Forfatter Emne: afgift  (Læst 1567 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

TaTahagge

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 52
afgift
« Dato: Maj 13, 2007, 08:41:09 pm »
Jeg skal have min sv 650s på danske plader.

Sprgsmål 1.
Nå man så besøger Told og Skat, hvordan ved man så hvor meget man skal betale i foreløbig afgift ?

Spørgsmål 2.
Hvis man henter pladerne på motorkontoret dagen efter, kan man så ikke klage over afgiften, er den så låst?

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Re: afgift
« Svar #1 Dato: Maj 13, 2007, 09:00:04 pm »
Det smarteste er at starte med at sende en forespørgsel til SKAT på afgiften. Blanketten findes på SKAT´s hjemmeside. Husk at sende en kopi af den tyske reg.attest med.
Så venter du de ca. 2 mdr de er om det  :brok: og retur får du papirene med en foreløbing værdiansættelse, eks. 42.000kr.
I de to mdr. kan du så lige nå at få et forsikringsbevis(skal bruges på motorkontoret vedr. registrering)

Så bestiller du tid til syn (husk at sige du også skal have foretaget et toldsyn, koster ikke ekstra!)
Når dyret er synet kører du til SKAT´s nærmeste kontor, viser dem alle dine dokumenter, betaler de 42.000kr. med et smil  :cry:, kører herefter til nærmeste motorkontor, viser dem alle dine dokumenter, udfylder registreringsparpirerne, betaler 1000-1300kr for din plade, går ud og skruer den på og kører en LAAAAANG omvej hjem.

SørenG
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

Rask

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 698
Re: afgift
« Svar #2 Dato: Maj 13, 2007, 09:04:54 pm »
....og er du ikke tilfreds med de 42.000 kr., kan du bede om en vurdering af maskinen. Så får du en tid, hvor du mødes med de flinke flinke folk fra Skat. Det kan så gå to veje - gæt selv, en regning eller en check il dig  :wink:
Honda CBX 1000 "Super sport" 1981.

Mine ex´er:
Yamaha FZ6 2006
Suzuki SV 650 S K1
Suzuki GS 500 2003

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Re: afgift
« Svar #3 Dato: Maj 13, 2007, 09:13:34 pm »
Fik ikke svaret på om afgiften er fast. Nej der kan gå op til 12 mdr. før det er afgjort, du betaler kun en foreløbig afgift. Jeg mener ikke man kan klage mere, selvfølgelig kan man klage, men man kan ikke lave forevisninger mere. I dag gør synsmanden det at han i toldsynet vurderer cyklens stand efter 3 trin: Undermiddel, middel eller overmiddel.
Og det giver udsving i forhold til det SKAT har skrevet til (eks. 42.000kr. i enten minus 5%, prisen eller +5%)

Så klager tror jeg ikke man kommer langt med.....

Da jeg importerede bil gik der 9 mdr. så kom der en check på 1700kr retur JUBIIIIIII, havde også "kun" lagt 100 af de store  :brok:


SørenG
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

TaTahagge

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 52
Re: afgift
« Svar #4 Dato: Maj 13, 2007, 09:24:40 pm »
Jeg havde håbet på at jeg kunne få den på plader lidt hurtigere end 2 måneder.

Det kan man måske ikke ?

sircajun

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1004
  • >>> Z-Bull <<<
Re: afgift
« Svar #5 Dato: Maj 13, 2007, 09:50:39 pm »
Jeg havde håbet på at jeg kunne få den på plader lidt hurtigere end 2 måneder.

Det kan man måske ikke ?

Umiddelbart burde man jo kunne køre til nærmeste SKAT´te kontor efter synet og sige man gerne vil betale afgift, så skal de jo i principet op af stolen med det samme, men tror ikke det kan lade sig gøre. Tror du skal udfylde blanketten først, så har de mere tid til at se på lign cykler/sager.
Måske du er heldig det ikke tager 2 mdr...men får den sendt hurtigst muligt og så ring og ryk for den med jævne mellemrum....


SørenG
I don't care if your world is ending today
Because I wasn't invited to it anyway
You said I tasted famous, so I drew you a heart
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art!

TaTahagge

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 52
Re: afgift
« Svar #6 Dato: Maj 13, 2007, 11:30:24 pm »
Synes at have læst flere steder at man kan betale med det samme, er der andre der kan bekræfte det ? :afro:

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: afgift
« Svar #7 Dato: Maj 14, 2007, 12:12:38 am »
Synes at have læst flere steder at man kan betale med det samme, er der andre der kan bekræfte det ? :afro:
Jeg kender flere, som har gjort det inden for de sidste par år. Hentet cykel, betalt foreløbig afgift med det samme og fået pladen, har bestilt tid til toldsyn/vurdering, og så bare kørt rundt indtil de blev kaldt til vurdering.
Om det er blevet lavet om for nylig, aner jeg så ikke.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

lks

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 193
    • http://www.kaos-mc.dk
Re: afgift
« Svar #8 Dato: Maj 14, 2007, 06:25:24 am »
Ring til synshallen og aftal med dem omkring syn og toldsyn, de forlanger måske en vejeseddel og den må ikke være over 24 timer ved syn, derfra betaler du foreløbig afgift på cyklen og du kan umiddelbart hente nummerplade så inden for 2 dage med lidt held (taler af erfaring).

HELD OG LYKKE MED DET.
Straarup
SV 1000 K3 monteret powercomander, tændingsadvancer, typhone udstødninger, pipercross luftindtag, ledblink.rizoma nrpl.holder,garmin navigator, krauser taskesæt.