 am »
Dejligt at vide visiret kunne holde til det. Hjertet må også ha været hårdt belastet  :wink:
Jeg fatter sgu ikke dem som mener de er rigeligt beskyttet bag et par solbriller.

Nej for pokker... Men det er jo nok sejt at have et arret fjæs i deres kredse!  :loser:
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Hudson_W

  • Gæst
Re: Puha - Det er godt at have hjelm på og visiret lukket!
« Svar #5 Dato: Juli 30, 2007, 01:27:36 pm »
Damn it. Det burde være forbudt at køre rundt i rustbunker der smider om sig med stumper. Tror lige jeg kører med visiret nede fremover  :oops:

For ikke at snakke om hvis den havde snittet halsen... Kunne være jeg skulle få købt den halsedisse jeg har kigget så længe på.

dragstarSVin

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 32
Re: Puha - Det er godt at have hjelm på og visiret lukket!
« Svar #6 Dato: Juli 31, 2007, 10:37:02 am »
Dejligt at vide visiret kunne holde til det. Hjertet må også ha været hårdt belastet  :wink:
Jeg fatter sgu ikke dem som mener de er rigeligt beskyttet bag et par solbriller.

x2
REAL BIKER SV 1000 K7

Bageren

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 400
  • Gul SV650S 2002
Re: Puha - Det er godt at have hjelm på og visiret lukket!
« Svar #7 Dato: Juli 31, 2007, 01:16:25 pm »
Det får mig stadig ikke til altid at køre med visiret nede. Elsker luften i ansigtet, så det er kun nede når det går rigtig stærkt, eller hvor der er mange dyr.

Oddsene for at den har ramt dig er lille, og er sikker på oddsene for at det sker for os andre igen er endnu mindre.

Damn it. Det burde være forbudt at køre rundt i rustbunker der smider om sig med stumper.

Kan vi jo takke de danske afgifter for, hvis de var lavere ville folk have råd til at køre i noget bedre, mere sikkert og slide mindre på vejene.
Kasper Hartwich aka Bageren
SV650S '02 Gul