Jeg syntes det er et udemærket forslag!
Der er trods alt mange gamle MC'er derude som helt sikkert trænger til et eftersyn.
Og de par hundrede det kommer til at koste hvert andet år kommer jeg sgu' nok over. Der bliver selvfølgelig lidt bøvl med at skifte udstødninger og andre ulovlige småting, men det overlever jeg nok også...
Jeg kan kun være enig med dig nyg! (med fare for, at skulle drikke lunken øl og få dumme-bøder ved næste SV-træf )
Jeg synes kun, at det er rimeligt, at en mc skal synes en gang i mellem. Når det så er sagt, skulle man sgu også lige få kigget på både knallerter, knallert 45, trailer, campigvogne og fanden der ellers findes af skrammel med hjul på vejene . Mange af dem kan hverken styre eller bremse Hvem har ikke set en knejt på en scooter, der bremser med føderne - eller en gammel trailer med mugne dæk og uden lys
Syn alt hvad der kan trille på offentlig vej - så er det sagt.
Go påske.
Morten
Jeg vil tilslutte mig ovenstående... Det er altså lidt underligt at mc'er er undtaget periodisk syn. Det er vel også ganske fornuftigt at indføre, nu hvor der kommer nogle billige kinacykler, hvor bremser mv. måske er af tvivlsom kvalitet, og hvor ejerne ikke selv har den store hang til at skrue.
Som en lille bonus "gevinst" betyder det så til gengæld at vi nok vil se mindre custombyg af gamle hd'er m.m., da de vil komme i problemer når de skal synes.
Hygge
spørgsmålet er hvad de skal kontrollere??? skal det være rent sikkerhedsmæssigt(bremser, blink, lys, udstødning
) , eller konstruktive ændringer( hørte faktisk at det at mange har skiftet til stålarmerede bremseslanger som den IKKE er typegodkendt med, ville kunne dumpe den til et evt.syn
selvom det er en "opgradering"???)
Lad os dog for guds skyld få ryddet ud i det gamle lorteskrammel som kører rundt på de danske veje MEN med rimelighed.
ps. på min skolecykel(en gs400 tror jeg) kunne man trække forbremsen helt ind til gasrullen uden den blokerede, se det var datidens ABS