Forfatter Emne: Prop i dæk i Kbh  (Læst 12485 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

LSJ

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 366
Prop i dæk i Kbh
« Svar #30 Dato: April 08, 2005, 08:19:22 pm »
Pilot power rykker!!!!!!!!
og hvorfor spare de få kroner, det giver både sjovere og mere sikker kørsel på kvalidæk.
Desuden kan man som powerkører komme til Trackday på Jyllandsringen, betalt af Michelin :twisted:
Det er den 6 maj, og det kræver tilmelding
Blå SV1000S med
Typhoon Ti potter, pipercross stage II filter, og powercomander III USB, Double bobble, fuldkåbe, hugger, ermax sædebund og miniblink.

Hvis røvhuller havde vinger, var min arbejdsplads en lufthavn

Smølfen

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1950
Prop i dæk i Kbh
« Svar #31 Dato: April 17, 2005, 09:40:20 pm »
Jeg har nu (som sædvanlig når jeg falder over noget jeg ikke aner en fis om) læst og læst og læst om dæk og valg heraf, fundet forskellige synspunkter og vinkler.

En ting jeg især har bidt mærke i - "de oplyste" påpeger generelt at de ræs-inspirerede dæk med (stort set) samme compound som slicks, kun holder til et tilsvarende antal heat cycles, dvs. 2-3, herefter er der bedre grip i et gadedæk fordi det er designet til hundredevis af heat cycles. Den anden vinkel er bare at "ræsdæk har bedre grip, punktum".

Hvor meget af SV'erens svingegenskaber ligger mon egentlig gemt i Dunlop'et? Så vidt jeg kan se er det det dæk med den mest spidse profil.

Jeg går ikke rundt med vrangforestillinger om at jeg kan køre hverken dæk eller cykel til grænsen (n00b!), så jeg tror jeg bliver på gadedæk nu hvor jeg har læst om sagerne og selv taget stilling...
Carsten Sørensen. CBR600RR (PC40).

Bongers

  • Gæst
Prop i dæk i Kbh
« Svar #32 Dato: April 25, 2005, 01:20:54 pm »
Først... er der ikke nogen med forstand på dæk - der laver en opsummering og placer den under guider.. hvilket dæk er godt til hvad inc. km og vejledende pris  :D  :D

(tror selv jeg laver en opsummering af de gode ideer/råd omkring vask af cyklen og placer under guider!!!)

Og hvad størrelse (tommer) dæk, er det vi køre på   :roll:  :roll:  tager gerne et nyre stød hvis det er et totalt dumt spørgsmål  :cry:  :cry:

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
.
« Svar #33 Dato: April 25, 2005, 01:28:16 pm »
Citat fra: Bongers

Først... er der ikke nogen med forstand på dæk - der laver en opsummering og placer den under guider.. hvilket dæk er godt til hvad inc. km og vejledende pris  :D  :D


Det kan man sagtens - ikke at jeg har en stand forskid på hvilke dæk der er gode :)

Det skal dog siges at hvor mange kilometer du får ud af et dæk afhænger måske halvt af hvilken compound dækket er lavet af, men lige så meget kørestilen (eller gashåndtags-stilen) af den der kører. Der afhænger selvfølgelig også om du sætter det på en 650 eller 1000 - jeg tror 1000 slider et dæk hurtigere end 650 gør (hvis man sammenligner 2 ens dækmærker og type).
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.

Bongers

  • Gæst
Prop i dæk i Kbh
« Svar #34 Dato: April 25, 2005, 01:59:47 pm »
Ja ja - lige nøjagtigt.. Nikolaj, du er godt i gang… de fleste ting er diskuteret, men saml folks meninger/facts i en form for overskuelig skema/oversigt….

Hvad er hjul størrelsen ??

Nikolaj

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1774
  • Hvis du kan dreje, kører du ikke hurtigt nok.
.
« Svar #35 Dato: April 25, 2005, 02:05:46 pm »
Det er måske begrænset hvad en person har prøvet af forskellige dæk. Det tager alligevel et par måneder at slide et bagdæk op selvom man prøver ihærdigt  :lol:

Jeg har selv prøvet et Metzeler Roadtec Z6 på min SV650. Det skulle være et allround dæk - altså en mellemting mellem touring og race. Jeg mener de påstod at der var blødere i siderne og hårdt i midten (carcassen), hvilket jeg jo synes var genialt. Jeg har heller intet negativt at sige om det - det holdt også længere end det originale Dunlop, og sad på cyklen da jeg solgte den sidste år (der havde dækket holdt 13000 km og havde en del tilbage i sig).
Gaden : TIL SALG : GSXR 1000 K7 Sort/Orange.
Banen : GSXR 750 K7 Sort/Hvid.