Forfatter Emne: forgaffel  (Læst 5218 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Gixxer Heino

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 229
forgaffel
« Dato: April 30, 2005, 11:52:00 pm »
hej alle jeg syntes at min gaffel dykker meget ved motorbremse/bremsning og har skruet skruerene helt i bund og så en 1 omgang tilbage får stod de 1,5 det har hjulpet meget syntes jeg, men det ændrer jo også på køre enskaberne,så er der noget jeg skal være opmærksom på??? jeg ser ellers mange som kører på baghjul og jeg må sige at min maskine er lidt tung foran og jeg syntes jeg har vredet øret i bund på dyret men den kommer ikke op! men fremad det kommer den,kan det blive bedre efter den har været til service og blive skruet på ja og så med mine nye micron potter vil dette hjælpe :?:  :twisted:  :?:
Blå og hvid Gxsr 750 k7. smiler bredt.

Mad M

  • Gæst
forgaffel
« Svar #1 Dato: Maj 02, 2005, 10:05:26 pm »
Ang forgaffel kan jeg ikke hjælpe dig for har endnu ikke prøvet en SV1000...  :)
Men har en kammerat som lige har købt en magen til din...
Den letter i første og andet gear hvis han vrider gashåndtaget fra lave omdrejninger....  :shock:  
Og han er i den tunge ende hvad vægt angår...
Så din burde også....
Tror ikke at de gør noget ved service som skulle få den til at trække mere, med mindre du ber dem om at justere den....

runes-mc.dk

  • Potentiel trackday junkie...
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2174
  • Bedre vejr i år end sidste år, tak...
    • http://www.runes-mc.dk
forgaffel
« Svar #2 Dato: Maj 04, 2005, 06:16:40 pm »
i følge denne guide er det dæmpningen der skal justeres på, ikke fjederforspændingen (som bruges til at sætte "sag")
dæmpningen justeres på skruen i bunden af hvert gaffelben.

men afhængig af hvor meget du "afviger" fra gennemsnitsvægten som standardfjedrene i gaflen er lavet til, så er andre fjedre måske også en del af løsningen.

guiden er her: http://www.uponone.com/howtos/17.pdf
Rune Rasmussen, kører på en sølv/sort Gixxer600 2005 med diverse gejl :)

Koster

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 184
forgaffel
« Svar #3 Dato: Maj 23, 2005, 12:05:09 am »
Citat fra: runes-mc.dk
i følge denne guide er det dæmpningen der skal justeres på, ikke fjederforspændingen (som bruges til at sætte "sag")
dæmpningen justeres på skruen i bunden af hvert gaffelben.

men afhængig af hvor meget du "afviger" fra gennemsnitsvægten som standardfjedrene i gaflen er lavet til, så er andre fjedre måske også en del af løsningen.

guiden er her: http://www.uponone.com/howtos/17.pdf


Fin beskrivelse i guiden. Er der nogen SV1000 ejere der har praktiske erfaringer med at justere på deres affjedringer  :?:
SV1000 K3 Sølv. Nu med Givi 770A og lakerede sidedæksler og TPS mod.