Forfatter Emne: Rengøring af lydpotter  (Læst 3267 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Tinus

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 32
Rengøring af lydpotter
« Dato: April 26, 2007, 09:46:17 pm »
Hvordan rengøres de originale lydpotter bedst? Tænker mest på det olie som kæden kaster op på den venstre potte... Har læst meget om lampeolie og glæder mig meget til at teste det på bagfælgen. Men jeg tør ikke smøre det på aluminiumspotten... Kan den tåle det???

Gud

  • Master of the Universe
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2826
  • Pude
    • Det seriøse alternativ
Re: Rengøring af lydpotter
« Svar #1 Dato: April 26, 2007, 09:51:05 pm »
Hvordan rengøres de originale lydpotter bedst? Tænker mest på det olie som kæden kaster op på den venstre potte... Har læst meget om lampeolie og glæder mig meget til at teste det på bagfælgen. Men jeg tør ikke smøre det på aluminiumspotten... Kan den tåle det???

sagtens :-) bare rolig den er ikke lavet af papmaché, forresten er din bagfælg jo også lavet af alu  8)
   

Tinus

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 32
Re: Rengøring af lydpotter
« Svar #2 Dato: April 26, 2007, 10:09:37 pm »
OK, fylder straks havesprøjten med 20 liter lampeolie, og så skal HELE SVinet fandme ha´ en ordentlig omgang! :lmao:

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Rengøring af lydpotter
« Svar #3 Dato: April 27, 2007, 10:22:32 am »
OK, fylder straks havesprøjten med 20 liter lampeolie, og så skal HELE SVinet fandme ha´ en ordentlig omgang! :lmao:
Pas hellere på....!

Sådan noget lampeolie/petroleum er altså ikke det bedste for plast og gummi.  Jeg glemte engang en tandbørste i et glas petroleum i nogle timer.  Den faldt helt fra hinanden :-S
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

teamupsidedown

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 401
  • Vil du i vrimlen frem - Hold kablet stramt
    • SorteDaek.dk
Re: Rengøring af lydpotter
« Svar #4 Dato: April 27, 2007, 11:32:38 am »
OK, fylder straks havesprøjten med 20 liter lampeolie, og så skal HELE SVinet fandme ha´ en ordentlig omgang! :lmao:
Pas hellere på....!

Sådan noget lampeolie/petroleum er altså ikke det bedste for plast og gummi.  Jeg glemte engang en tandbørste i et glas petroleum i nogle timer.  Den faldt helt fra hinanden :-S

Sådan er vi jo så forskellige, jeg plejer at bruge tandpasta på min tandbørste :mrgreen:
Gixxxer til gaden
VTR til banen
SV650 Til Konen
Futtog på ryggen
SorteDaek.dk - gummi til madkassen

Jannik

  • Man skal ikke kaste med æbler, hvis man selv er et skrog.
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 5960
  • GSXR750 til banen "SV1000r" og KTM SM til vejen.
Re: Rengøring af lydpotter
« Svar #5 Dato: April 27, 2007, 11:36:06 am »
Sådan er vi jo så forskellige, jeg plejer at bruge tandpasta på min tandbørste :mrgreen:

 :lmao: :lmao: :respekt:
SV1000R med alt muligt lir´...

www.Team-trackday.com RoadRacing

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Rengøring af lydpotter
« Svar #6 Dato: April 27, 2007, 11:40:00 am »
Ved godt det er spam, men det er bare FOR fristende  :oops:

Sådan er vi jo så forskellige, jeg plejer at bruge tandpasta på min tandbørste
Det lyder som om du ikke har mødt Nyg !
Os der har, ved at han er så beskidt i sin mund at tandpasta ikke gør det  :twisted: :mrgreen: :twisted:

« Senest Redigeret: April 27, 2007, 11:52:23 am af B2 »
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Rengøring af lydpotter
« Svar #7 Dato: April 27, 2007, 01:41:30 pm »
OK, fylder straks havesprøjten med 20 liter lampeolie, og så skal HELE SVinet fandme ha´ en ordentlig omgang! :lmao:
Pas hellere på....!

Sådan noget lampeolie/petroleum er altså ikke det bedste for plast og gummi.  Jeg glemte engang en tandbørste i et glas petroleum i nogle timer.  Den faldt helt fra hinanden :-S

Sådan er vi jo så forskellige, jeg plejer at bruge tandpasta på min tandbørste :mrgreen:
ja, det anede mig nok at jeg skulle have præciseret hvor jeg brugte børsten.  :hand: Det var til kæderens...
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

jimstar

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 110
    • http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3628
Re: Rengøring af lydpotter
« Svar #8 Dato: April 30, 2007, 12:59:40 am »
OK, fylder straks havesprøjten med 20 liter lampeolie, og så skal HELE SVinet fandme ha´ en ordentlig omgang! :lmao:

Ja pas heller på, det er ikke en god ide at få det på dækkene, med mindre du kan lide glatkørsel på mc  :innocent: