Forfatter Emne: Så sker det :-(  (Læst 5876 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Olfert

• Sandt SVin
Re: Så sker det :-(
« Svar #15 Dato: Juni 14, 2007, 09:55:51 am »
Nå det var da skidt var lige ude og købe hjelm til knægten i går:-( Ja kan måske godt se fornuften i det, men omvendt kører man jo heller ikke vildt race med unden på, det er jo en lille hygge cruiser tur, men selvfølgelig kan uheldet være ude, men det kan det altså også på cykel, i kajak eller hvad folk nu render og udsætter deres unger for.-..
BINGO.....
Man kan smide ungerne på en raftingflåde, på ski osv. Men en tur i det grønne på 2 hjul  :tie:
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

michael.

• Plastikrocker
« Svar #16 Dato: Juni 14, 2007, 09:24:59 pm »
jeg har kørt med min dreng siden han var 4 og nu er han 13. man skal altså også tænke på at der er mange arrangementer for børn der sidder bagpå mc b.l.a bakkeåbning. jeg syntes det er en skod regl. det er min mening.. :?
suzuki Hayabusa...

Luske

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
« Svar #17 Dato: Juni 15, 2007, 09:07:57 am »
jeg har kørt med min dreng siden han var 4 og nu er han 13. man skal altså også tænke på at der er mange arrangementer for børn der sidder bagpå mc b.l.a bakkeåbning. jeg syntes det er en skod regl. det er min mening.. :?

Ja kørsel med cancer ramte børn, går ligesom temmelig meget i vasken, m.m. der den dag vil blive givet dispensation til arrangementet. Ordensmagten er jo med til arrangementet

Banditten

• Administrator
  • Sandt SVin
  • Tør øjnene og tag en kiks ;-)
    • Hvem er jeg så ...
« Svar #18 Dato: Juni 15, 2007, 09:45:06 am »
Nå det var da skidt var lige ude og købe hjelm til knægten i går:-( Ja kan måske godt se fornuften i det, men omvendt kører man jo heller ikke vildt race med unden på, det er jo en lille hygge cruiser tur, men selvfølgelig kan uheldet være ude, men det kan det altså også på cykel, i kajak eller hvad folk nu render og udsætter deres unger for.-..
BINGO.....
Man kan smide ungerne på en raftingflåde, på ski osv. Men en tur i det grønne på 2 hjul  :tie:

ENIG ..... FUCK jeg er træt af alt det pis med deres regler .... hva er det næste ... man må ikke gå uden for en dør når det hagler ... man kan komme til skade .... ???  :wink:
xXx - Christian

GADEN: GSX-R1000 - K6, Gills, Sort kåbeglas, Raceundertail, Stålarmerede bremseslanger.
BANEN: Honda - Blå, Hvid og Sort med gummi på hjulene ;-)
http://www.performance-peek.com

Ritzau

• Sandt SVin
  • Its not the age.................. Its the mileage!
« Svar #19 Dato: Juni 15, 2007, 09:48:37 am »
Personligt ville jeg ikke bryde mig ret meget om at være spændt fast på en mc der kurer kolbuterer og hvad ved jeg hen ad vejen!
 8)
Tidligere: SV1000S K3-sølvpil, Bundkåbe, Tonet dubblebubble, Forskærm og spejlforlængere, Hjemmehullede og genlappede potter, K&N luftfilter, SVkædeskærm, Små forblink, Solbriller og stort smil (som regel). .  og ½ l reservedunk, til SVeren altså!

Mads

• Sandt SVin
    • AMRacing.dk
« Svar #20 Dato: Juni 15, 2007, 11:21:00 am »
Personligt ville jeg ikke bryde mig ret meget om at være spændt fast på en mc der kurer kolbuterer og hvad ved jeg hen ad vejen!
 8)
Med fare for at bringe mig selv ud på lidt dybt vand, vil jeg påstå at sikkerhedsselereglen KUN gælder hvis du sidder som passager på en trehjulet
motorcykel, jvf. (kilde: det link Trevzie har postet):

”2. I § 52 indsættes som stk. 5 og 6:
”Stk. 5. Børn med en legemshøjde under 135 cm må ikke befordres på
tohjulet motorcykel. Endvidere må børn under 5 år ikke befordres på trehjulet
motorcykel eller i sidevogn til motorcykel, medmindre passagersiddepladsen
er forsynet med sikkerhedssele.”

Så i skal ikke ud og smække seler på SV'erne ;) Med mindre i har smækket en sidevogn på... Og hvis i har det vil jeg egentlig godt se lidt billeder  :mrgreen:

Lidt længere nede i PDF'en Trevzie postede link til, står dog følgende:

For så vidt angår trehjulede motorcykler har Færdselsstyrelsen oplyst, at
der i Danmark findes trehjulede motorcykler med passagersæde i form af
Ellerten. Styrelsen har endvidere oplyst, at Ellertens passagersæde er forsynet
med sikkerhedssele og i øvrigt kan forsynes med særligt tilpasset
sikkerhedsudstyr til børn, jf. færdselslovens § 80 a, stk. 1. Herudover findes
der enkelte trehjulede veteranmotorcykler med passagesæder, for
hvilke der ikke er krav om montering af sikkerhedssele.

Om motorcykler med sidevogn har Færdselsstyrelsen oplyst, at nyere udførelser
af sidevogne kan være forsynet med sikkerhedssele, og at der i så
fald kan anvendes særligt tilpasset sikkerhedsudstyr til børn.

Er det kun mig der forstår ovenstående således, at der rent faktisk slet ikke er noget problem? Udover for dem der kører i Ellert :rolleyes: :whatever: I veteran cykler slipper man for selen, og i nyere cykler er der i forvejen en sele...

I PDF'en er de 135 cm også begrundet. Men det folk mangler, er vel baggrunden for denne lov. Det savner jeg i hvert fald...

Hygge
Til gaden: SV 650 N fra 1999 - se mere her

Til banen: ZX6R - se mere her