Forfatter Emne: Udstødning igen igen!  (Læst 3607 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Blinklys

• Gæst
Udstødning igen igen!
« Dato: Maj 31, 2007, 05:14:13 pm »
Ja så skal der snakkes udstødning igen - emnet der har været oppe tusinde gange før, men vi elsker det jo :wink:

Jeg synes mit nye SVin lyder lige lovlig meget af symaskine, så det må der jo gøres noget ved! Jeg vil helst ikke save i den originale udstødning, så jeg skal have fat i et fuldt system. Umiddelbart hælder jeg mest til Akrapovic's som jeg synes er ret cool.

Akrapovic skriver på deres hjemmeside, at deres udstødninger er lavet til at fungere med cyklens standard setup, så jeg kan vel godt sætte den på uden at lave yderligere tweaks. Jeg kan se i diverse andre indlæg, at folk også snakker om blandt andet Power Commander og udskiftning af luftfilter - er det noget der er værd at smide penge efter? Jeg er sådan set ligeglad med hk, det er mere træk ved lave og mellemhøje omdrejninger jeg er interesseret i...

Jeg har også et lille dilemma - jeg ved ikke rigtigt om jeg skal købe den i street legal version eller den nok-knap-så-lovlige version. Så vidt jeg kan se er den eneste forskel, at der sidder en baffle i den lovlige version - er den slags til at pille ud eller er skidtet svejset fast? Det må jo gerne lyde af noget :twisted:, men på den anden side så gider jeg heller ikke sendes til syn af panserne hele tiden. Lyden behøves sådan set ikke at være høj, jeg vil bare gerne have en mere sprød og potent lyd, og slippe af med standard-pottens symaskine-pufpuf.

Til jer der kører rundt med ulovlige udstødning, bliver i stoppet tit?

Og til sidst: Er det bedst at vente til SVinet er kørt til (tror det er 1600km) før man skifter udstødning, eller er det ligegyldigt?

Sajmon

• Sandt SVin
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: Udstødning igen igen!
« Svar #1 Dato: Maj 31, 2007, 05:54:36 pm »
Jeg kører selv med et sæt langt fra lovlige Akrapovic potter - og har ikke haft problemer med hverken ordensmagten eller syn endnu. Som du selv nævner, er det kun dB killeren som er forskellen på om den er lovlig ved købet eller ej - og den kan man selvfølgelig pille ud, ja nemlig ja.  :)

Om den skal tilkøres for montering af brumbrum - det er der nok delte meninger om. Efter min bedste overbevisning, er det ligemeget, da ens køremønster jo stadig skal være tilkørsel.
Det er dog altid en god ide at få tjekket blandingen efter montering ag potten - så er man på den sikre side.
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Damage

• Gæst
« Svar #2 Dato: Maj 31, 2007, 06:02:29 pm »
Jeg har altid kørt med bulder potter på mine motorcykler og er aldrig blevet stoppet og kaldt til syn. Jeg er dog blevet stoppet af andre grunde men politiet kommenterede ikke min udstødning...  :D  Og så har jeg altid skiftet udstødninger efter at motorcyklen er tilkørt, fået et vætksted til lige at "rulle" den evt. justere så den ikke går for magert, så kommer der ikke diskutioner om garanti hvis noget går galt ifm. skift af udstødninger.  :)  

Damage

• Gæst
« Svar #3 Dato: Maj 31, 2007, 06:12:55 pm »
Jeg kører selv med et sæt langt fra lovlige Akrapovic potter - og har ikke haft problemer med hverken ordensmagten eller syn endnu. Som du selv nævner, er det kun dB killeren som er forskellen på om den er lovlig ved købet eller ej - og den kan man selvfølgelig pille ud, ja nemlig ja.  :)

Om den skal tilkøres for montering af brumbrum - det er der nok delte meninger om. Efter min bedste overbevisning, er det ligemeget, da ens køremønster jo stadig skal være tilkørsel.
Det er dog altid en god ide at få tjekket blandingen efter montering ag potten - så er man på den sikre side.

Jeg har faktisk hørt fra et værksted at motorcyklens ECU ændre indstilling ved skift af udstødninger og det kan ses ved at sætte et "ECU check værktøj" på motorcyklen ved service. Sker der et motor havari ved eks. 1000 km og de kan se at ECU´en har ændret indstilling ved 800 km...hvad så med garantien...???
Jeg har dog ikke hørt nogle problemer med det, men hvorfor så ikke bare vente til de 1600 km er kørt...og ja det et røv irriterende.  :puke:

SVester

• Plastikrocker
« Svar #4 Dato: Maj 31, 2007, 08:14:23 pm »
Jeg kører med Akrapovic (Titanium) full system på min 650 K4 og selvfølgelig uden baffle,elsker den lyd fåårk den lyder godt.

Jeg er også blevet stoppet med åben udstødning uden kommentar til min sprøde lyd;)

Vester
Steffen Vester. GSX-R 750 K7 SWEEET

jesper

• Plastikrocker
« Svar #5 Dato: Maj 31, 2007, 09:16:33 pm »
Jeg kører med Akrapovic (Titanium) full system på min 650 K4 og selvfølgelig uden baffle,elsker den lyd fåårk den lyder godt.

Jeg er også blevet stoppet med åben udstødning uden kommentar til min sprøde lyd;)

Vester

Jeg køre med Akrapovic (Titanium) Med eftermonteret DB Killer. Men den lyder stadig  :twisted: . Jeg blev træt af og høre på det på længer ture. Ved sidste service fik jeg just. Boxen så den fik + 5 i lav området + 10 i mellem og + 10 i høj.Pga lidt huggen i lav området og det hjalp, man kan osse høre det i tomgang at den får lidt mer at leve af .
SV 1000s K3 sølv Xenon 6000K

bdamkjaer

• Roadracer
« Svar #6 Dato: Juni 01, 2007, 10:44:30 am »
Hvis målet er lyd, og ikke nødvendigvis flere heste.

Så skift dine potter. Skift evt. din gearing så du får mere bundtræk (lavere gearing). Det vil være langt den billigste løsning.
SV1000S K6 Blå, Pluig DB, Suzuki Touren Lenker, Scottolier, Hyper Pro Kit + det løse...

Hippie Hansen

• Sandt SVin
  • SV 650 S K6
« Svar #7 Dato: Juni 01, 2007, 11:55:31 am »
Jeg er aldrig blevet stoppet, og af dem jeg har hørt som er blevet stoppet, har jeg endnu ikke hørt om nogle der er blevet kaldt til syn for deres potter.
Sætter jeg mine DB killers i potterne er det ikke meget forskel jeg oplever. Det er kun de dybeste toner der forsvinder, så de ligger bare på loftet og gør ikke meget gavn. Men er da nok meget rart at have.
Fra juicens hovedstad - Rynkeby
SV650 Sk6 trackday-raket, til jeg får råd til en nummerplade.

Blinklys

• Gæst
« Svar #8 Dato: Juni 02, 2007, 01:43:51 pm »
Tak for inputtet  :) Jeg tror jeg venter til cyklen har kørt de 1600km.

Med hensyn til en eftermonteret DB-killer - hvordan sidder sådan en fast? med skruer eller sidder den i spænd oder was?