Forfatter Emne: 202 cm og SV??  (Læst 5594 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Freddy

• Kalenderpedel
  • Sandt SVin
    • Mit sted...
Re: 202 cm og SV??
« Svar #15 Dato: Juni 15, 2007, 10:39:20 am »
Kan man sætte fodstøtter samt gearskift og bremse et par centimeter ned, eller vil det give problemer med udstødningen?
I højre side vil det nok komme til at knibe en smule, netop på grund af udstødningen. Med et andet fodhvilersæt kan det nok lade sig gøre at flytte fodhvilerne mere bagud, men sandsynligvis ikke nedad. Så skal man nok i gang med et lille modificeringsprojekt.

Ved at hæve bagenden (som jeg har læst et par tråde om herinde at man kan), vil det ikke også give lidt mere afstand fra sædet til fodstøtterne?
Nej, for afstanden mellem fodhvilernes monteringspunkt på stellet, og bagsædet, er statisk. Men forestil dig, at du skulle få held af at sænke dine fodhvilere, så vil du få problemer med motorcyklens frihøjde ved sving. Dette vil kunne afhjælpes ved at hæve bagenden.
Ved at hæve bagenden får du mere afstand mellem sædet og asfalten.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Kenneth P

• Roadracer
« Svar #16 Dato: Juni 15, 2007, 12:34:15 pm »
Ved at hæve bagenden (som jeg har læst et par tråde om herinde at man kan), vil det ikke også give lidt mere afstand fra sædet til fodstøtterne?
Nej, for afstanden mellem fodhvilernes monteringspunkt på stellet, og bagsædet, er statisk. Men forestil dig, at du skulle få held af at sænke dine fodhvilere, så vil du få problemer med motorcyklens frihøjde ved sving. Dette vil kunne afhjælpes ved at hæve bagenden.

Ja men så hæver du også tyngdepunktet på cyklen, og det vil man vel helst undgå :innocent:
SV1000sk6 blå - fuld kåbe - hugger - diode baglygte - Laser Duo-tech High mount Titanium - Blåt MRA racing kåbeglas - 8000K Xenon - +2 tænder bag -1 tand for - PazzoRacing kobling/bremse greb
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12827

Freddy

• Kalenderpedel
  • Sandt SVin
    • Mit sted...
« Svar #17 Dato: Juni 15, 2007, 12:37:34 pm »

Ja men så hæver du også tyngdepunktet på cyklen, og det vil man vel helst undgå :innocent:
Rigtigt, men det sker uanset hvilken ændring man laver, som har indflydelse på cyklens geometri. At hæve bagenden et par centimeter er dog nok ikke noget, der har voldsom stor betydning for selve tyngdepunktet. Helt anderledes forholder det sig med styr-geometrien, som bliver væsentligt mere stejl. Ikke noget, som med det blotte øje ser så voldsomt ud, men man kan meget let mærke det på cyklen, som bliver meget mere styrevillig!
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

nyg

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
« Svar #18 Dato: Juni 15, 2007, 01:39:39 pm »
Nyg er ca 3 meter høj og kører på en SV1000S uden de store problemer.. :-)

:lmao: :lmao: Det må være bredden der får ham til at se mindre ud....
:lmao: :lmao: :lmao:

Sjov hva'... ?? [indsæt løgspark smiley]

Man kan altså godt finde sig til rette på en SV1000'er hvis man er lige knap 2 m, og det kan også lade sig gøre at finde læderdragte i standardmål.  Held producerer op i de størrelser.  Ellers kan man jo få skræddersyet en... Det har jeg fået.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

bdamkjaer

• Roadracer
« Svar #19 Dato: Juni 15, 2007, 02:13:43 pm »
Hej

Du kunne jo også overveje Buell Foot Pegs

se http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=6420.0
SV1000S K6 Blå, Pluig DB, Suzuki Touren Lenker, Scottolier, Hyper Pro Kit + det løse...

Balk

• Scooterfjæs
  • *
« Svar #20 Dato: Juni 18, 2007, 01:17:13 pm »
Tak for nogle fine svar, det er helt klart med i overvejelserne i valg a cykel. Andet en SV ville være en kompromis.  :?