Forfatter Emne: Hvilket telt???  (Læst 6480 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Claus m

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 510
Hvilket telt???
« Dato: Marts 29, 2007, 08:10:21 pm »
Et godt telt til at have med på sv´eren?
Hvad har i erfaringer med, gode som dårlige??
Pris??
Sv650s Old school.
Næstformand Mc Farmers.
Midtjyde

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: Hvilket telt???
« Svar #1 Dato: Marts 29, 2007, 08:33:06 pm »
Jeg har købt et Wolf 3000 Link

Der er plads til dig selv, oppakning, tøj og endda en kæreste hvis du finder på at installere sådan en  :mrgreen:
Der ud over er det let & hurtigt at slå op, og er efter tre års heftig træf-mishandling stadig i fin form  :thumbsup:

Ikke billigt men nok det bedste tøjhus jeg har haft endnu.  8)
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

kim r

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 236
Re: Hvilket telt???
« Svar #2 Dato: Marts 29, 2007, 09:09:48 pm »
Har et der minder om Evolution, det er mit andet telt i den tid jeg har kørt mc/på træf, har købt dem begge i holland og mener prisen var 1600 kr. kan slås op med pløkker på ca 1 minut og det er jo lækkert på en træfplads så man kan komme i baren i en fart :twisted:

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: Hvilket telt???
« Svar #3 Dato: Marts 29, 2007, 09:48:40 pm »
Vi købte et lækkert 3personers Salewa (www.salewa.com) sidste år - det er SUPER lækkert

Mener at vi fandt det på tilbud til 2000kr...

Du kan se nogle af dem her: http://www.hjortnaes.dk/templates/group_narrow.asp?GroupGuid=11298
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Hvilket telt???
« Svar #4 Dato: Marts 29, 2007, 10:28:28 pm »
Jeg købte et Nordkap Lite (link her) hos Louis sidste år, for skaldede 50€.



Det kan sagtens huse to personer, og der er endda plads til lidt bagage inde i selve soverummet. Derudover er der et "fortelt", hvor der er plads til yderligere ragelse. Det er måske ikke kvalitetsmæssigt på højde med Wolf eller noget af det man finder hos Spejder Sport, men til prisen synes jeg det er ret hæderligt. Derudover fylder det ikke alverden, 20 x 36 cm pakket sammen, og vejer 2,8 kg.                                                             
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Luske

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4381
  • Nej dit kineser skrammel er IKKE en Honda !!!
    • www.peets.dk
Re: Hvilket telt???
« Svar #5 Dato: Marts 30, 2007, 10:17:20 am »
Min "telt filosofi" udtaler Robert de Niro perfekt i filmen HEAT,   'Never have anything in your life that you can't walk out on in thirty seconds flat, if you spot the heat coming around the corner'

Dvs. når man vågner på træf med tømmermænd og meget lidt lyst til at pakke telt sammen (især hvis det har regnet - som så også gør at man skal pakke det ud igen når man kommer hjem), så kan man bare skride fra det.. og det er meget nemmere at pakke cyklen og komme hurtigt hjem  :D

nyg

  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2497
  • Your Mama!
    • Blog om min Triumph Spitfire
Re: Hvilket telt???
« Svar #6 Dato: Marts 30, 2007, 10:19:25 am »
jeg vil anbefale sådan et 'parably' telt.  Altså sådan et hvor stængerne er fast monterede i teltet med 2 knækled på hver stang.
Det tager under 30 sekunder at stille op - inklusive isætning af pløkker. Det fandeme smart! :afro:

http://www.ringsted-motor.dk/menu/billeder/TELT-HURTIG-REJSNING-2.jpg
« Senest Redigeret: Marts 30, 2007, 10:21:33 am af nyg »
"Faster!  Faster!  Until the thrill of speed overcomes the fear of Death!" -Hunter S. Thompson

Bo

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 633
  • DFM
Re: Hvilket telt???
« Svar #7 Dato: Marts 30, 2007, 11:07:55 am »
MC-løs :-/

Claus m

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 510
Re: Hvilket telt???
« Svar #8 Dato: April 03, 2007, 08:20:39 am »
Tak for svarene, har endnu ikke købt ny kludevilla, så indput er stadig velkomne.
Sv650s Old school.
Næstformand Mc Farmers.
Midtjyde

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: Hvilket telt???
« Svar #9 Dato: April 06, 2007, 04:14:12 pm »
Halløj!

Jeg har et OpenAir fra Jysk (eller var det Netto) som jeg købte engang i 1999. Det holder stadig fint nok, men der er skutte megen plads i det. En luftmadras og en vandski, og så er der dårligt plads til badebukserne  :undecided:
På MC ferie er det bedst med solskin, for der er meget lidt plads til tanktaske, helmut og et sæt fugtigt læder indendøre.

Wolf er fint, og det samme er Outwell og Easy Camp. De kan købes forskellige steder og er som regel et par 100 billigere i Bilka (eller Føtex) end hos Hjortnæs og diverse jagtbutikker. (f.eks http://www.f-j.dk/shop/)

Det som jeg kigger mest efter når jeg kigger telt, er pakmålet. Det skal helst ikke være hverken for bredt eller tykt når det skal sidde på geden. Det er kun dovne campere som dem fra Morgenhår(d) som har følgebil med (og er ligeglade med størrelse)  :loser: :wink:

« Senest Redigeret: April 06, 2007, 04:31:42 pm af NielSV650 »
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Majse

  • Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 1926
  • Ønsker mig en Kawasaki Z750....
    • www.lauthersheim.dk
Re: Hvilket telt???
« Svar #10 Dato: April 08, 2007, 09:32:03 am »
Du kan da også bare tage en teltflage med og et par barduner. så har du tag over hovedet temmelig hurtigt... Og så kan du samtidigt få lidt luft så der ikke stinker indelukket om morgen... Dejligt...