Forfatter Emne: Ipod film  (Læst 1428 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

sømand

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 135
  • Fuck det er dejligt at køre mc.....
Ipod film
« Dato: August 11, 2007, 08:40:20 pm »
Et ikke mc spørgsmål.

Er der nogle som har en ipod video som kan finde ud af at ligge film over på den. Jeg har fundet et program (videora ipod converter) til at konvertere filerne om. men når jeg vil se filmene på ipod´en så kommer der ikke billede kun lyd.

Har i nogen forslag til at udbedre dette ?

 
K7 S rød. Yoshimura RS-3 uden db-killer. Pacekeeper fartpilot. Sidetasker fra T-Hansen (kvali)

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Ipod film
« Svar #1 Dato: August 11, 2007, 08:44:51 pm »
Jeg har ikke prøvet med en video iPod, men jeg har dog brugt Handbrake til at konvertere DVD film til min mobil med et rigtig godt resultat. Prøv evt. det http://handbrake.m0k.org/

Det konverterer dog KUN fra DVD, og der er vist heller ikke en DVD-ripper indbygget, det må du bruge et andet program til.
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

HC

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 131
  • .............
Re: Ipod film
« Svar #2 Dato: August 11, 2007, 11:33:26 pm »
Hey... ! Jeg bruger http://www.slysoft.com/da/ .. Det koster godt nok lidt (omkring 200-300 kr tror jeg) Men fungerer super godt. Der er alle de programmer du skal bruge, til at rippe DVD'er, conv. til Ipod etc... Der er demo'er på hjemmesiden, som du kan bruge for at se om det er noget for dig...  8)
Brændt barn, lugter ilde...

sømand

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 135
  • Fuck det er dejligt at køre mc.....
Re: Ipod film
« Svar #3 Dato: August 12, 2007, 05:47:09 pm »
Tak for svarene, men mit problem er ikke at jeg ike kan rippe filmene om til ipod´en, men problemet er at jeg ike kan få et billede frem på ipod´en. jeg kan kun høre lyden.

Mon man skal indstille noget i ipod´en før man kan se film?
K7 S rød. Yoshimura RS-3 uden db-killer. Pacekeeper fartpilot. Sidetasker fra T-Hansen (kvali)

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Re: Ipod film
« Svar #4 Dato: August 12, 2007, 05:58:36 pm »
Tak for svarene, men mit problem er ikke at jeg ike kan rippe filmene om til ipod´en, men problemet er at jeg ike kan få et billede frem på ipod´en. jeg kan kun høre lyden.

Mon man skal indstille noget i ipod´en før man kan se film?

Grunden til at jeg foreslog at prøve et andet program er at det er ganske normalt at en enhed kun afspiller lyden hvis videosporet er i forkert format. Jeg kender ikke til iPods og deres indstillinger, men synes du skulle prøve et andet program, eller fifle med konverteringsprogrammets indstillinger (hvis det har nogle). Men det lyder også sært det skulle være galt med programmet, siden det er beregnet til iPod...

Handbrake foreslår følgende indstillinger til iPod, måske det kan hjælpe:

Filformat - MP4
Video - AVC/H.264 (iPod-variant, 1500 kbps)
Audio - AAC (48 kHz, 160 kbps)
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

capstardk

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 375
Re: Ipod film
« Svar #5 Dato: August 12, 2007, 08:18:55 pm »
Bruger et prog der hedder A-one DVD to Ipod ripper.
Virker hver gang :-)

sømand

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 135
  • Fuck det er dejligt at køre mc.....
Re: Ipod film
« Svar #6 Dato: August 12, 2007, 10:24:41 pm »
Fino, jeg vil lige prøve jeres programmer. Vender tilbage med udfaldet senere.
K7 S rød. Yoshimura RS-3 uden db-killer. Pacekeeper fartpilot. Sidetasker fra T-Hansen (kvali)