Forfatter Emne: Ulykke på Hillerød Motorvejen v. Ring 3  (Læst 4403 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Letmatros

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 134
  • Til kamp mod travlheden...
    • New 2 Mountain Biking
Ulykke på Hillerød Motorvejen v. Ring 3
« Dato: Maj 15, 2007, 07:55:42 am »
Kom fra Hillerød kanten og røg ind i en monster kø ca. kl. 0630 pga en trafikulykke lige ved afkørsel til Ring 3. Det var 2 biler og 1 MC,ist der var knalde ind i hinanden, det så sgu ikke godt ud med den MC,ist/MC  :( 
Blå SV1000S K4
Forskærm- og spejlforlænger, Tankpad, LSL Crash-pads, Hamicad Radiator & Oil Cooler Grill Set, Hamicad Fender Eliminator, Fuel Exhausts, LighTech Hex Style Oil Filler Cap

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Ulykke på Hillerød Motorvejen v. Ring 3
« Svar #1 Dato: Maj 15, 2007, 08:07:18 am »
Jeg tror desværre heller ikke at han overlevede.. :(
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

smeden

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 130
Is this it?

rotten_dk

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 48
Re: Ulykke på Hillerød Motorvejen v. Ring 3
« Svar #3 Dato: Maj 15, 2007, 10:03:32 am »
Ja, så skete det endnu en gang. denne gang var det bare pga. af en uagtsom MC'ist, 2x vognbane skift = skidt...

RIP

Damage

  • Gæst
Re: Ulykke på Hillerød Motorvejen v. Ring 3
« Svar #4 Dato: Maj 15, 2007, 10:34:48 am »
Kedelig nyhed...igen!   :(

Det bekymre mig at hver gang der er en ulykke med en motorcykel så er udfaldet at motorcykelisten dør. Hvad
er grunden til det, ingen rygbeskytter, dårlig hjelm eller hva´?  :(

Jeg ville gerne se en statistik på de kvæstelser motorcykelister får ved ulykker.

Olfert

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3064
Re: Ulykke på Hillerød Motorvejen v. Ring 3
« Svar #5 Dato: Maj 15, 2007, 10:39:27 am »
Det bekymre mig at hver gang der er en ulykke med en motorcykel så er udfaldet at motorcykelisten dør. Hvad
er grunden til det, ingen rygbeskytter, dårlig hjelm eller hva´?  :(
Verden bedste rygbeskytter eller hjelm kan ikke hjælpe dig hvis du bliver standset hurtigt: Autoværn, træer osv. Kroppen kan simpelthen ikke holde til det, indre blødninger tror jeg, SVea  :?:
Olfert
Buell 1125R til gaden
Yamaha R6 til banen
Kildemose til Fakta

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Ulykke på Hillerød Motorvejen v. Ring 3
« Svar #6 Dato: Maj 15, 2007, 10:50:08 am »
Øv !  :(

Det kunne desværre læses som om han har haft godt med knald på, og ikke har set at der var ved at ske noget i inder/midterbanen  :?

Hvad fanden er der galt i år ? ! ?
Jeg synes der er alt for mange der kommer galt afsted, fordi de laver noget tosset  :dead:
« Senest Redigeret: Maj 15, 2007, 10:52:58 am af B2 »
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: Ulykke på Hillerød Motorvejen v. Ring 3
« Svar #7 Dato: Maj 15, 2007, 10:56:05 am »
Det bekymre mig at hver gang der er en ulykke med en motorcykel så er udfaldet at motorcykelisten dør. Hvad
er grunden til det, ingen rygbeskytter, dårlig hjelm eller hva´?  :(
Verden bedste rygbeskytter eller hjelm kan ikke hjælpe dig hvis du bliver standset hurtigt: Autoværn, træer osv. Kroppen kan simpelthen ikke holde til det, indre blødninger tror jeg, SVea  :?:

Ja man skal passe på at man ikke opnår en falsk tryghed i udstyret.... det er farten der er en killer.

R.I.P til den uheldig mc-ist.

Og ja B2, jeg syntes også at der sker mere i år end ellers....

Mvh
GD
« Senest Redigeret: Maj 15, 2007, 10:58:37 am af Grand Danois »
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Haugen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 550
  • Bike: andet
Re: Ulykke på Hillerød Motorvejen v. Ring 3
« Svar #8 Dato: Maj 15, 2007, 05:44:15 pm »
Citér
Verdens bedste rygbeskytter eller hjelm kan ikke hjælpe dig hvis du bliver standset hurtigt: Autoværn, træer osv. Kroppen kan simpelthen ikke holde til det, indre blødninger tror jeg, SVea 

Jeg er ikke SVea, men jeg svarer alligevel :wink:

Indre blødninger er en kæmpe dræber, de store indre organer har en meget stor blodgennemstrømning og er ofte ikke særlig stærke i vævet. Derfor kan et relativt lille slag på det rigtige, eller forkerte om man vil, sted kunne give skader på organet. Dertil kommer at vores indre organer er omgivet af et bindevævshinde, som dels virker som en slags pose til organet, men også som beskyttelse af det. Denne bindevævshinde er fleksibel nok til kunne holde til relativt store kræfter, men det er ikke ensbetydende med at organet ikke kan skades af et mindre slag. Man kan således få blødninger inden i et organ uden at det nødvendigvis kan se det, MEN går der hul på bindevævshinden er risikoen for at forbløde MEGET stor. Så længe bindevævshinden er hel vil en blødning blive holdt i "posen", men får man endnu et slag kan der gå hul på den og det er ikke skide smart!
En hjelm beskytter primært kraniet, men virker også stødabsorberende ved slag og derfor virker den også dæmpende på de kræfter, der ryster hjernen rundt i kraniet ved slag. Det forhindrer dog ikke hjernen i at blive mere eller mindre skadet ved et kraftigt slag og ved et alvorligt styrt får man ikke kun et slag. Hjelmen virker i øvrigt slet ikke på de torsionskræfter, vridningskræfter, der kan opstå ved et styrt, så risikoen for whiplash og det der er værre, er ikke ubetragtelig.
Jo større hastighed desto større kræfter og dermed større skader; giv dig selv et klap på kinden, det var ikke galt vel? Prøv så at give dig selv en ordentlig lussing. Behøver jeg at sige mere?

Køre defensivt uden at køre overforsigtigt.

Vi ses på vejene :D
Super Duke 1290 R; Puig glas, Evotech kølergitter og motor- og ensretterskjold, comfortsæder, SW-motech Handguards, Akrapovic slip-on, mere på vej...
Ex: Sølv SV650S + gejl, Yamaha FZ1S + gejl

palle j

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 463
Re: Ulykke på Hillerød Motorvejen v. Ring 3
« Svar #9 Dato: Maj 15, 2007, 05:49:14 pm »
Kedelig nyhed...igen!   :(

Det bekymre mig at hver gang der er en ulykke med en motorcykel så er udfaldet at motorcykelisten dør. Hvad
er grunden til det, ingen rygbeskytter, dårlig hjelm eller hva´?  :(

Jeg ville gerne se en statistik på de kvæstelser motorcykelister får ved ulykker.
en ung mand iført hjelm ville for nogen år siden totalskade sin bil og kørte ind i et træ med 30 Km/t han døde
Blå SV650S 00

unimann

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 36
Re: Ulykke på Hillerød Motorvejen v. Ring 3
« Svar #10 Dato: Maj 15, 2007, 07:50:27 pm »
det er mega trist og stakkels efterladte...der sker desværre alt for mange ulykker...  men gutter og gutinder...jeg tror desværre vi må forvente at se flere ulykker da salget af motorcykler er eksploderet...også i år. 48% flere solgte i år end 06.
jeh håber virkelig at trafikanterne holder bedre øje og afstand i fremtiden.

jeg vil så sige at jeg var ude og køre i lørdags efter at ha været til åbenthus hos aagesen på hvidovrevej. vi køre ind af roskildevej og vidre af vesterbrogade. vi holder for rødt og lyset skifter til grønt... i samme sekund kommer der et kæmpe fjols bragende på motorcykel inden om... og der holder ca 5-6 biler bag ved os som også skal lige ud... det er fandme ikke for smart han kan umuligt se hvilken vej vi har tænkt od at køre.....og det er sku ikke kun ham selv det går ud over...desværre. men jeg bliver så harm når jeg gentagende gange ser fjolser som ham her køre totalt uforsvarligt... der er ikke noget at sige til at mange syntes det er vildt farligt at køre på mc. en mc skal selvfolgelig også ha lov til at "strække" lufferne. men det skal ske størst mulig forsigtighed og ulempe. der er desværre rigtig mange der ikke tænker klart når de sætter sig op på maskinen.

pyha...så fik jeg luft...

må heldet og klogskaben sejre








2

SilVer

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 193
Re: Ulykke på Hillerød Motorvejen v. Ring 3
« Svar #11 Dato: Maj 15, 2007, 09:15:04 pm »
Det bekymre mig at hver gang der er en ulykke med en motorcykel så er udfaldet at motorcykelisten dør. Hvad
er grunden til det, ingen rygbeskytter, dårlig hjelm eller hva´?  :(
Verden bedste rygbeskytter eller hjelm kan ikke hjælpe dig hvis du bliver standset hurtigt: Autoværn, træer osv. Kroppen kan simpelthen ikke holde til det, indre blødninger tror jeg, SVea  :?:

Det er helt korrekt. Jeg kender ikke nogen der kan forklare det bedre end ham der har skrevet det her: http://www.fsfi.dk/SiteResources/data/images/Energioverf%C3%B8rsel.pdf
Han er en meget dygtig ambulancebehandler som også underviser førstehjælpsinstruktører i beredskabsstyrelsen.
"There are three sports in the world - bullfighting, mountain climbing and motor racing. The rest are merely games" - Ernest Hemingway

SPUNK

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 76
  • far´s tøs ;-)
    • http://www.123hjemmeside.dk/TL1000R/
Re: Ulykke på Hillerød Motorvejen v. Ring 3
« Svar #12 Dato: Maj 15, 2007, 09:43:54 pm »
Er sku surt med alle de ulykker
                                       R.I.P.     
                                              P.S. kør forsigtigt.........
SÆLGES TL1000R, se billeder af den her :  http://www.123hjemmeside.dk/TL1000R/  og under køb/salg.

Kondi

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 887
Re: Ulykke på Hillerød Motorvejen v. Ring 3
« Svar #13 Dato: Maj 15, 2007, 10:13:51 pm »
Jo større hastighed desto større kræfter og dermed større skader; giv dig selv et klap på kinden, det var ikke galt vel? Prøv så at give dig selv en ordentlig lussing. Behøver jeg at sige mere?

Eller klassikeren: Gå stille og roligt ind i en dør. Derefter prøver du at løbe ind i den.

Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator