Forfatter Emne: Stenslag ???  (Læst 2997 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

slowhand30

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 174
Stenslag ???
« Dato: April 05, 2007, 03:08:25 pm »
Hej

nu har jeg kørt knap 2000 km på min cykel, og den har allerede fået en masse stenslag på det stykke plastik der sidder mellem de 2 diodebaglygter. Min forhandler forslog at jeg fik en anden nummerpladeholder på som sidder længere oppe, og jeg kan forestille mig det er derfor den får alle den stenslag. Er der andre der oplever det, og som ved om det er den anden nummerplade holder der gør det ?

Martin H

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 418
    • http://www.123hjemmeside.dk/zachoholm
Re: Stenslag ???
« Svar #1 Dato: April 05, 2007, 04:08:50 pm »
Jeg syntes ikke det er noget problem på min.
Jeg køre vist med en nummerpladeholder magen til din.
Jeg har dog hugger på, ved ikke om det hjælper lidt.  :undecided:
- Martin H -

MIN SOLGTE BIKE http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16956&ipc=63213&xl=true

SOLGT SV 650 S - Fuldkåbe - Hugger - Lucas F.E. - Mivv Titaniums potte - Puig DB kåbeglas - Led blink - Sædeskal...

slowhand30

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 174
Re: Stenslag ???
« Svar #2 Dato: April 05, 2007, 05:19:01 pm »
Tror at huggeren hjælper  :brok:

Martin H

  • Roadracer
  • ****
  • Indlæg: 418
    • http://www.123hjemmeside.dk/zachoholm
Re: Stenslag ???
« Svar #3 Dato: April 05, 2007, 05:39:20 pm »
Tror at huggeren hjælper  :brok:

Så må du bare have sådan en, det ser os fedt ud, syntes jeg ihvertfald.  :mrgreen:
Men køb en original, den går lidt længere bagud mener jeg, man kan os få andre, men de går ikke så langt bagud og jeg ved ikke om de så hjælper mod stenslagene.
- Martin H -

MIN SOLGTE BIKE http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16956&ipc=63213&xl=true

SOLGT SV 650 S - Fuldkåbe - Hugger - Lucas F.E. - Mivv Titaniums potte - Puig DB kåbeglas - Led blink - Sædeskal...

Hudson_W

  • Gæst
Re: Stenslag ???
« Svar #4 Dato: April 05, 2007, 07:20:51 pm »
Tror at huggeren hjælper  :brok:
Mig bekendt er det den er lavet til.

slowhand30

  • Plastikrocker
  • ***
  • Indlæg: 174
Re: Stenslag ???
« Svar #5 Dato: April 05, 2007, 08:53:55 pm »
Det er også fint nok Hudson, men det kan sgu ikke passe at man skal bruge 1800 kr for ikke at få stenslag på sin nye mc...ligesom det ikke kan passe at man skal have monteret en forskærmsforlænger for at den foreste cylender ikke skal sætte ud i regnvejr  :huh:

Freddy

  • Kalenderpedel
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2109
    • Mit sted...
Re: Stenslag ???
« Svar #6 Dato: April 06, 2007, 11:49:25 am »
Det er også fint nok Hudson, men det kan sgu ikke passe at man skal bruge 1800 kr for ikke at få stenslag på sin nye mc...ligesom det ikke kan passe at man skal have monteret en forskærmsforlænger for at den foreste cylender ikke skal sætte ud i regnvejr  :huh:
Kom nu lige ind i kampen! Jeg synes godt nok, du brokker dig over temmelig mange ting på Suzuki's bekostning. Det med cylinderen kan jeg til dels forstå, for jeg ved selv hvor røvirriterende det kan være når den drukner i en regnskylle. Men det beroede i første omgang på en (forholdsvis uvæsentlig) konstruktions-ups'er. Som de i øvrigt sidenhen har forsøgt at rette (at det så åbenbart ikke virker helt efter hensigten, er en anden sag).
Nogle ting er man bare nødt til at tage med. En ny bil kommer jo heller ikke med et kæmpe stålgitter monteret foran, for at forhindre stenslag i forrude, lygteglas eller motorhjelm (for nu bare at tage et eksempel).
I øvrigt er det en budget-cykel du har købt, glem ikke det. Lær at leve med, at der altså bare er sparet hist og her. Hvis der skulle være taget højde for alle de ting, man kunne komme i tanke om, så ville cyklen sikkert ende med at koste det dobbelte (eller mere). Bær over med, at producenten har været nødt til at skære nogle hjørner hist og her, og tag så efterfølgende dine egne forholdsregler, hvor du selv skønner det nødvendigt.
...det er også ulovligt at cykle på fortovet...

Grand Danois

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 762
Re: Stenslag ???
« Svar #7 Dato: April 06, 2007, 11:55:56 am »
Det er også fint nok Hudson, men det kan sgu ikke passe at man skal bruge 1800 kr for ikke at få stenslag på sin nye mc...ligesom det ikke kan passe at man skal have monteret en forskærmsforlænger for at den foreste cylender ikke skal sætte ud i regnvejr  :huh:

Man behøver da ikke bruge 1800 for ikke at få stenslag bagpå (er nu også pænt sikker på at det heller ikke er derfor huggeren blev udviklet), SVinet bliver jo leveret med en meget meget funktionel bagskærm som med garanti forhindrer stenslagene.. :mrgreen: :mrgreen:

Jeg kører med en lucas nummerpladeholder og har efter 14000 km ingen stenslag det omtalte sted

Mvh
GD
« Senest Redigeret: April 06, 2007, 11:59:24 am af Grand Danois »
CBR600RR 08 med Akrapovic, Komplet Galfer skivesæt + pads, Hyperpro og lidt forskelligt Rizoma / Honda lir

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: Stenslag ???
« Svar #8 Dato: April 06, 2007, 11:58:45 am »
Det er også fint nok Hudson, men det kan sgu ikke passe at man skal bruge 1800 kr for ikke at få stenslag på sin nye mc...

Så kunne du også bare ha sparet $$ på nummerpladeholderen og beholdt den originale bagskærm -så var der sikkert heller ikke kommet stenslag i bagenden  :loser: :wink:

Iøvrigt tror jeg ikke at en hugger tager sig af stenslag placeret helt ude mellem baglygterne. Så skal jo nærmest gå ud over den lodrette tangering af bagdækket  :?


Edit:
På billedet ses min hugger. Den er imellem de to lyserøde streger og beskytter det, som jeg mener en hugger skal, nemlig bagdæmper og link.  De fleste huggere stopper på oversiden af bagsvingeren og så er linket stadig udsat for vand og skidt fra bagdækket.

Hvis du oven i hatten skal give din kæde super beskyttelse som regnvej, skal du lave en kædeskærm som Orla. Den ser vild ud, men den virker. Jeg påtænker også at lave en lignende, men indtil videre er jeg ikke kommet videre end til tanken  (og det er tanken der tæller!!) :whatever:

« Senest Redigeret: April 06, 2007, 12:20:54 pm af NielSV650 »
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(

Ole

  • Formanden
  • Administrator
  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 2090
Re: Stenslag ???
« Svar #9 Dato: April 06, 2007, 12:01:28 pm »
Lad være med at køre på grusveje? :D
Ole
Formand for Danmarks hyggeligste motorcykelklub :)

NielSV650

  • Sandt SVin
  • *****
  • Indlæg: 3092
  • Skal du ha flødeskumsoverskæg??
Re: Stenslag ???
« Svar #10 Dato: April 06, 2007, 12:11:01 pm »
Lad være med at køre på grusveje? :D

YES SIR! Formanden har talt. www.skdld.dk     :respekt:
Niels :-)
S FAU himmelblau - Madam Blå mk. II  <<<---- I LOVE YOU 4EVER!
Solgt og totalskadet :-(