Forfatter Emne: MC-løfter  (Læst 6441 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Rubin

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 573
MC-løfter
« Dato: Marts 24, 2007, 05:20:56 pm »
Fra d. 26.03 til 31.03.07, har Jem og Fix en MC-løfter på programmet til 595 dkr :wink:
Muligvis den samme type som Metro havde sidste år.
Og så kan jeg ikke lige gennemskue om den kan bruges med ploven monteret :oops:
Rubin
Havde en gang en SV1000SK3 sølvgrå m. Hamicad nr.pladeholder, hugger, sort  double bubble, akropovic titanium og scottoiler.

T. Brun

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 441
Re: MC-løfter
« Svar #1 Dato: Marts 28, 2007, 06:29:49 pm »
Ser ok ud til prisen,
men tror man får problerer med at finde en ordentlig anlægsflade og løfte på.
T. Brun
SV 650S K3
Rather dead and cool, than alive and uncool

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: MC-løfter
« Svar #2 Dato: Marts 28, 2007, 08:25:35 pm »
Og så kan jeg ikke lige gennemskue om den kan bruges med ploven monteret :oops:
Det ville jeg nok ikke forsøge...
Jeg købte den for 3-4 år siden, og den er faktisk knaldgod! Den er egentlig til ATV'er, men med en lille modifikation kan den også bruges til en almindelig MC.
Jeg fandt en træplade, som var lidt større end liftens "anlægsflade", og på undersiden af pladen satte jeg lister, så pladen ikke rutcher frem og tilbage. I pladen skar jeg så et langt U-formet hul, som passer til udstødningsrøret (forrøret fra forreste cylinder). Ud af et stykke lægte lavede jeg fire "søjler", som passer til forskellige punkter under SV-motorens bund, og disse fire skruede jeg så fast i pladen. Fin lille adapter-plade. Og billig at fremstille.
Med til liften (i hvert fald min) følger en båndstrammer, som man lige kan smide over sædet og hook'e på liften, det er med til at holde MC'en på plads.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: MC-løfter
« Svar #3 Dato: Marts 29, 2007, 12:04:36 am »
Og så kan jeg ikke lige gennemskue om den kan bruges med ploven monteret :oops:
Det ville jeg nok ikke forsøge...
Jeg købte den for 3-4 år siden, og den er faktisk knaldgod! Den er egentlig til ATV'er, men med en lille modifikation kan den også bruges til en almindelig MC.
Jeg fandt en træplade, som var lidt større end liftens "anlægsflade", og på undersiden af pladen satte jeg lister, så pladen ikke rutcher frem og tilbage. I pladen skar jeg så et langt U-formet hul, som passer til udstødningsrøret (forrøret fra forreste cylinder). Ud af et stykke lægte lavede jeg fire "søjler", som passer til forskellige punkter under SV-motorens bund, og disse fire skruede jeg så fast i pladen. Fin lille adapter-plade. Og billig at fremstille.
Med til liften (i hvert fald min) følger en båndstrammer, som man lige kan smide over sædet og hook'e på liften, det er med til at holde MC'en på plads.

er de ca 41 cm den løfter maskinen til nogensomhelst hjælp ?? eller er det ok ?
mvh
GD
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: MC-løfter
« Svar #4 Dato: Marts 29, 2007, 08:36:30 am »
er de ca 41 cm den løfter maskinen til nogensomhelst hjælp ?? eller er det ok ?
Det kommer meget an på, hvad du har tænkt dig. Det er nok til at få begge hjul ret pænt fri af jorden.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Rubin

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 573
Re: MC-løfter
« Svar #5 Dato: Marts 29, 2007, 02:34:52 pm »
Tak Freddy, du har lige hjulpet Lisbeth med at finde en fødselsdagsgave - til mig :thumbsup:
Rubin
Havde en gang en SV1000SK3 sølvgrå m. Hamicad nr.pladeholder, hugger, sort  double bubble, akropovic titanium og scottoiler.

Jesper Jensen

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 4480
  • 2 renblodede bikerdøtre
    • http://www.jesperj.dk/pics
Re: MC-løfter
« Svar #6 Dato: Marts 29, 2007, 02:45:16 pm »
Tak Freddy, du har lige hjulpet Lisbeth med at finde en fødselsdagsgave - til mig :thumbsup:

Gad vide om jeg får "vognen" under din MC-løfter i næste fødselsdagsgave? :)
- Jesper Jensen -
2007 - Triumph Daytona 675
2004 - SV650SK3 (Solgt)
1998 - ZX6R (Solgt)
Billige forsikringer? - skriv en PM og der kommer instrukser.

B2

  • Nådesløs
  • Global Moderator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3400
  • Brug for mere end en 6½'er ? Så er du for langsom
    • B2's Galleri
Re: MC-løfter
« Svar #7 Dato: Marts 29, 2007, 03:06:58 pm »
Og så kan jeg ikke lige gennemskue om den kan bruges med ploven monteret :oops:
Det ville jeg nok ikke forsøge...
Jeg købte den for 3-4 år siden, og den er faktisk knaldgod! Den er egentlig til ATV'er, men med en lille modifikation kan den også bruges til en almindelig MC.
Jeg fandt en træplade, som var lidt større end liftens "anlægsflade", og på undersiden af pladen satte jeg lister, så pladen ikke rutcher frem og tilbage. I pladen skar jeg så et langt U-formet hul, som passer til udstødningsrøret (forrøret fra forreste cylinder). Ud af et stykke lægte lavede jeg fire "søjler", som passer til forskellige punkter under SV-motorens bund, og disse fire skruede jeg så fast i pladen. Fin lille adapter-plade. Og billig at fremstille.
Med til liften (i hvert fald min) følger en båndstrammer, som man lige kan smide over sædet og hook'e på liften, det er med til at holde MC'en på plads.
Kan vi så få nogle billeder  :club:

For det kunne da godt lyde fristende, hvis det er noget der virker  :D
Nikolaj "B2" Poulsen
SVR 650 S '2000.
GSX-R USD gaffel med radialbremser, Öhlins bagdæmper,  IXIL potte, spejle m. blink, diode baglygte m. blink & B2 Kulfiber dele
156.335 Km + ?

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: MC-løfter
« Svar #8 Dato: Marts 29, 2007, 03:10:18 pm »
Og så kan jeg ikke lige gennemskue om den kan bruges med ploven monteret :oops:
Det ville jeg nok ikke forsøge...
Jeg købte den for 3-4 år siden, og den er faktisk knaldgod! Den er egentlig til ATV'er, men med en lille modifikation kan den også bruges til en almindelig MC.
Jeg fandt en træplade, som var lidt større end liftens "anlægsflade", og på undersiden af pladen satte jeg lister, så pladen ikke rutcher frem og tilbage. I pladen skar jeg så et langt U-formet hul, som passer til udstødningsrøret (forrøret fra forreste cylinder). Ud af et stykke lægte lavede jeg fire "søjler", som passer til forskellige punkter under SV-motorens bund, og disse fire skruede jeg så fast i pladen. Fin lille adapter-plade. Og billig at fremstille.
Med til liften (i hvert fald min) følger en båndstrammer, som man lige kan smide over sædet og hook'e på liften, det er med til at holde MC'en på plads.
Kan vi så få nogle billeder  :club:

For det kunne da godt lyde fristende, hvis det er noget der virker  :D
Øhhh... jamen det kan jeg sgutte klare! :shock: :shock:
Skidtet står i Jydeland, hos min lillebroder.
Men måske kan jeg klare at fremstille en liden tegning af Storm P-løsningen...
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: MC-løfter
« Svar #9 Dato: Marts 31, 2007, 12:37:42 am »
Nå, nu har jeg igen været i gang med mit elskede SolidWorks, og forsøgt at frembringe noget brugbart materiale (ved ikke, om det er lykkedes for mig).

Selve pladen er en ganske almindelig krydsfinér-plade, jeg havde liggende. Den aflange slids med rundingen i enden, er til forrøret fra den forreste cylinder. Den er lavet til mit Micron-system, så den passer sandsynligvis ikke til andre udstødninger.
Alt det andet er lavet ud af ganske almindelig lægte. Jeg kan ikke helt huske hvad en lægte måler, så målene på 38 x 58 skal nok lige tages med et gran salt.
Den forreste søjle kan med fordel kopieres, så man får en større anlægsflade. Man er nødt til selv lige at se, hvad der kan lade sig gøre, placeringen af den/de forreste søjle/-r afhænger nemlig af hvor meget plads udstødningen giver.
Toppen på søjlerne lavede jeg bare som V-formede hak, men hvis man er lidt ferm med et kop-bor, kan man få et meget pænere resultat.
Det hjørne der mangler på den bageste venstre søjle, er for at give plads til støttefoden.

Min bror har lovet at tage nogle billeder af den plade, jeg lavede i sin tid. Skal nok poste dem, så snart jeg har dem. Indtil da må folket nøjes med tegningerne.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: MC-løfter
« Svar #10 Dato: April 03, 2007, 01:06:03 pm »
Og her er så billederne...
« Senest Redigeret: April 03, 2007, 01:07:50 pm af Freddy »
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Coyote

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 259
Re: MC-løfter
« Svar #11 Dato: April 03, 2007, 01:24:11 pm »
Det er sgu fin stil det der Freddy  :D
Hvis du går i seng med en røv der klør, vågner du op med en finger der lugter!