Forfatter Emne: KiloSVin - en sløv banan? Eller...  (Læst 10147 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

reol aben fra reinhardt

• Plastikrocker
Re: KiloSVin - en sløv banan? Eller...
« Svar #15 Dato: Maj 15, 2007, 08:15:50 am »
fra 2. gear i bunden og gassen i bund trækker den da selv på hjul når den når op i omdrejninger... men nu er min også gearet lidt ned. måske det er defor!!!
kører super bling bling guld streetbike af højeste karakter......... SV står for "svedigste vildert"

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • Nu også med blåt øje...
« Svar #16 Dato: Maj 15, 2007, 11:30:26 am »
Jeg må faktisk sige at en SV'er, passer LIGE til mit temperament.

Den er ubehagelig at køre over 160 på i længere tid fordi den ingen kåbe har. (større chance for at beholde kørekortet)

Jeg kan på grund af kørestillingen, fræse i timevis uden problemer med håndled og ryg/nakke træthed.

Den kan kun lave MIN slags wheelies (jeg nægter at bruge kobling) ved lav fart - så hvis jeg crasher (igen) er chancen for at jeg dingler ind i noget, mindre.

Den er rigeligt kvik og har fede køreegenskaber til de små og middelstore landeveje som vi i dette land er velsignet med.

Den har den FEDE lyd og det FEDE design. (for h*****e jeg er mere og mere forelsket i den dag for dag)   :whatever: :mrgreen:

Alle de ting gør at jeg SAGTENS kan leve med at der skal arbejdes lidt med den når man skal bagover.

Så lad os da spamme.. er jo mere reglen end undtagelsen her.... Jeg er sku også vildt glad for svinet, selvom jeg har gået og overvejet noget gixx 750, gixx 1000 eller fireblade... tror bare at jeg vil fortryde det, for jeg syntes ærlig talt at kiloSVinet ser federe ud... og prisen taget i betragtning - er det sku "bang for the buck" der vil noget

Jeg er sq også glad for mit SVin og skifter heller ikke lige foreløbigt. Tror umiddelbart heller ikke at jeg er moden til en Fireblade eller en KiloGixxer. Som i siger - it all makes sense... Jeg tager lige et par år til på SVinet inden jeg overvejer at opgradere.

Apropos Fireblade - så blev min fætter "berømt" i Århus politikreds da han her forleden blev knaldet ude på amtsvejen på sin nye '07 Fireblade og mistede kortet. Historien nåede endda helt i EkstraBladet http://ekstrabladet.dk/112/article296789.ece... AVS!  :police:

Citat: "Pigen blev, hvad angår fartoverskridelser, overgået af én anden bilist med 207 km/t. og en motorcyklist med 201 km/t."
« Senest Redigeret: Maj 15, 2007, 11:32:52 am af skurkenfradallas »
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

GTI

• Sandt SVin
  • Go big or go HOME!
« Svar #17 Dato: Maj 20, 2007, 11:10:16 pm »
Det er altså ikke sykkelen det står på..

Sjekk bare denne: http://www.snutter.no/app/viewMovie.action?id=266
Nå med GSX-R 750 K7 ('07)

Tidligere MCer:
1098 S ('08)
YZF-R1 RN12 ('06)
VFR800A7 VTEC ('07)
SV650SK3 ('03)

"Only a motorcyclist understands why a dog sticks his head out of a car window

Freddy

• Kalenderpedel
  • Sandt SVin
    • Mit sted...
« Svar #18 Dato: Maj 20, 2007, 11:15:43 pm »
Det er altså ikke sykkelen det står på..

Sjekk bare denne: http://www.snutter.no/app/viewMovie.action?id=266
:shock: :shock:
Okay, det skider jeg på! Det er fandme imponerende!
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Kondi

• Sandt SVin
« Svar #19 Dato: Maj 21, 2007, 08:32:05 am »
aahh, ville gerne have set ham tage den ud af sidste vej i rundkørslen - på baghjul...  8)
Sv1000sK6, grå, fuldkåbe, K&N, PC3, Akrapovic

Tidligere kørt:
Triumph Daytona 675, 2007 i den hurtige farve; rød! :angel:
Sv650s K6, PowerCommander III USB, PiperCross filter, Fuldt MIVV-system, Miniblink, Puig-hugger, Org. bundkåbe, Fender Eliminator

scar

• Sandt SVin
« Svar #20 Dato: Maj 21, 2007, 11:03:05 pm »
det var fandeme imponerende.  :respekt: :respekt:
nu med gixxer 1000k8:o)

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #21 Dato: Maj 22, 2007, 07:07:23 am »
I rest my case! Ha ha ha ha ha det er sq cool!!! Sådan en vil jeg også ha  :D
aka Jakob | Nu: Ingen bil og ingen MC :-( | Tidligere: Sort SV1000SK(L)7 '09 | Kawasaki ZX-10R '07 | Suzuki SV1000S K3 | Suzuki GS500F K4

Kenneth P

• Roadracer
« Svar #22 Dato: Maj 28, 2007, 12:55:56 pm »
Ok, så meget om omdrejninger, hk osv, men hvordan dælen gør han det her :huh: :huh:

http://youtube.com/watch?v=WIbfEelmVds

Jeg har prøvet flere gange både ved bare at vride øret i bund, sluppet gassen helt og så vride, men intet hjælper, den er for længe om at tage omdrejninger dernede fra :undecided:
Ser det ud som om han tager bremsen inden han gasser op?
Er der noget med at ved at holde på bagbremsen så kan man få den op fra meget lav hastighed?
Har det mon noget med min vægt at gøre? Er jo desværre i 0,1 ton klassen :tie:
SV1000sk6 blå - fuld kåbe - hugger - diode baglygte - Laser Duo-tech High mount Titanium - Blåt MRA racing kåbeglas - 8000K Xenon - +2 tænder bag -1 tand for - PazzoRacing kobling/bremse greb
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12827

Brian Lund

• Roadracer
« Svar #23 Dato: Maj 28, 2007, 06:57:21 pm »
Ok, så meget om omdrejninger, hk osv, men hvordan dælen gør han det her :huh: :huh:

http://youtube.com/watch?v=WIbfEelmVds

Jeg har prøvet flere gange både ved bare at vride øret i bund, sluppet gassen helt og så vride, men intet hjælper, den er for længe om at tage omdrejninger dernede fra :undecided:
Ser det ud som om han tager bremsen inden han gasser op?
Er der noget med at ved at holde på bagbremsen så kan man få den op fra meget lav hastighed?
Har det mon noget med min vægt at gøre? Er jo desværre i 0,1 ton klassen :tie:

Du må vride forkert Kenneth, jeg er i samme vægt klasse og det virker både på min SV og min gamle FZR.

Du skal ikke vente på at omdrejningerne falder, den skal bare lige dykke i forgaflen og så have rullen igen.
SV1000S K6 - blå.

Kenneth P

• Roadracer
« Svar #24 Dato: Maj 29, 2007, 06:14:10 pm »
Jo men ham på klippet er jo helt nede i omdr. :huh: :huh:

Du må lige give mig et kursus en dag ved lejlighed Brian :mrgreen:
SV1000sk6 blå - fuld kåbe - hugger - diode baglygte - Laser Duo-tech High mount Titanium - Blåt MRA racing kåbeglas - 8000K Xenon - +2 tænder bag -1 tand for - PazzoRacing kobling/bremse greb
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=12827

Brian Lund

• Roadracer
« Svar #25 Dato: Maj 29, 2007, 08:46:19 pm »
Jo men ham på klippet er jo helt nede i omdr. :huh: :huh:

Du må lige give mig et kursus en dag ved lejlighed Brian :mrgreen:

Ja har aldrig prøvet det helt dernede fra, det er lidt svært at se, men han bruger vel ikke koblingen? Har ikke lyd på så kan ikke høre efter..

Jeg skal gerne instruere og komme med gode ideer så længe det foregår på din MC :D
SV1000S K6 - blå.

Gixxer Heino

• Plastikrocker
« Svar #26 Dato: Maj 29, 2007, 09:28:43 pm »
Der er ikke ret mange maskiner der trækker på hjul ved 5000 rpm i 2. i hvert fald ikke af dem jeg har prøvet.... luk lidt op for gassen - så tror jeg den er der.... har dog selv kun prøvet det ved rent "uheld".....

Mvh
GD

Så du vil altså sige at det er fordi at jeg ikke ligger i det rpm område hvor den rigtigt yder?

Nu er jeg jo tidligere ejer af det omtalte svin og der er vidst nogle stykker der har set far her lave wheelis i anden gear,lavede en i et fint skov område,men ok den var ikke planlagt,og der lugtede lidt af dej bagefter. :afro:
Blå og hvid Gxsr 750 k7. smiler bredt.

skurkenfradallas

• aka. The Russian
  • Administrator
  • Sandt SVin
« Svar #27 Dato: Maj 30, 2007, 12:43:47 am »
Der er ikke ret mange maskiner der trækker på hjul ved 5000 rpm i 2. i hvert fald ikke af dem jeg har prøvet.... luk lidt op for gassen - så tror jeg den er der.... har dog selv kun prøvet det ved rent "uheld".....

Mvh
GD

Så du vil altså sige at det er fordi at jeg ikke ligger i det rpm område hvor den rigtigt yder?

Nu er jeg jo tidligere ejer af det omtalte svin og der er vidst nogle stykker der har set far her lave wheelis i anden gear,lavede en i et fint skov område,men ok den var ikke planlagt,og der lugtede lidt af dej bagefter. :afro:

Jeg har også måtte konkludere at det blot er mig der er en ydmyg n00b når det kommer til wheelies! Jeg har efterhånden lært dyret at kende... Havde en tilsvarende oplevelse selv  :wink:

SvBandit

• Wannabe
  • Nyvasket og klar for tur en tidlig vårdag
    • Mc rider og fotograf
« Svar #28 Dato: Juni 02, 2007, 10:53:52 pm »
Suzuki har gitt Sv1000 to forskjellige svingarmer, den jeg har er ca 15-20mm lenger enn den som er vanligs. Min Sv1000 er en original S som er bygget om til N. Men da svingarmen er lengre gikk den ikke på bakhjulet kun ved gasspådrag i enten 1. eller 2.
Nå er den drevet ned fra 17 til 16 tenner foran, pluss fått opptimalisert sin insprøytning, så nå går den litt opp på 1. kun ved at holde full gass.
Men jeg liker sykler som holder seg nær bakken under full gass, spesielt på banen, for ut av hårnålsvinger i 1. fliser jeg fra bl.a. Ducati som må slå av på gassen på grunn av høye hjulløft....