Jeg kan nævne at jeg kan køre 45 min - 1 t i styrtregn før jeg bliver en smule våd inden under min læderdragt...
Jeg har Rukka textil til når det er totalt skodvejr, eller det er skide koldt, men jeg vælger altid læder hvis de ikke direkte har forudsagt at der kommer flodbølge fra himmelen.
Det er dog altid en god idé at køre med langt undertøj under lædertøjet, da du så slipper for brændsår hvis du styrter.
Der er så meget friktion mellem læder og asfalt at du får brændsår inden under uden at læderet er gået i stykker.
Det er dog bedre end at styrte i textil, hvor friktionen er lille og derfor ikke bremser dig så hurtigt på asfalten, hvilket resulterer i at ricikoen for at ramme noget er størrer end i læder.
Styrkener på nyt textiltøj i ordentlig kvalitet højere end på læder i dag, men styrken afhænger altid af det svageste led i dragten!
DERFOR!!!
Køb noget ordentlig kvalitet tøj og ikke noget T-hansen tøj til scooterbrug, eller billige læderdragter på nettet.
Vi har set så tit at det ikke holder til daglig brug, og derfor bliver et dyrere produkt i længden, da de ofte skal skiftes ud.
Jeg vil helere råde til at købe nyere brugt og spare de penge, end at købe billigtøj fra nyt.