Nå, nu har jeg igen været i gang med mit elskede SolidWorks, og forsøgt at frembringe noget brugbart materiale (ved ikke, om det er lykkedes for mig).
Selve pladen er en ganske almindelig krydsfinér-plade, jeg havde liggende. Den aflange slids med rundingen i enden, er til forrøret fra den forreste cylinder. Den er lavet til mit Micron-system, så den passer sandsynligvis ikke til andre udstødninger.
Alt det andet er lavet ud af ganske almindelig lægte. Jeg kan ikke helt huske hvad en lægte måler, så målene på 38 x 58 skal nok lige tages med et gran salt.
Den forreste søjle kan med fordel kopieres, så man får en større anlægsflade. Man er nødt til selv lige at se, hvad der kan lade sig gøre, placeringen af den/de forreste søjle/-r afhænger nemlig af hvor meget plads udstødningen giver.
Toppen på søjlerne lavede jeg bare som V-formede hak, men hvis man er lidt ferm med et kop-bor, kan man få et meget pænere resultat.
Det hjørne der mangler på den bageste venstre søjle, er for at give plads til støttefoden.
Min bror har lovet at tage nogle billeder af den plade, jeg lavede i sin tid. Skal nok poste dem, så snart jeg har dem. Indtil da må folket nøjes med tegningerne.