Forfatter Emne: Syn af Hamicad nr plade holder.  (Læst 6371 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Syn af Hamicad nr plade holder.
« Svar #15 Dato: Maj 20, 2007, 10:27:25 pm »
Jeg har nogle papirer fra Louis.de, hvor jeg købte nogle miniblink. Der står, at kravene til blinklys foran, er en afstand på min. 340mm, 100mm fra forlygterne!!! og min 350mm over vejbanen. Bagpå er kravet min 240mm mellem blinkene, og det svarer sjovt nok lige nøjagtigt til en dansk nr.plade...
Det må være tyske mål... Jeg mener, at de tilsvarende mål herhjemme er 240mm foran og 180mm bagpå. Og mener også, at en dansk MC-nummerplade er netop 180mm bred.

...nummerpladen må ikke for skrå, mener det er noget med max 30 grader men det er der sikkert andre der ved bedre end mig.
Jeg tror faktisk, det er værre endnu... hvis jeg husker rigtigt, er det kun 15° fra lodret.
Er du sikker på din kværn ikke er en Thansen-bandit, for min nr.plade måler ihvertfald 240mm...... :lol:  Mht om det er tyske mål, så må jeg være ærlig og sige,at det ved jeg ikke, men mon ikke det er det samme indenfor EU.....?
I forbindelse med en anden tråd har jeg nu kigget lidt i "Detailforskrifter for køretøjer", og fundet ud af at lovkravet rent faktisk er 180mm bagpå og 240mm foran. Se evt. her: http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=6341.msg66923#msg66923
Derudover er jeg blevet overbevist om, at en dansk MC-nummerplade er 240mm bred. Har lige været ude og måle på min egen, for at være helt sikker. :wink:
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...