Forfatter Emne: hmmm huller i luftfilteret  (Læst 2717 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Henrik Kallehauge

• Plastikrocker
  • AKA Zonar .. Brug venligst eget billed og navn
hmmm huller i luftfilteret
« Dato: Juni 19, 2007, 06:06:22 pm »
Hej Hej alle

Jeg har lige et spørgsmål til alle der har forstand på motor!!!

Under et emne om (ny potte : leo vinci) rådede Freddy Dommeren til at bore to huller i det eksisterene luftfilter på ø14.5 mm... det har jeg så gjort da jeg har et komplet system "LEO VINCI OPLAGT" og har fået hævet nålene i kaburaterne  :afro: ..... men så kommer det" kan sådan en motor ikke brænde sammen ved at få det mere luft ????"
den går nu ellers dejligt jævnt efter jeg borede de huller .... men man hører jo så meget  :mrgreen:

Det er en oldschool 650 sv
« Senest Redigeret: Juni 19, 2007, 06:25:30 pm af Henrik Johannsen »
Life is not like a box of choclat, is't like a jar of jalapenos, what you do today might hurt your ass tomorrow

Freddy

• Kalenderpedel
  • Sandt SVin
    • Mit sted...
Re: hmmm huller i luftfilteret
« Svar #1 Dato: Juni 19, 2007, 09:02:17 pm »
Jeg burde måske vare mig for at svare, da jeg jo foreslog modifikationen. :wink:
Desuden har jeg faktisk også brændt min motor af, men jeg tror nu ikke de to ting har noget med hinanden at gøre. Det, der potentielt kan ske, når man kører med for mager blanding, er at man kan brænde hul i sine stempler. Det var ikke lige det, der skete med min. :)
Derudover har du jo også hævet nålene et hak, så de ekstra lufthuller burde slet ikke være noget problem. Vil du endelig være på den HELT sikre side, så tril en tur ned til din lokale MC-pusher og betal den tusse det koster at få den på rullefelt og (måske) sat nogle andre dyser i. Jeg skriver måske, fordi det sagtens kan vise sig, at din cykel kører super, som den står nu, og slet ikke vil få noget ud af en omdysning.
I øvrigt har jeg kørt med min modifikation siden 2002, uden problemer overhovedet.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Henrik Kallehauge

• Plastikrocker
  • AKA Zonar .. Brug venligst eget billed og navn
« Svar #2 Dato: Juni 19, 2007, 09:36:21 pm »
Hej Hej freddy

jeg snakkede lige med en af mekanikerne i jsb racing.... han sagde at jeg egentligt kunne bore alt plastiket væk hvis den gik bedre af det .... hmmm sikkert ikke men hvis .... det vil sige at man kan i teorien kan bore indtil den begynder at gå dårligere, og der er det jo så ikke så sundt.... så bor bare løs gutter og gutinder så længe der er filter imellem hul og kaburater og at den ikke går dårliger

takker for tippet Freddy den køre bare super nu  :wink: 
Life is not like a box of choclat, is't like a jar of jalapenos, what you do today might hurt your ass tomorrow

NielSV650

• Sandt SVin
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
« Svar #3 Dato: Juni 19, 2007, 10:01:20 pm »
Rigtige mænd har to benzinslanger: en til hver cylinder - direkte fra tanken!
Luftfilteret erstattes af mors gamle nylonstrømpe. Det specielle er, at den skal monteres BAG på potten, så de gråspurve der end måtte ryge med i motoren, ikke slår bagvedgående kvinder og gravide børn ihjel.

YES SIR!  DØD VED KØL... GRÅSPURV  :respekt:

/ Nælz  :afro:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Rasmus S

• Roadracer
« Svar #4 Dato: Juni 19, 2007, 10:16:45 pm »
Gravide børn?!  :huh:
Pearl Crystal Red SV650 K5 - Lucas Fender Eliminator - Pipercross luftfilter - MRA tonet racing kåbeglas - Rizoma blink - Yoshimura udstødning - Rear hugger - Orginal underkåbe - http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17454&ipc=64707

palle j

• Roadracer
« Svar #5 Dato: Juni 19, 2007, 10:53:12 pm »
Hej Hej freddy

jeg snakkede lige med en af mekanikerne i jsb racing.... han sagde at jeg egentligt kunne bore alt plastiket væk hvis den gik bedre af det .... hmmm sikkert ikke men hvis .... det vil sige at man kan i teorien kan bore indtil den begynder at gå dårligere, og der er det jo så ikke så sundt.... så bor bare løs gutter og gutinder så længe der er filter imellem hul og kaburater og at den ikke går dårliger

takker for tippet Freddy den køre bare super nu  :wink: 
jeg har også hævet nålene et hak og lavet hul i filterindsatsen,
jeg startet med at fjerne alt plastiken, men det var alt for meget luft, så jeg har lukket hullet lidt af gangen til den kørte som den skulle( med gafa  :D ),
jeg regner med at købe et KN filter snart og få dysset den efter der,

Blå SV650S 00

Freddy

• Kalenderpedel
  • Sandt SVin
    • Mit sted...
« Svar #6 Dato: Juni 19, 2007, 10:59:51 pm »
Det er ikke mig selv, som har bestemt, at der lige nøjagtig skal være TO huller, og at de lige nøjagtig skal være 14,5mm i diameter.
De er lavet af den mekaniker, som foretog hele inddysningen på maskinen tilbage i 2002. En ret dygtig gut, som både Nyg og jeg kørte sammen med allerede tilbage i '94, og som sidenhen også har kørt noget RR, vistnok 600 Challenge. Han havde allerede dengang lavet modificeringen på mere end 50 SV'ere. Jeg stoler 112% på det, han har lavet.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

palle j

• Roadracer
« Svar #7 Dato: Juni 19, 2007, 11:17:03 pm »
2 x 14.5 passer også godt til det hul jeg har tilbage i mit filter nu,
så hvis jeg skulle lave det om nu ville jeg nok gå efter det  :D
Blå SV650S 00