Forfatter Emne: hjælp til køb af mc  (Læst 2003 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Thyren

• Scooterfjæs
  • *
hjælp til køb af mc
« Dato: Juli 13, 2007, 01:59:24 pm »
Da dette sted da må bugne med folk der har erfaringer med sv modeller må dette da være stedet at søge hjælp.

Jeg står og skal købe min første mc i en alder af 27, endelig fået taget mig sammen til at få taget et mc kort.

Det jeg har kig på er enten en sv1000 eller en sv1000s, er der nogle gode råd til hvad man skal kigge efter og være opmærksom på, eventuelle fejl og mangler.

Hvad vil i anbefale en sv1000 eller en sv1000s?? De krav jeg har er at den skal være sjov at køre på, både den korte tur til langelinie men os den noget længere tur for at besøge familien i jylland.

Håber i kan bidrage med nogle erfaringer og gode råd.

Gertsen

• Sandt SVin
Re: hjælp til køb af mc
« Svar #1 Dato: Juli 13, 2007, 02:27:29 pm »
Jeg kan ikke sige andet end du skal læse en masse herinde... Så finder du svarerne på alle dine spørgsmål.

Spørgsmålet om N eller S er vel en smagssag. Dog hvis du skal meget på langtur, og ikke kan lide at få vinden på kroppen, så skal du nok vælge S-modellen.

I starten synes jeg at N-modellen var grim, men efterhånden så synes jeg faktisk den er lige så fed som S-modellen.

Hvis jeg skulle vælge i dag, ja så vidste jeg faktisk ikke hvad jeg ville vælge. Men en SV blev det....
SV 650 S - SOLGT - MCG: HER for at gå til MotorCykelGalleriet

Thyren

• Scooterfjæs
  • *
« Svar #2 Dato: Juli 13, 2007, 02:46:45 pm »
Ved det blir en sv, har prøvet min kammis og var solgt med det samme...

Men er jo godt nok en jungel at finde rundt i når man ikke ved så meget om alt det ekstra udstyr folk har monteret

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
« Svar #3 Dato: Juli 13, 2007, 03:32:18 pm »
Er det en S eller N din kammerat har?

Hvis det er en S, har jeg en N du kan prøve - for at sammenligne.

Det er selvsagt at en N er lidt træls at køre langt på hvis hastigheden skal være høj - men jeg har ingen problemer med en marchfart på 140 over længere distancer, f.eks Roskilde - Esbjerg og retur samme dag...

JEG sidder tydeligt bedre på en N, da mine håndled ikke kan klare sportscykler, og jeg synes desuden at man har mere styr på maskinen og kan variere sin kørestilling bedre....

Det er en smagssag, og man skal prøve begge modeller for at danne sig en mening.

Udover det, synes jeg det er svært at sige hvad man skal kigge efter af fejl, for det er ikke mange man hører om.
På modeller før 05 kan slavecylinderen til koblingen være utæt - og ellers er der vel ikke rigtigt noget udover de sædvanlige tegn på misligeholdelse og misbrug, i form af slør sære steder og kabler / greb som går stramt - evt lakskader som følge af styrt, evt dæknuller i bagskærmen som følge af for mange brændere... Der er visse som slås med farveforskelle på eftermonterede dele - men det er vist nok mest de grå modeller det sker på.

Jeg indrømmer gerne at jeg ikke har den vilde forstand på kendetegnene på SV'eren, for min har eddermanme opført sig eksemplarisk alle de 14.500 km jeg har kørt denne - min første - sæson...  :mrgreen:
« Senest Redigeret: Juli 13, 2007, 03:36:20 pm af Sajmon »
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Gud

• Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
« Svar #4 Dato: Juli 13, 2007, 03:34:14 pm »
Citér
Men er jo godt nok en jungel at finde rundt i når man ikke ved så meget om alt det ekstra udstyr folk har monteret

så er det netop at folk herinde er mere end almindeligt venlige, og til tider endda høflige :shock: til at hjælpe dig med uvidenhed omkring gejl og accessories, du spørger bare løs :!: :!: :laugh:, og husk at vi har en ret god søgefunktion hvor stort set alt mellem himmel og jord er blevet vendt og drejet :D

velkommen til forresten

Thyren

• Scooterfjæs
  • *
« Svar #5 Dato: Juli 13, 2007, 05:41:53 pm »
Ja men jeg siger da mange tak for alt jer respons.

Min kammerart har en n, syns jeg sad godt på den, men den var så knap så sjov da jeg ramte motorvejen og skulle køre lidt stærkere...

Jeg må vel bare grave dybt i lommerne og købe en af hver  :innocent:

Jannik

• Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
« Svar #6 Dato: Juli 13, 2007, 08:01:31 pm »
Hvor i landet kommer du fra???
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

Thyren

• Scooterfjæs
  • *
« Svar #7 Dato: Juli 13, 2007, 09:38:28 pm »
Kommer fra udkanten af Kbh

Torben C

• Søndagskører
  • **
« Svar #8 Dato: Juli 13, 2007, 09:54:51 pm »
Hejsa

Har en N model som nu har rundet de 18000 siden marts sidste år og har været mange gange i jylland og en tur til østrig, italien sidste år og regner med en tur derned i år igen, og der ligger man bare og tøffer afsted med 140-150 uden nogen problemer, men det er jo en smagsag hvad man er til også med hensyn til kørestilling, men har aldrig et sekund fortrudt mit køb og det bliver også en nøgen cykel næste gang jeg skal have et nyt legetøj

Torben
Remus titan potter, led blink, anden nummerplade holder, pipercross filter og powercommander.

Thyren

• Scooterfjæs
  • *
« Svar #9 Dato: Juli 14, 2007, 10:53:55 pm »
Takker for alle jer inputs, men er rimelig sikker på jeg har fundet den jeg gerne vil have.

Men kan jo være jeg vender tilbage med nye spørgsmål...

Håber i får en fortsat go weekend allesammen.