Forfatter Emne: Nr.pladeholder..Advarsel  (Læst 5241 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Dølhus

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 24
Nr.pladeholder..Advarsel
« Dato: Maj 25, 2007, 02:03:35 pm »
Så kom turen til at jeg skulle skifte den enormt grimme originale nr.pladeholder (k6'er) til en der er lidt pænere (mindre) så valget faldt på en af mærket Lucas, købt hos enghave mc'. DEt viste sig hurtigt at de originale blinklys IKKe passer til denne, man skal lige bore et ekstra hul :undecided:, men det fik jeg ikke noget at vide om... Så blev maskinen samlet igen og kørte ind til enghave igen, købte et par blinklys -kunne ligeså godt benytte mig af muligheden for at få nogle mindre blinklys. Hjemme igen skilles maskinen ad. Så vise det sig sku at blinklysenes ledninger ikke passer til mc'ens ledninger, Der skal bruges en adapter!..det havde ham ekspedienten ikke nævnt hos enghave ikke nævnt noget om..Så der blev kørt endnu engang, men ikke til enghave mc'. En anden ting som heller ikke passer er på denne nr.plader holder er 2 stk. sikringsboxe. på den originale er der en holder til dem, men dette er der ikke på Lucas modellen, så den står på dobbeltklæbende tape(fusk). Og så den sidste ting man skal være opmærksom på er; lad være med at køre for friskt, for nr.pladen vil ramme bagdækket ved for stor rejsnings-vinkel.

« Senest Redigeret: Maj 25, 2007, 02:14:59 pm af Dølhus »

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Nr.pladeholder..Advarsel
« Svar #1 Dato: Maj 25, 2007, 02:06:12 pm »
Advarsel???? :rolleyes:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

GTI

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 767
  • Go big or go HOME!
Re: Nr.pladeholder..Advarsel
« Svar #2 Dato: Maj 25, 2007, 02:24:49 pm »
Kjøp Hamicad. Den passer utmerket!!!!
Nå med GSX-R 750 K7 ('07)


Tidligere MCer:
1098 S ('08)
YZF-R1 RN12 ('06)
VFR800A7 VTEC ('07)
SV650SK3 ('03)

"Only a motorcyclist understands why a dog sticks his head out of a car window

Haugen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 550
  • Bike: andet
Re: Nr.pladeholder..Advarsel
« Svar #3 Dato: Maj 25, 2007, 03:12:35 pm »
X2 :wink:
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl

Kenny

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 497
Re: Nr.pladeholder..Advarsel
« Svar #4 Dato: Maj 25, 2007, 03:38:18 pm »
jeg fatter selt ikke det problem, du omtaler, med man skal køre forsigtigt, jeg har prik den samme holder, og har ingen problemer, nu har den siddet der 7000 km :D

Drlund

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 332
Re: Nr.pladeholder..Advarsel
« Svar #5 Dato: Maj 25, 2007, 03:41:40 pm »
Citér
eg fatter selt ikke det problem, du omtaler, med man skal køre forsigtigt, jeg har prik den samme holder, og har ingen problemer, nu har den siddet der 7000 km Very Happy
X2
- Bortset fra at jeg vil give dig helt medhold i, at der ikke var meget der passede på den holder :rolleyes:
Drlund aka Daniel

SV1000SK4

Dølhus

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 24
Re: Nr.pladeholder..Advarsel
« Svar #6 Dato: Maj 25, 2007, 07:17:34 pm »
jeg fatter selt ikke det problem, du omtaler, med man skal køre forsigtigt, jeg har prik den samme holder, og har ingen problemer, nu har den siddet der 7000 km :D
Hmm..min holdt 70 km. Har du aldrig haft den oppe på hjulet...Altså såån rigtigt oppe?? for hver gang jeg har rettet den til, og tænkt at det fan'me ikke kan være rigtigt (rettet til 2 gange), så bliver resultattet det samme, og nr.plader bliver bukket ind af...og jeg er ikke voldsom stor 75kg.) Så nu er den bare bukket bagud, uden risiko for at ramme hjulet, men det er ikke sikkert at ordensmagten er helt tilfreds med den løsning.. :whatever:
« Senest Redigeret: Maj 25, 2007, 07:19:07 pm af Dølhus »

Copy_Cat

  • Fotopedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 644
  • "Sluk den, inden naboen bliver tosset"
Re: Nr.pladeholder..Advarsel
« Svar #7 Dato: Maj 25, 2007, 09:49:02 pm »
 :shock: :shock: :shock:

Jeg synes du skal køre ind forbi enghave og vise dem resultatet...

Der må da være noget galt med bagfjeder instillingen??!!
Theis

Ex. SV650S ejer.

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Nr.pladeholder..Advarsel
« Svar #8 Dato: Maj 25, 2007, 10:10:15 pm »
Så kom turen til at jeg skulle skifte den enormt grimme originale nr.pladeholder (k6'er) til en der er lidt pænere (mindre) så valget faldt på en af mærket Lucas, købt hos enghave mc'. DEt viste sig hurtigt at de originale blinklys IKKe passer til denne, man skal lige bore et ekstra hul :undecided:, men det fik jeg ikke noget at vide om... Så blev maskinen samlet igen og kørte ind til enghave igen, købte et par blinklys -kunne ligeså godt benytte mig af muligheden for at få nogle mindre blinklys. Hjemme igen skilles maskinen ad. Så vise det sig sku at blinklysenes ledninger ikke passer til mc'ens ledninger, Der skal bruges en adapter!..det havde ham ekspedienten ikke nævnt hos enghave ikke nævnt noget om..Så der blev kørt endnu engang, men ikke til enghave mc'. En anden ting som heller ikke passer er på denne nr.plader holder er 2 stk. sikringsboxe. på den originale er der en holder til dem, men dette er der ikke på Lucas modellen, så den står på dobbeltklæbende tape(fusk). Og så den sidste ting man skal være opmærksom på er; lad være med at køre for friskt, for nr.pladen vil ramme bagdækket ved for stor rejsnings-vinkel.



Velkommen i "Custom" verdenen  :D   ...

SVester

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 235
Re: Nr.pladeholder..Advarsel
« Svar #9 Dato: Maj 26, 2007, 09:13:27 am »
Hmm man kan vel heller ikke finde på at sætte en lucas nr plade holder på sin cykel og så genbruge sine originale blink :dead:,og ville jo nok mene at man kunne kigge lidt på projektet inden man gik i gang så giver det lidt sig selv hvad der skal ske og hvad der ska bruges.

Jeg har selv monteret lucas på min 650 K4 ingen problemer der overhovedet,og havde den også monteret på min S model K5 heller ingen probs der så jeg kan ik se hvad der er galt,er den extrem lav din maskine?

Mvh Vester
Steffen Vester. GSX-R 750 K7 SWEEET

Kenny

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 497
Re: Nr.pladeholder..Advarsel
« Svar #10 Dato: Maj 26, 2007, 10:01:56 am »
jeg fatter nu heller ikke det der kan lade sig gøre, jeg har haft oppakning på mig og 2 pers, og min nummelpade vil aldrig kunne komme så langt ned  :D

Sajmon

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2727
  • Netop, som fiskerne siger...
    • Hvad vil du her?
Re: Nr.pladeholder..Advarsel
« Svar #11 Dato: Maj 26, 2007, 10:55:17 am »
Jeg har samme holder på min 1000N K5'er - og det der genkender jeg absolut heller ikke. Jeg er et lille fnug på 0,11 tons - og har 2 gange haft maskinen tæt på the_point_of_no_return, så muligheden skulle da være til stede.

Mon ikke du skulle se at få justeret noget fjederforspænding på din bagende, sømand?   :brok:
Det handler ikke om hvad man kører, men hvordan!

Dølhus

  • Scooterfjæs
  • *
  • Indlæg: 24
Re: Nr.pladeholder..Advarsel
« Svar #12 Dato: Maj 26, 2007, 12:20:44 pm »
Hmm man kan vel heller ikke finde på at sætte en lucas nr plade holder på sin cykel og så genbruge sine originale blink :dead:,og ville jo nok mene at man kunne kigge lidt på projektet inden man gik i gang så giver det lidt sig selv hvad der skal ske og hvad der ska bruges.

Jeg har selv monteret lucas på min 650 K4 ingen problemer der overhovedet,og havde den også monteret på min S model K5 heller ingen probs der så jeg kan ik se hvad der er galt,er den extrem lav din maskine?

Mvh Vester
Jeg har samme holder på min 1000N K5'er - og det der genkender jeg absolut heller ikke. Jeg er et lille fnug på 0,11 tons - og har 2 gange haft maskinen tæt på the_point_of_no_return, så muligheden skulle da være til stede.

Mon ikke du skulle se at få justeret noget fjederforspænding på din bagende, sømand?   :brok:

Hmm... alt står i "normal" indstillinger, og den er ikke mere lav end alle andre sv'ere.. Men bagfjederen er dæl'me blød i forhold til så andre maskiner(andre mærker) jeg har kørt på, men det er jo heller ikke en Øhlin produkt :(  Men det kan der jo komme på). Starter lige med at stramme fjederen fo at se om det hjælper, men det virker faktisk som om fjederforspændinger passer til min vægt.. :|

K4+K5, er der ikke 2 sikringsboxe monteret på den originale nr.pladeholder under passager sædet? Det er der på K6'eren og denne holder er integreret i nr.pladeholderen, og det er der ikke nogen holder på Lucas produktet..
« Senest Redigeret: Maj 26, 2007, 12:22:17 pm af Dølhus »

Alex

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1238
Re: Nr.pladeholder..Advarsel
« Svar #13 Dato: Maj 28, 2007, 11:03:50 pm »
Så kom turen til at jeg skulle skifte den enormt grimme originale nr.pladeholder (k6'er) til en der er lidt pænere (mindre) så valget faldt på en af mærket Lucas, købt hos enghave mc'. DEt viste sig hurtigt at de originale blinklys IKKe passer til denne, man skal lige bore et ekstra hul :undecided:, men det fik jeg ikke noget at vide om... Så blev maskinen samlet igen og kørte ind til enghave igen, købte et par blinklys -kunne ligeså godt benytte mig af muligheden for at få nogle mindre blinklys. Hjemme igen skilles maskinen ad. Så vise det sig sku at blinklysenes ledninger ikke passer til mc'ens ledninger, Der skal bruges en adapter!..det havde ham ekspedienten ikke nævnt hos enghave ikke nævnt noget om..Så der blev kørt endnu engang, men ikke til enghave mc'. En anden ting som heller ikke passer er på denne nr.plader holder er 2 stk. sikringsboxe. på den originale er der en holder til dem, men dette er der ikke på Lucas modellen, så den står på dobbeltklæbende tape(fusk). Og så den sidste ting man skal være opmærksom på er; lad være med at køre for friskt, for nr.pladen vil ramme bagdækket ved for stor rejsnings-vinkel.



Velkommen i "Custom" verdenen  :D   ...

LOL   ...Ja, lige præcis..  VELKOMMEN TIL  :lol:    og glæd dig over at du ikke skulle bruge strips og gaffa for at køre videre :mrgreen: :mrgreen:
Alex

- hvis ikke man kommer ud til kanten, er det ikke sjovt