Forfatter Emne: Alternativ til SV1000S?  (Læst 6284 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: Alternativ til SV1000S?
« Svar #30 Dato: April 16, 2007, 01:35:17 pm »


Da jeg både vejer for meget, samt ikke kan få SV'eren langt nok ned i svingene, må jeg jo have noget der kører hurtigere på langsiden :)

Hvad med om du venter til at du har været på R4F's arrangement i grøn klasse.. ??  Der kommer du jo nok til at lære hvordan man skal køre på en MC. 

Det ville være det mest rationelle at først at lære at køre på MC, før man kompenserer og køber noget større for at kunne køre hurtigt.

Jeg blev sgu lige lidt provokeret af dit indlæg Luske, så bær over med mig;

Man kan altså godt lære at køre motorcykler uden for en racerbane. Det er fint nok at du (og andre) synes at motorcykelkørsel handler om nedlægning, linier, bremsepunkter og slidte sliders. Fint nok, men det er jo ikke alle der har det sådan. Nogle (mange) synes det er fedt bare at dreje rullen og mærke noget POWER :twisted:!
Jesper er ikke nogen racerkører, det bliver han heller aldrig. Han er hensynsfuld og forsigtig og det er ligepræcis de egenskaber der gør ham til en succesfuld motorcyklist i trafikken.

Indlægget er skrevet i en positiv ånd. Jeg ved det er off-topic, så admin kan bare slette det på et tidspunkt :) :afro:

det var for engangskyld ikke for at provokere Jesper J  :D

og det med at det er "race" arrangement har intet med sagen at gøre.. Grøn klasse er nemlig et fortrinligt kørekursus, der giver én en masse selvtillid, og en masse tillid til hvad en selv og éns MC rent faktisk kan udrette.

Jeg kender en som var pisse bange for at skulle køre med i grøn klasse.. men med instruktion og hjælp af intruktørerne var hun ikke til at pille ned da dagen var omme.. hun fik en fandens masse ud af det.. og det er jeg ikke et øjeblik i tvivl om at Jesper også vil få.

Jeg syntes det er uundværeligt at have lært hvor meget ens cykel/dæk kan klare.. det giver en masse overskud i de situationer hvor man rent faktisk får brug for det.. Den eneste begrænsning, sidder i hovedet.. og den er altså god at få væk, for det giver nemlig tillid til cyklen og overskud i dagligdagens trafik

IGEN har du SÅÅÅÅÅ meget ret Luske.... som det er i dag (i hvertfald i Jylland) gør manglen på banedage at folk søger grænserne / får erfaringerne på landevejne... og den træning som folk får når de tager kørekort er jo latterlig, sat i forhold til konsekvensen, af en mega brøler på landevejen.

Vi kender vel alle denne situation: pænt gas på i et sving der overraskende ændrer karakter.... den erfaren retter lynhurtigt op bremser MAX, SMIDER maskinen ned i svinget igen, giver gas - og kommer rundt... den Uerfarene retter op bremser OG KØRER LIGEUD og rammer et eller andet pis (træ, autoværn, bil)
For pokker da alle de kostbare unge liv der kunne reddes hvert år, hvis mulighederne for flere banedage til alle var der.

Sorry for spam, måtte bare sige det

Mvh
GD
« Senest Redigeret: April 16, 2007, 01:56:54 pm af Grand Danois »
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Alternativ til SV1000S?
« Svar #31 Dato: April 16, 2007, 01:36:58 pm »
Jeg vil lige tilføje lidt til min tidl. post.

Sådan en triumph TT600 er en rigtig FED maskine!  Jeg prøvede en tilbage i 2001 da de mere elle mindre lige var kommet frem.  Det er ganske vist ikke nogen racer, men den styrer, bremser og accelererer kontant, og kører alt i alt meget harmonisk.

Jeg sad dog noget sammenbøjet på den, men jeg er sikker på at du vil kunne finde dig til rette.
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: Alternativ til SV1000S?
« Svar #32 Dato: April 16, 2007, 02:14:53 pm »


Da jeg både vejer for meget, samt ikke kan få SV'eren langt nok ned i svingene, må jeg jo have noget der kører hurtigere på langsiden :)

Hvad med om du venter til at du har været på R4F's arrangement i grøn klasse.. ??  Der kommer du jo nok til at lære hvordan man skal køre på en MC. 

Det ville være det mest rationelle at først at lære at køre på MC, før man kompenserer og køber noget større for at kunne køre hurtigt.

Jeg blev sgu lige lidt provokeret af dit indlæg Luske, så bær over med mig;

Man kan altså godt lære at køre motorcykler uden for en racerbane. Det er fint nok at du (og andre) synes at motorcykelkørsel handler om nedlægning, linier, bremsepunkter og slidte sliders. Fint nok, men det er jo ikke alle der har det sådan. Nogle (mange) synes det er fedt bare at dreje rullen og mærke noget POWER :twisted:!


Hvis motorcykelkørsel IKKE handler om nedlægning, linier og bremsepunkter så har jeg da enten ikke fattet en skid, eller misforstået dig. Det er da NETOP de ting i kombination der gør at du kan reagere rigtigt på noget uforudset...

Hvis ovenstående ikke har noget betydning for een og man bare syntes at det er fedt at dreje rullen og mærke noget POWER, så vil jeg da lige nævne (MAND og LE).... Power uden KONTROL er da den værst tænkelige kombination....

Beklager nok en gang at jeg spammer tråden....

Mvh
GD
« Senest Redigeret: April 16, 2007, 02:19:37 pm af Grand Danois »
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Alternativ til SV1000S?
« Svar #33 Dato: April 16, 2007, 02:24:08 pm »
Beklager nok en gang at jeg spammer tråden....

Det er ikke spam - i rammer jo hovedet på sømmet i forbindelse med mit problem..
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Den røde Baron

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 390
Re: Alternativ til SV1000S?
« Svar #34 Dato: April 17, 2007, 05:51:32 am »
Hvad med?
 8)

Eller??? Kan næsten ikke lægges ned og BONUS: Dronningen og prinsessen kan være med :wink:
SV1000SK4

Majse

  • Medlemshverver
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Alternativ til SV1000S?
« Svar #35 Dato: April 17, 2007, 05:16:29 pm »
Hvad med?
 8)

Eller??? Kan næsten ikke lægges ned og BONUS: Dronningen og prinsessen kan være med :wink:

Fed nok  :D :D :D  bare ikke i gul... Skulle have været blå, så var jeg sprunget på ....  :D

SPUNK

  • Søndagskører
  • **
  • Indlæg: 76
  • far´s tøs ;-)
    • http://www.123hjemmeside.dk/TL1000R/
Re: Alternativ til SV1000S?
« Svar #36 Dato: April 17, 2007, 05:55:50 pm »
Jeg har det bedste tilbud..... det er min tl1000r. det bedste alternativ til din svér den går hurtigt pålangsiden. var det ikke det du efterlyste???
og det er en helt igennem en total fed cykel.. :D  :D  :thumbsup:
SÆLGES TL1000R, se billeder af den her :  http://www.123hjemmeside.dk/TL1000R/  og under køb/salg.

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: Alternativ til SV1000S?
« Svar #37 Dato: April 17, 2007, 06:05:54 pm »
Da jeg både vejer for meget, samt ikke kan få SV'eren langt nok ned i svingene, må jeg jo have noget der kører hurtigere på langsiden :)

Hvad med om du venter til at du har været på R4F's arrangement i grøn klasse.. ??  Der kommer du jo nok til at lære hvordan man skal køre på en MC. 

Det ville være det mest rationelle at først at lære at køre på MC, før man kompenserer og køber noget større for at kunne køre hurtigt.


Jeg siger det samme som manden på den gule cykel :-)

Jeg kender en anden gut som havde en Bandit600. Han syntes ikke han kunne følge med, så han kom til den selverkendelse at "så måtte der jo nok nogle flere hypper til". Og hvad kan man så få, når man har en Bandit i bytte? Jo, en Aprilia Mille... uden afgift.  :whatever:

Den var også flot at se på indtil den havde været i 'falten 3 gange på første sæson og dermed fyldt med gaffatape.  :dead:

Bevares, som Paw skriver er der flere opfattelser af "at køre MC", men de cykler som du har i tankerne er vist mindst lige så meget sving som power. Ellers skal du måske kigge efter noget V-max/chopper/Bandit1200/GSX1400....??
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(