Forfatter Emne: skal købe ny cykel sv 1000 sk7  (Læst 5481 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Kreipke

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 44
Re: skal købe ny cykel sv 1000 sk7
« Svar #15 Dato: Maj 08, 2007, 06:09:07 pm »
 Det mærke du så på hos FA Moto hedder Spidi.

Her er en link til deres hjemmeside:

 http://www.spidi.it/spidi-jsp/index.jsp?lang=en

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: skal købe ny cykel sv 1000 sk7
« Svar #16 Dato: Maj 08, 2007, 06:34:29 pm »
Ved tekstil tøj skal du kunne mærke TRE lag stof...(det midterste er den helt uundværlige membran) kan du ikke det så find noget andet, også selvom "butiksfinken" forsikrer dig om at det inderste er membranen osv.. 

Det er ikke helt korrekt. Gore-tex kan sagtens være limet fast på indersiden af det yderste lag. Så kan du ikke mærke 3 lag.

Har selv en aldeles vandtæt (og dyr) jakke lavet på den måde.

Hvis membranen er limet fast, er den med sikkerhed ikke limet fast over det hele da det ville kræve en lim med de samme egenskaber som membranen, hvilket ikke findes. Det er ikke et problem at gøre det vandtæt, problemet er at gøre det vandtæt OG åndbart. Hvis du ikke kan mærke tre lag stof nogen steder, er der ingen membran i !!!

En jakke sprøjtet med PU på bagsiden er særdeles vind og vandtæt (ihvert fald indtil pu´en begynder at revne) MEN den har samme egenskaber som en plastikpose, og er IKKE ret åndbar.

Mvh
GD
« Senest Redigeret: Maj 08, 2007, 06:41:03 pm af Grand Danois »
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

amagerdk

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 684
    • www.amagerdemons.dk
Re: skal købe ny cykel sv 1000 sk7
« Svar #17 Dato: Maj 08, 2007, 07:46:40 pm »
jeg købte kun hjelm hos Enghave sammen med min MC, da jeg ikke synes de havde jakke og buks der var cool nok  :afro:

ottedk

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 81
Re: skal købe ny cykel sv 1000 sk7
« Svar #18 Dato: Maj 08, 2007, 08:05:30 pm »
så er der kommet ordre bekræftigelse

Frank thomas titanium fusion jakke  2100
Frank thomas Aqua guard buks  1140
shoei Multitec hjelm 3000
richa waterproof glove 500
oxtar tcs sport gore tex støvle 1630
forcefield ryg  800
luma dolido 901 skivelås 400
kryptonite lock reminder 40
motografix tank pad 270
anti freeze neck guard 175
mivv bolton muffer 5700
montering 650
rizoma crash pads 700
trw nummerpladeholder 795
en sukisuki 129.995

ialt 149.796

givert mig selv 24 timer så skriver jeg under.

kom gerne med for imod hvis jeg er ved at købe noget forkert

MUUNK

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 174
Re: skal købe ny cykel sv 1000 sk7
« Svar #19 Dato: Maj 08, 2007, 10:37:34 pm »
Hvad med en alarm?
Kawasaki ZX10-R 07´ sort ;-)

ottedk

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 81
Re: skal købe ny cykel sv 1000 sk7
« Svar #20 Dato: Maj 09, 2007, 01:00:52 am »
ved ikke rigtigt har aldrig ment at alarm ahvde nogen effekt, ville hellere finde en start spærrer men de havde ikke nogen jeg kunne li, skal vaere en som bar låser cyklen op når jeg er i nærheden af den. ikke noget med fjern betjening

Damage

  • Gæst
Re: skal købe ny cykel sv 1000 sk7
« Svar #21 Dato: Maj 09, 2007, 11:32:58 am »
ved ikke rigtigt har aldrig ment at alarm ahvde nogen effekt, ville hellere finde en start spærrer men de havde ikke nogen jeg kunne li, skal vaere en som bar låser cyklen op når jeg er i nærheden af den. ikke noget med fjern betjening

Okay...alarm ingen effekt.

Det er jeg ikke helt enig i. Jeg mener en startspærre er helt ligegyldig uden en alarm. Hvis din mc bliver slæbt ind i en bil har tyven masser af tid til
at finde og afmonterer startspærren. Men hvis det er en alarm med startspærre vil den hyle hver gang tyven prøver det ene og det andet. Hvad tror
du giver mest opmærksomhed???
Der er jo også mulighed for at du eller andre hører hvis din mc bliver slæbt op i en bil hvis den har alarm monteret.  :wink:
Du må huske på at mange har en selvrisiko på 20% ved tyveri, og der blev stjålet rigtig mange mc´er sidste år...inc. min!  :cry:

amagerdk

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 684
    • www.amagerdemons.dk
Re: skal købe ny cykel sv 1000 sk7
« Svar #22 Dato: Maj 09, 2007, 12:50:39 pm »
ved ikke rigtigt har aldrig ment at alarm ahvde nogen effekt, ville hellere finde en start spærrer men de havde ikke nogen jeg kunne li, skal vaere en som bar låser cyklen op når jeg er i nærheden af den. ikke noget med fjern betjening

Okay...alarm ingen effekt.

Det er jeg ikke helt enig i. Jeg mener en startspærre er helt ligegyldig uden en alarm. Hvis din mc bliver slæbt ind i en bil har tyven masser af tid til
at finde og afmonterer startspærren. Men hvis det er en alarm med startspærre vil den hyle hver gang tyven prøver det ene og det andet. Hvad tror
du giver mest opmærksomhed???
Der er jo også mulighed for at du eller andre hører hvis din mc bliver slæbt op i en bil hvis den har alarm monteret.  :wink:
Du må huske på at mange har en selvrisiko på 20% ved tyveri, og der blev stjålet rigtig mange mc´er sidste år...inc. min!  :cry:

med den nye aftale med IF er selvrisikoen 10% ved tyveri.

Bo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 633
  • DFM
Re: skal købe ny cykel sv 1000 sk7
« Svar #23 Dato: Maj 09, 2007, 12:53:21 pm »
Om det så havde været 0% er det da stadig bittert at skulle undvære sin cykel hvis den bliver stjålet!

Jeg ville hellere investere de "håndører" det koster at installere en alarm og sove roligt om natten.

/bo
MC-løs :-/